Ik heb momenteel een K6-2 450 met 128MB geheugen en een Banshee kaart (deze is vet verouderd en trekt het niet meer) ik wil tot dat ik mijn nieuwe pc (waarschijnlijk duron) in mekaar heb een upgrade doen voor mijn videokaart kan ik weer fatsoenlijk gamen. welke videokaart tot 350,- is het beste volgens jullie TNT werkt niet op mijn systeem (socket-7 he) is een voodoo3 veel sneller dan een banshe of zou ik beter wat bij mekaar kunnen sparen en wachten op de vodoo4 4500?? please advice.
je hebt geen agp slot dus? wordt wel moelijk. die processor is een beetje te langzaam. een banshee past wel redelijk goed bij zo'n langzame processor. mischien zou ik dan een voodoo3 nemen. maar ik denk dat dat met joun processor niet echt de moeite waard is
Inderdaad, als je toch al aan het sparen bent, kun je ook maar beter doorsparen voor een snellere compu.
Neem in elk geval geen G400 als je 3d spellen wilt doen (k6-2 450 + G400 16mb = 22 fps in Q3 bij 1280*960, speelbaar, maar daar blijft het dan ook bij). Ben je niet zo'n 3d freak, dan kan ik je deze kaart ten zeerste aanbevelen (ook als 22 fps genoeg vindt).
Neem in elk geval geen G400 als je 3d spellen wilt doen (k6-2 450 + G400 16mb = 22 fps in Q3 bij 1280*960, speelbaar, maar daar blijft het dan ook bij). Ben je niet zo'n 3d freak, dan kan ik je deze kaart ten zeerste aanbevelen (ook als 22 fps genoeg vindt).
Frits, als ik jou was zou ik dan ook maar geen GeForce II kopen, die haalt namelijk ook maar 22fps in 1600*1200 32-bit kleur>
. Gexxie, als je nog van plan bent lang te wachten zou ik een Voodoo3 2000 kopen. Goedkoop, werkt goed met K6-2 en Socket7 boards plus lekker snel (vergeleken met je banshee).
De Voodoo4 is qua snelheid niet veel sneller, maar heeft wel 32-bit kleurrend. en grotere textures. O ja, ook nog DXTC en FXT1 (texture compression). De kaart zal op jou systeem misschien niet zo snel lopen als zou kunnen maar omdat het ook een voodookaart is zal hij het toch goed doen met je K6-2. Goeie keuze als je het geld hebt en nog even wil wachten ...
.
En een Voodoo3 2000 is heel wat sneller als jouw banshee. De banshee draait op 100MHz met één pixelpipeline en de Voodoo3 2000 op 143MHz met twee pixelpipelines, dus meer dan twee keer zo hoge fillrate in multitexturinggames (bijna allemaal tegenwoordig). Dat merk je zeker in FPS!
En een Voodoo3 2000 is heel wat sneller als jouw banshee. De banshee draait op 100MHz met één pixelpipeline en de Voodoo3 2000 op 143MHz met twee pixelpipelines, dus meer dan twee keer zo hoge fillrate in multitexturinggames (bijna allemaal tegenwoordig). Dat merk je zeker in FPS!
thanx bomberman ik kom nu in ieder geval dichter bij het maken van een keus (dat van de pipelines wist ik nl niet)
weet er iemand of de V4 al ergens te koop is volgens mij zag ik hem bij de vobis voor 499 maar sinds de vobis meestal super duur is (althans als je er losse hardware koopt) gok ik erop dat de prijs als hij elders verkrijgbaar is iets lager zal liggen.
Volgens mij is ie nog niet uit. Hij zou later uitkomen dan de Voodoo 5 5500, en die is pas uit. Ik ben bang dat je nog even moet wachten ...
.
Verwijderd
Ik zag gister anders een doos van de 5500 staan bij die zelfde Vobis. Kosten 899,- pietermannen
Sjesus ... zoveel geef ik dus echt niet uit voor iets wat over een jaar nog 250,- waard is. De nieuwste videokaarten zijn de slechtste inverstering EVER.
Ff een ander vraagje: Waarom werkt een TNT niet in jouw systeem?? Ik heb zelf hier 3 verschillende K6-2's gehad op 3 verschillende mobo's (Asus P5A, Gigabyte en merk X) en nooit problemen mee gehad, hebben TNT1, TNT2 en GeForce op gedraait zonder enige problemen....
If nothing is written below, I was the last to reply...
Ik heb een Epox MVP3 mobo (een nvan de eerste socket-7 met 100mhz bus) TNT kaarten krijg om de een of andere vage reden niet goed aan de praat met dit bord. ik heb in het verleden een TNT kaart gekocht en geplaatst op dit bordje de performance was nog slechter dan mijn oude vodoo1 kaart zelfs na installatie van de nieuwste drivers en mobo bios. ondertussen heb ik al weer de nieuwste bios maar ben nog steeds niet bereid weer een risico op verlies te nemen.Het lijkt erop dat ik met dit systeem gedoemd ben 3DFX kaarten te kopen, ik ken geen andere merken die een beetje redelijke performance geven met mijn systeem
he Rainmanx heb je echt goede performance kunne halen uit je TNT-2 kaart met je socket-7 mobo hoeveel fps haalde je dan op welk systeem in bijv quake-3 (als je die tenminste speelde) andere games mogen natuurlijk ook. Moest je geen nieuwe bios halen voor je plankjes (bij mij gaf de kaart in gewoon 2d wel beeld maar als ik een 3d game opstart dan kreeg ik een van de bekende windhoos blauwe schermen)
ik heb een mvp3 prima met een tnt zien lopen. misschiem moet de kaart in het pci slot direct onder het agp slot eruit halen, die 2 sloten gebruiken meestal hetzelfde irq. zorg ook dat je alle busmaster, agp etc.. drivers voor je mobo heb geinstalled.
kun je ook allemaal in windows instellen hoor welke irq welk apparaat krijgt. Configuratiescherm - systeem - apparaatbeheer - apparaat wat je wil aanpassen eigenschappen daarvan - bronnen - zelf configuratie doen ofzo iets en irq interupt eigenschappen ofzo daar ergens kun je veranderen
gexxie: ik denk dat je beter even kan doorsparen totdat je een nieuwe systeem hebt MET een agp slot, en tot die tijd even met je banshee verder werken .. dat is op zich best een aardig kaartje .. en het is zeker niet de moeite om van een banshee te upgraden naar een voodoo3 !!
Suc6 !
Suc6 !
smokey: wat jij zegt over de windows device manager .. dat is wel waar .. maar beter is naar mijn idee om die dingen in te stellen in je bios! een beetje recente bios kan per pci slot een irq assignen! en dan pakt windows het ook meteen goed ..
Ik ga voor de grap van een vriend van mij het TNT-2 bordje lenen en in mijn systeempje gooien en even kijken of ik er mee kan gamen. Zo ja lijkt een TNT-21 kaart me ook een leuke upgrade lekker goedkoop (en 32 Bits kleur) ben ik weer even zoet tot mijn volgende systeem af is
Pagina: 1