Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Calibratie] Groot verschil tussen monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Ik heb twee Dell P2414H monitoren welke ik calibreer met mijn Datacolor Spyder 4 Pro.
Sinds kort heb ik ineens enorm kleurverschil tussen de twee monitoren, terwijl de software zegt dat ze vrijwel identiek zijn (zie screenshot onderaan).

Iemand een idee wat dit kan zijn? Sensor van mijn datacolor misschien defect? Of wellicht dat het kleurprofiel toch niet correct ingeladen word?

Fujifilm X-T2 || 50mm f/2 || 23mm f/2

Alle reacties

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Nu online

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PdeBie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:02:
Ik heb twee Dell P2414H monitoren welke ik calibreer met mijn Datacolor Spyder 4 Pro.
Sinds kort heb ik ineens enorm kleurverschil tussen de twee monitoren, terwijl de software zegt dat ze vrijwel identiek zijn (zie screenshot onderaan).

Iemand een idee wat dit kan zijn? Sensor van mijn datacolor misschien defect? Of wellicht dat het kleurprofiel toch niet correct ingeladen word?

[Afbeelding]
Ik lees het vaker over de Spyders. Geeft hij wel consequente resultaten bij het kalibreren van 1 scherm? Als daar ook verschil in zit dan is er wel iets mis.

Kleurprofiel kun je checken in Windows, even switchen naar een ander en weer terug :)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Moest even zoeken, maar stond onder Colour management. Beide profielen zijn correct ingeladen.

En als ik switch zie ik de kleuren veranderen zoals verwacht. De resultaten van kalibreren zijn ook consistent.

PdeBie wijzigde deze reactie 01-10-2018 23:20 (37%)

• Exphy
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-10 03:27
Probeer eens DisplayCAL
https://displaycal.net/

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Wat is dat voor tool?

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True