Vraag

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Onze dochter van bijna 8 gaat de Samsung S4 van mijn vrouw krijgen binnenkort aangezien deze telefoon overbodig wordt voor ons.

Nu wil ze ook heel graag whatsappen met haar vriendinnen, dus een sim kaart is een vereiste.

Nu heb ik zitten zoeken wat het goedkoopste is, ook al is het niet de bedoeling dat ze de telefoon meeneemt als ze naar school/vriendinnen etc gaat. Ze gaat dus vooral thuis met de telefoon aan de slag via wifi.

In de toekomst gaat ze natuurlijk wel een telefoon meenemen, maar dit kan nog wel een even duren (als het aan ons ligt) dus de kosten moeten wel een beetje te doen zijn.

Welke provider is aan te raden? Ik neig naar een erg goedkope provider, zoals Simpel.
Tele 2 is erg duur met bellen, KPN is dit ook.

Vodafone is iets goedkoper, maar nog steeds duur.

Simyo is goed koop, maar bellen is meteen 1 minuut, verder wel interessant.

Iemand die door de bomen wel het bos ziet en hier ervaring mee heeft??

Alle reacties

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een virtuele prepaid provider zal het goedkoopste zijn. Voor 1 euro heb je bij de hema een simkaartje.

| live and give like no one else |

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Hier thuis maakt zo goed als iedereen gebruik van Simpel.
Prima kwaliteit en zeker voor die prijs.

En even offtopic:
Hebben kinderen van 7/8 jaar tegenwoordig al een smartphone om te whatsappen met vriendinnen?

• pilskes
  • Niet online
3x3 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:00:
Een virtuele prepaid provider zal het goedkoopste zijn. Voor 1 euro heb je bij de hema een simkaartje.
Had geen idee dat Hema dit ook aanbood, bedankt voor je tip!

Wat bedoel je met "virtuele" prepaid provider?

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 17:31
Ik neem aan dat hij daarmee doelt op het feit dat ze geen eigen netwerk hebben, maar gebruik maken van de netwerken van andere providers.

• pilskes
  • Niet online
PilzTech schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:04:
Hier thuis maakt zo goed als iedereen gebruik van Simpel.
Prima kwaliteit en zeker voor die prijs.

En even offtopic:
Hebben kinderen van 7/8 jaar tegenwoordig al een smartphone om te whatsappen met vriendinnen?
Ja en nee. Sommige hebben een Iphone 8/9 van rijke papa/mama, maar mogen die volgens mij nooit bij hebben op school. Hiermee wordt wel thuis gespeeld/whatsapped.
Meerdere kinderen hebben het oude toestel van een ouder om te leren hoe om te gaan met een mobiel.

Vroeg beginnen is wel aan te raden, zeker met alle ellende die online te vinden is. Dan nog is alles onder toezicht!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:18
pilskes schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:05:
Wat bedoel je met "virtuele" prepaid provider?
Virtuele providers hebben geen eigen netwerk, maar maken gebruik van één van de grote telefonienetwerken (KPN, T-Mobile, Vodafone, Tele2).

Bijgevolg is dat deze vaker de budget(prepaid)markt bedienen. Bijvoorbeeld een Simpel, Simyo of HEMA-mobiel.

• pilskes
  • Niet online
Weer wat geleerd!

Ik zie dat Hema wel gebruikt maakt van het KPN netwerk, is dit zonder restricties?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als je prepaid gaat dan kan het handig zijn om op de minimale opwaardeer frequentie letten. bij de meeste moet je minimaal elke 6 maanden opwaarderen, bij oa ALDI talk is dit een jaar.

Icm Ziggo hotspots en whatsapp bellen hoef je dan nog amper data/belkosten te maken

[ Voor 19% gewijzigd door -36- op 01-10-2018 21:18 ]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Neem op eigen naam een goedkope simonly van bijvoorbeeld Simpel, die zijn nu goedkoop.
Hou er wel rekening mee dat het op de groei is en dochter al snel meer zal gaan gebruiken dan nu.

• PilzTech
Goedkoopste abonnement op Simpel:
250 MB internet
100 minuten
500 sms'jes
Voor 2,50 euro.
En zelfs de eerste 6 maanden voor 1 euro per maand.

Ik kan natuurlijk niet in iemand anders zijn portemonnee kijken, maar voor dat geld zou ik niet de moeite nemen om naar de ALDI te rijden en op te waarderen.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

PilzTech schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:20:
250 MB internet
100 minuten
500 sms'jes
Voor 2,50 euro.

Ik kan natuurlijk niet in iemand anders zijn portemonnee kijken, maar voor dat geld zou ik niet de moeite nemen om naar de ALDI te rijden en op te waarderen.
totdat je over de bundel heen gaat en je meer moet bijbetalen dan wat je normaliter in een heel jaar aan een dergelijk abbo zou betalen.

• pilskes
  • Niet online
Daar ben ik dus ook bang voor bij een abonnement!

• PilzTech
-36- schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:23:
[...]

totdat je over de bundel heen gaat en je meer moet bijbetalen dan wat je normaliter in een heel jaar aan een dergelijk abbo zou betalen.
Het fijne aan Simpel is is dat je een plafond kunt instellen, zodat je nooit meer dan een bepaald bedrag betaald. Ook kun je nog een aantal noodnummers invullen die wel het plafond mogen overschrijden.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51
PilzTech schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

Het fijne aan Simpel is is dat je een plafond kunt instellen, zodat je nooit meer dan een bepaald bedrag betaald. Ook kun je nog een aantal noodnummers invullen die wel het plafond mogen overschrijden.
Plafond instellen kost wel geld, weet ff niet hoeveel maar het is niet gratis.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Dan stel je een plafond in, hou je dat beperkt.

Maar zoals ik al zei, neem het op de groei. Zijn de kosten niet en dochter gaat toch steeds meer gebruiken.

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-11 17:59

J8S

[...]
Niet relevant, er kan gewoon een harde datalimiet op de telefoon worden ingesteld. Zet die 20 Mb onder je abbolimiet en je hebt nergens last meer van.

Ook kun je de limiet op de site van Simpel volgens mij instellen op max een 10tje per maand, dus ga je 7,50 buiten je bundel zegmaar. Natuurlijk niet ideaal maar als dit 1 keer voorkomt kun je optreden.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

J8S schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Niet relevant, er kan gewoon een harde datalimiet op de telefoon worden ingesteld. Zet die 20 Mb onder je abbolimiet en je hebt nergens last meer van.

Ook kun je de limiet op de site van Simpel volgens mij instellen op max een 10tje per maand, dus ga je 7,50 buiten je bundel zegmaar. Natuurlijk niet ideaal maar als dit 1 keer voorkomt kun je optreden.
Wel als het beheer van de telefoon en betreffende instellingen de verantwoordelijkheid worden van een 11jarige. Dan lijkt me dat op de site instellen nog een betere optie.

• pilskes
  • Niet online
PilzTech schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:20:
250 MB internet
100 minuten
500 sms'jes
Voor 2,50 euro.

Is wel meteen een 2 jarig abonnement... of dit slim weet ik dan ook niet!

• J8S

J8S

pilskes schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:35:
[...]

Quote van de MySimpel pagina van m'n eigen abonnement daar: ''Je kunt je bundels per maand gratis omlaag of omhoog aanpassen. Kies voor een ruime bundel om buitenbundelkosten te voorkomen.''

Je zit dus vast aan een 2-jarig contract maar als meer data gewenst is kan je dat per maand dus ophogen.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
pilskes schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:35:
[...]

Het is 60 euro voor twee jaar, zo heel veel kan er dus niet fout gaan.

• J8S

J8S

Ernemmer schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:37:
[...]

Het is 60 euro voor twee jaar, zo heel veel kan er dus niet fout gaan.
Is zelfs maar 51 euro, eerste zes maanden zijn 1 euro :)

• Ernemmer
  • Niet online
J8S schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:38:
[...]

Is zelfs maar 51 euro, eerste zes maanden zijn 1 euro :)
Scherp hoor Job :P

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:21
Ik zou hollandsnieuwe aanraden. Niet zozeer wat prijs of netwerk betreft maar door de abonnement structuur. Maandelijks koop je beltegoed in de vorm van het abonnement en is dit op dan is het op. Bijstorten kan handmatig. Zo hou je de kosten in de hand

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
J8S schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:37:
Quote van de MySimpel pagina van m'n eigen abonnement daar: ''Je kunt je bundels per maand gratis omlaag of omhoog aanpassen. Kies voor een ruime bundel om buitenbundelkosten te voorkomen.''

Je zit dus vast aan een 2-jarig contract maar als meer data gewenst is kan je dat per maand dus ophogen.
Met wel als kanttekening dat de 'wijzig-bundels' niet zo voordelig zijn als de 'nieuwe abonnement bundels', zie daarvoor deze PDF.
MerijnB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:25:
Plafond instellen kost ook nog eens 2,50 per maand extra en is pas in te stellen vanaf 10 euro per maand. In het ergste geval kan je dochter dus maximaal 5 euro over haar budget heen gaan.

@pilskes als je puur een mobiel nummer nodig hebt voor WhatsApp en verder niks zou ik gewoon een prepaid simkaart halen die je maximaal één keer per jaar hoeft op te waarderen, op die manier kost het 10 euro per jaar. (Kan ze alleen buiten de deur niks verbruiken, maar dat is toch niet de insteek geloof ik)

Verder betreft dit aankoopadvies, dus ik geef het topic even een schopje van TPL naar ATT.

Daarnaast is het wel handig om even te vermelden wat je ongeveer zoekt (Hoeveel MB's, minuten en SMS) en wat je budget is?

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 02-10-2018 09:46 ]

• pilskes
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Met wel als kanttekening dat de 'wijzig-bundels' niet zo voordelig zijn als de 'nieuwe abonnement bundels', zie daarvoor deze PDF.

[...]

Plafond instellen kost ook nog eens 2,50 per maand extra en is pas in te stellen vanaf 10 euro per maand. In het ergste geval kan je dochter dus maximaal 5 euro over haar budget heen gaan.

@pilskes als je puur een mobiel nummer nodig hebt voor WhatsApp en verder niks zou ik gewoon een prepaid simkaart halen die je maximaal één keer per jaar hoeft op te waarderen, op die manier kost het 10 euro per jaar. (Kan ze alleen buiten de deur niks verbruiken, maar dat is toch niet de insteek geloof ik)

~[mbr]Verder betreft dit aankoopadvies, dus ik geef het topic even een schopje van TPL naar ATT.

Daarnaast is het wel handig om even te vermelden wat je ongeveer zoekt (Hoeveel MB's, minuten en SMS) en wat je budget is?~[/]
Ik heb inderdaad puur een nummer nodig, maar wel de optie (om zo goedkoop mogelijk) buiten te kunnen bellen/whatsappen.
Ze zal echt geen tientjes er doorheen mogen jagen de eerste jaren, maar zo sporadisch willen we best een keer opwaarderen.

Daarom is mijn vraag ook: een prepaid waarbij je minimaal 1x per jaar op moet waarderen (goeie tip)!, bellen per seconde, data per kb/s en dan natuurlijk het voordeligste.

Van Hema lees ik ook erg slechte reviews, vooral het omslachtige opwaarderen en dure data.
En abo krijgt ze nog niet, eerst leren omgaan met beschikbaar beltegoed.

• rens-br

rens-br

pilskes schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:43:
Daarom is mijn vraag ook: een prepaid waarbij je minimaal 1x per jaar op moet waarderen (goeie tip)!, bellen per seconde, data per kb/s en dan natuurlijk het voordeligste.

Van Hema lees ik ook erg slechte reviews, vooral het omslachtige opwaarderen en dure data.
En abo krijgt ze nog niet, eerst leren omgaan met beschikbaar beltegoed.
Lijkt me 'Aldi Talk' genoemd in -36- in "Welke provider voor kind" de beste optie.

• Ernemmer
  • Niet online
@pilskes Voor mijn moeder, die haar mobiele telefoon veel te weinig gebruikt, heb ik nu bij simyo een prepaid genomen en daar kan je voor 5 euro per maand, 500 mb data nemen. Na die 500 mb stopt je bundel en kan je dus niet meer verbruiken dan wat je wilt. Dan heeft ze toch onderweg wat data, maar kan er geen rekening van 100 euro komen.

Ik kijk nu op de site en de prijzen zijn verhoogd, afgelopen woensdag nog niet 8)7
Een sim-only met 2000Mb is nu bijna goedkoper.

[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 05-10-2018 10:24 ]

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik heb bij mijn vodafone abonnement een datasim extra, deze heb ik in een oude telefoon gedrukt waardoor dit toestel data heeft, maar niet kan bellen.
Ik heb nooit getest of je whatsapp wel kunt registeren op een datasim, maar als dat kan zou het een oplossing kunnen zijn. Dit kost mij 5,- per maand en het toestel draait mee op mijn databundel.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:59
Ernemmer schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:20:
@pilskes Voor mijn moeder, die haar mobiele telefoon veel te weinig gebruikt, heb ik nu bij simyo een prepaid genomen en daar kan je voor 5 euro per maand, 500 mb data nemen. Na die 500 mb stopt je bundel en kan je dus niet meer verbruiken dan wat je wilt. Dan heeft ze toch onderweg wat data, maar kan er geen rekening van 100 euro komen.
Tarieven voor Simyo prepaid zijn al een tijdje niet veranderd. Ook stopt internet niet als de bundel op is. Je gaat daarna 0,15 euro/MB betalen totdat je beltegoed negatief 5 euro is (datasessie kun je 'afmaken', net als gesprekken; klik).

Persoonlijk zou ik voor een kind eerder naar Telfort gaan, waar dat daadwerkelijk wel gebeurd. Maarja, niet goedkoop.

Bij een kind is het denk ik veel belangrijker om te letten op de voorwaarden als een kind er niet goed mee omgaat en dat je geen hoge rekening krijgt als hij/zij dacht de hele avond op wifi te zitten, maar per ongeluk de hele avond over 3G of 4G Youtube heeft gekeken.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 17:07
MerijnB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Dat kost tegenwoordig 50 cent per maand, maar het plafond staat op minimaal 10 euro. Dus het abonnement kost bij maximale overschrijding van het plafond 10,50 per maand (10 euro plafondwaarde plus 50 cent voor het plafond).

Dat is echter altijd nog minder dan bij andere providers waar geen plafond is in te stellen. En dat plafond is erg handig bij kinderen, bij mij heeft me dat al diverse keren een hoge rekening gescheeld. Voornamelijk omdat die *&$&#&#Whatsapp tegenwoordig ook bellen aanbiedt en je dat niet kunt uitschakelen. Wat gebeurt er namelijk: Kind zit met vriendje te bellen via Whatsapp op wifi, want dat is gratis. Kind wandelt door het huis en komt op een plek waar wifi slecht is. Telefoon schakelt over op 3G (onmerkbaar) en vanaf dat moment kost het dus data van de bundel. Maar het bellende kind heeft dat niet door. Gevolg: bundel op.

Offtopic: Whatsapp is gewoon de as van het kwaad. Die telefoonfunctie zou je moeten kunnen uitschakelen (hij werkt toch al heel slecht) of in ieder geval via 3G, maar die optie zit er dus niet in. Je kunt wel in het menu van de telefoon 3G uitschakelen voor Whatsapp, maar dat is het paard achter de wagen spannen want dan kunnen er ook geen berichten meer worden ontvangen.

Ik vind het verder wel een fijn idee dat kinderen/ouders mij altijd kunnen bellen, ook als het plafond al bereikt is. Verder doet Simpel niet al te moeilijk over kredietwaardigheid: Je moet de eerste factuur betalen met iDeal en daarna wordt geincasseerd. Geen gedoe met contracten of id-bewijzen. En vooral, geen gedoe met meerdere abonnementen op 1 adres...

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 17:38
Ik heb een Simpel van 2,50 en Redmi 4A van 100 euro geregeld. Voor een 11 jarig meisje de perfecte starter.

[ Voor 89% gewijzigd door pennywiser op 05-10-2018 11:36 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wij hebben pre-paid voor dochter (wegens houdbaarheid simpel 6 maand ofzo)
- regel 1 bellen alleen in nood
- regel 2 op = op en dan kan je bij lekke band of geen tegoed naar huis lopen/komen (wij halen niet) met bel tegoed is alles goed.
- regel 3 en 4 bel ons en hang op wij bellen terug zodra mogelijk

je kan een kind "negatief" vinden als ze al gsm hebben maar voor taal ontwikkeling (appen enzv) is het wel handig(er) maar laten we wel wezen kinderen moeten buiten spelen met alle kinderen (laten alleen de kinderen nu binnen zitten met hun gsm of op de opvang omdat pa en ma werken)

Voor de rest gebruik wifi en ze mag hem alleen mee naar school nemen als ze op de fiets gaat (inleveren bij de leraar is de afspraak op school begin & eind v.d schooldag) ..

Blij ben ik er niet mee maar wel relatief makkelijk want het scheelt ons dataverbruik er doorheen jagen (kind wil youtube zien en dat is bandbreedte vreter) .. en zij kijkt wel 10x uit op haar gsm en als wij met haar weggaan dan levert ze het ding in en vraagt erom wanneer ze zich verveelt (lees wij geven hem pas als de situatie er naar is)

Tja vanalles

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Welke provider gebruik(en) je/jullie zelf?
Bij t-mobile kun je een groep aanmaken waarbinnen je gratis kunt bellen, ook prepaid kan toegevoegd worden. Dat kan wel handig zijn als het beltegoed op is. Weet niet of andere providers dat ook hebben.

Anders zou ik ook voor simpel gaan en voor die 50ct een limiet instellen + bepaalde noodnummers instellen.

• pennywiser
defusion schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:40:
Welke provider gebruik(en) je/jullie zelf?
Bij t-mobile kun je een groep aanmaken waarbinnen je gratis kunt bellen, ook prepaid kan toegevoegd worden. Dat kan wel handig zijn als het beltegoed op is. Weet niet of andere providers dat ook hebben.

Anders zou ik ook voor simpel gaan en voor die 50ct een limiet instellen + bepaalde noodnummers instellen.
Met name dat laatste wat je noemt gaf de doorslag, echter is de limiet wel 10 euro. Dit was overigens voorheen gratis.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
PhilipsFan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:20:
[...]
Wat gebeurt er namelijk: Kind zit met vriendje te bellen via Whatsapp op wifi, want dat is gratis. Kind wandelt door het huis en komt op een plek waar wifi slecht is. Telefoon schakelt over op 3G (onmerkbaar) en vanaf dat moment kost het dus data van de bundel. Maar het bellende kind heeft dat niet door. Gevolg: bundel op.
Ik dacht eens gezien te hebben dat er een bandwidth app voor Android is waarbij je up-/download snelheid kunt instellen per verbinding, dus bv geen limiet op wifi en 5kB/s op 3G/4G bijvoorbeeld. Dat is voldoende voor een bericht, maar zal niet goed werken voor bellen en overige dataslurpende applicaties.

Ik heb zelf geen Android toestel, maar waarschijnlijk heb je daar wel een rooted toestel voor nodig.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pennywiser schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:45:
[...]

Met name dat laatste wat je noemt gaf de doorslag, echter is de limiet wel 10 euro. Dit was overigens voorheen gratis.
wil je 120 euro aan telefoon kosten per maand (max) kwijt zijn ? met prepaid kan je altijd nog opwaarderen naar abbo .. en 6 maanden is goeie tijd om even te kijken hoe het gaat.

Vergeet niet dat jij ook onverwachte kosten kan hebben als men ondekt dat er "gebeld kan worden" .. met prepaid dam je dat direct in.

Tja vanalles

• pennywiser
vso schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:50:
[...]

wil je 120 euro aan telefoon kosten per maand (max) kwijt zijn ? met prepaid kan je altijd nog opwaarderen naar abbo .. en 6 maanden is goeie tijd om even te kijken hoe het gaat.

Vergeet niet dat jij ook onverwachte kosten kan hebben als men ondekt dat er "gebeld kan worden" .. met prepaid dam je dat direct in.
10.50 per maand bedoel je denk ik.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pennywiser schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

10.50 per maand bedoel je denk ik.
dat is 126 euro per jaar ex eventuele extra kosten (let op de kleine lettertjes bij providers) en is dat alleen bellen of bellen + data (want data kunnen weer andere regels voor gelden als je over het limiet heen gaat)

en met youtube kan je een leuke rekening verwachten als je over een databundel heengaat (just saying)

Tja vanalles

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:27
Heb zelf momenteel een Simpel abonnement van € 2,50 per maand. Daarvoor krijg ik 250 belminuten, 250 MB internet en onbeperkt SMS. Ik gebruik het Simpel abonnement als 2e SIM, naast een KPN abonnement van het werk. Internet gebruik ik dus ook zelden van het Simpel abonnement, alleen als KPN geen of nauwelijks bereik heeft. Ik gebruik op de KPN sim ook niet veel data. Met enige aanpassing zou ik het wel redden met 250MB mocht dat nodig zijn. Maar ik ben dus nog nooit buiten de bundel gegaan en als je dat kunt is het echt een no-brainer.

Hiervoor heb ik Tele2 gehad, daarvoor HollandsNieuwe en jaren geleden privé een Vodafone abonnement. De besparing door de jaren heen is stomweg bizar. Wat het Vodafone abonnement ooit kostte per maand kan ik nu een paar jaar vooruit.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

GH45T schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:54:
Heb zelf momenteel een Simpel abonnement van € 2,50 per maand. Daarvoor krijg ik 250 belminuten, 250 MB internet en onbeperkt SMS. Ik gebruik het Simpel abonnement als 2e SIM, naast een KPN abonnement van het werk. Internet gebruik ik dus ook zelden van het Simpel abonnement, alleen als KPN geen of nauwelijks bereik heeft. Ik gebruik op de KPN sim ook niet veel data. Met enige aanpassing zou ik het wel redden met 250MB mocht dat nodig zijn. Maar ik ben dus nog nooit buiten de bundel gegaan en als je dat kunt is het echt een no-brainer.

Hiervoor heb ik Tele2 gehad, daarvoor HollandsNieuwe en jaren geleden privé een Vodafone abonnement. De besparing door de jaren heen is stomweg bizar. Wat het Vodafone abonnement ooit kostte per maand kan ik nu een paar jaar vooruit.
*knip*. Dit kan ook op een andere manier.

We hebben het hier over een abbo voor een kind, die alles "normaal" vind dus als jij nu 2TB data abbo geeft en onbeperkt bellen dan is hij de king op het schoolplein .. en heb je dus het "verwende nest" syndroom

Of ga jij je kind leren om verstandig en wijs om te gaan met hetgeen wat je geeft (en dus ook zelf de mogelijke schade beperkt voorjezelf) .. zodat je niet een rekening van 1000,- krijgt

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 05-10-2018 14:20 ]

Tja vanalles

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:27
vso schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

*knip*.

We hebben het hier over een abbo voor een kind, die alles "normaal" vind dus als jij nu 2TB data abbo geeft en onbeperkt bellen dan is hij de king op het schoolplein .. en heb je dus het "verwende nest" syndroom

Of ga jij je kind leren om verstandig en wijs om te gaan met hetgeen wat je geeft (en dus ook zelf de mogelijke schade beperkt voorjezelf) .. zodat je niet een rekening van 1000,- krijgt
*knip*.

Er is vast een technische oplossing te bedenken waarmee dochterlief van TS niet buiten de bundel gaat. Ik heb prima ervaringen met allerlei budget virtuele providers.

En anders Hollands Nieuwe kiezen. Kost 7 Euro per maand voor het goedkoopste abonnement en daarmee kun je niet buiten de bundel gaan. Maar goed, blijkbaar mag ervaringen en meedenken niet maar dient er een kant-en-klare oplossing geboden te worden. Succes daar mee!

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 05-10-2018 14:21 ]

• pennywiser
Ik denk dat her op neer komt dat je het best iets kan kiezen dat je kan limiteren, zoals Hollandsnieuwe (eigenlijk maandelijkse automatische prepay) of Simpel (met plafond). Simpel vind ik dan fijner omdat je met deze 3 nummers *altijd kan bellen, ouders, opa en oma etc. Dit kost wel geld, maar betaal je gewoon de maand erop.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

*knip*.

[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 05-10-2018 14:21 ]

Tja vanalles

• Ernemmer
  • Niet online
Groentjuh schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Tarieven voor Simyo prepaid zijn al een tijdje niet veranderd. Ook stopt internet niet als de bundel op is. Je gaat daarna 0,15 euro/MB betalen totdat je beltegoed negatief 5 euro is (datasessie kun je 'afmaken', net als gesprekken; klik).

Persoonlijk zou ik voor een kind eerder naar Telfort gaan, waar dat daadwerkelijk wel gebeurd. Maarja, niet goedkoop.

Bij een kind is het denk ik veel belangrijker om te letten op de voorwaarden als een kind er niet goed mee omgaat en dat je geen hoge rekening krijgt als hij/zij dacht de hele avond op wifi te zitten, maar per ongeluk de hele avond over 3G of 4G Youtube heeft gekeken.
Apart, ik heb 2 dagen geleden nog de 500 mb bundel aangezet voor 5 euro per maand.
Dat de kosten na die 500 mb gewoon door gaan was mij niet bekend en ik zal aankomend weekend dan maar even een datalimiet op de telefoon instellen.

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 08:01
pilskes schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:54:
Onze dochter van bijna 8 gaat de Samsung S4 van mijn vrouw krijgen binnenkort aangezien deze telefoon overbodig wordt voor ons.

Nu wil ze ook heel graag whatsappen met haar vriendinnen, dus een sim kaart is een vereiste.

Nu heb ik zitten zoeken wat het goedkoopste is, ook al is het niet de bedoeling dat ze de telefoon meeneemt als ze naar school/vriendinnen etc gaat. Ze gaat dus vooral thuis met de telefoon aan de slag via wifi.

In de toekomst gaat ze natuurlijk wel een telefoon meenemen, maar dit kan nog wel een even duren (als het aan ons ligt) dus de kosten moeten wel een beetje te doen zijn.

Welke provider is aan te raden? Ik neig naar een erg goedkope provider, zoals Simpel.
Tele 2 is erg duur met bellen, KPN is dit ook.

Vodafone is iets goedkoper, maar nog steeds duur.

Simyo is goed koop, maar bellen is meteen 1 minuut, verder wel interessant.

Iemand die door de bomen wel het bos ziet en hier ervaring mee heeft??
Waarom geen prepaid kaart aanschaffen waarop whatsapp geactiveerd kan worden en dan gewoon WiFi gebruiken?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-11 22:46
bernardV schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:42:
Ik heb bij mijn vodafone abonnement een datasim extra, deze heb ik in een oude telefoon gedrukt waardoor dit toestel data heeft, maar niet kan bellen.
Ik heb nooit getest of je whatsapp wel kunt registeren op een datasim, maar als dat kan zou het een oplossing kunnen zijn. Dit kost mij 5,- per maand en het toestel draait mee op mijn databundel.
Dit kan ja - heb zelf bij m'n T-Mobile abonnement 2 extra SIM kaarten gehad, heette toen "MB-verdeler". Die lopen dan mee in je normale databundel. Ze krijgen dan een eigen 097-nummer waarmee je gewoon Whatsapp kunt registreren.

• rens-br

rens-br

Modbreak:Ik heb even wat reacties geknipt. Voor de ene zal een prepaid kaart voldoende zijn en de andere wil toch graag een databundel geven. Meningen verschillen nou eenmaal, maar het is niet voor nodig om op de man te spelen.

• pilskes
  • Niet online
Een databundel gaat het iig niet worden, dit heeft ze niet nodig en eerst moet er geleerd worden dat het geld niet oneindig voorradig is!

Ik ga er ook niet vanuit dat ze vaak de belminuten/data zal gaan gebruiken, vooral wifi dus.
Maar de minuten die ze gebruikt moeten dan zo goedkoop/eerlijk mogelijk zijn, dus niet 1:15 minuten bellen en 2 minuten betalen!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pilskes schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:34:
Een databundel gaat het iig niet worden, dit heeft ze niet nodig en eerst moet er geleerd worden dat het geld niet oneindig voorradig is!

Ik ga er ook niet vanuit dat ze vaak de belminuten/data zal gaan gebruiken, vooral wifi dus.
Maar de minuten die ze gebruikt moeten dan zo goedkoop/eerlijk mogelijk zijn, dus niet 1:15 minuten bellen en 2 minuten betalen!
Bij ons staat mobiel internet uit, (hoewel dat per gsm abbo kan verschillen wat goedkoper is) dus als ze liever appt en wifi en mobiel internet aan/uit weet te zetten .

Zo kan ik bv met gratis xs4all simpkaart van 250mb ook misschien af .. maar toch juist voor prepaid (wegens telefoonnummer, sms enzv) gekozen

elk kind verschilt dus ook de oplossing

Tja vanalles

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 17:14

MsG

Forumzwerver

[...]

Dat kan helemaal niet zomaar bij Simpel. Mensen roepen hier vaak maar wat.

Er is heel weinig reden om bij een niet-virtuele provider te zitten. Het is precies dezelfde zendmast en dergelijke.

Ik zou eerst even de keuze maken hoeveel je je dochter wil laten verbruiken maximaal per maand qua kosten. Want als dat onder de 10 euro zit, dan is een prepaid-provider wellicht beter. Mag het wèl 10 zijn dan heb je bij Simpel al iets van 5GB internet en onbeperkt bellen. Oftewel weinig omkijken naar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

@MsGDat "wat" is in dit geval persoonlijke ervaring, maar ik geef toe dat die niet heel recent is en onderhand achterhaald kan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door -36- op 05-10-2018 21:55 ]

• pilskes
  • Niet online
De kosten zitten zeker de eerste jaren onder de €10, ik denk zelfs dat het verbruik nihil zal zijn door gebruik van wifi en doordat ze de telefoon niet mee mag nemen als ze naar vriendinnen/school etc gaat.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:13
Ben heeft maandelijks opzegbare abonnementen waar je ook een limiet op kan instellen online. Zijn verder ook niet zo heel duur.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
pilskes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:08:
De kosten zitten zeker de eerste jaren onder de €10, ik denk zelfs dat het verbruik nihil zal zijn door gebruik van wifi en doordat ze de telefoon niet mee mag nemen als ze naar vriendinnen/school etc gaat.
Als je dit al weet waarom dan nu al een sim met abbonement?

Voor whatsapp heb je alleen een nummer nodig om 1 malig aan te melden.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• pilskes
  • Niet online
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik een abo zoek! Ik ben juist van mening dat een prepaid veel goedkoper is, maar mijn vraag is daarom WELKE prepaid provider dan het slimste is!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:04
Whatsapp alleen eenmalig simkaart nodig om nummer erin te zetten via verificatie sms. Dat kan ook met gratis simkaart van bijvoorbeeld Lebara die is overal te vinden.

• rens-br

rens-br

saharoen schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:13:
Whatsapp alleen eenmalig simkaart nodig om nummer erin te zetten via verificatie sms. Dat kan ook met gratis simkaart van bijvoorbeeld Lebara die is overal te vinden.
Maar daarna is het wel belangrijk da tje dat nummer ook blijft houden, aangezien het nummer anders na 6 / 12 maanden weer vrijgegeven wordt.
Pagina: 1