Toon posts:

Zoektocht naar een nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Topicstarter
TLDR;

Ik zoek een?
Een nieuwe TV

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken en gamen :P

Hij zal voornamelijk voor netflix en gaming op de PS4 (fat) gebruikt worden. Tot nu toe heb ik bijzonder weinig 4k content.

Wat heb je zelf al gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 49SK8500PLA Zwart€ 881,96€ 881,96
1LG 55EG9A7V Zwart€ 949,-€ 949,-
1Samsung QE49Q6F (2018) Zilver€ 985,-€ 985,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.815,96

Welke vragen heb je hier nog over?

/TLDR;

Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie. Ergens rond de 50" en 1000 euro. Liever onder mijn budget dan er boven. Op dit moment kijk ik voornamelijk Netflix, analoog TV en speel games op mijn oude PS4. Dit doe ik allemaal op een oude Sony 32". Erg hoge eisen heb ik dus blijkbaal niet en ik heb zeker geen behoefte aan tv's gesmeed in maanlicht door elven :p

Waar ik over twijfel is of een oled echt zoveel beter is dan een LCD paneel. Is edge-lit zoveel slechter dan direct-led? Ik ben vandaag naar de mediamarkt gegaan en kon eigenlijk niet snel het grote verschil zien. Wat onderscheid een TV van 800 euro op die van 1200 euro? Is 4K zoveel anders dan full HD? Net zoals 50hz vs 100hz.In het lijstje is de FullHD oled is bijna net zo duur als de 4K LCD. Welke zou ik dan het beste kunnen nemen? Welke ik ooit kies, ik ga sowieso er enorm op voor uit in tegenstelling wat ik nu heb.

Wat is wijsheid. Ik gebruik (nu nog) geen 4K content.. ga ik dat de komende 10 jaar missen?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:P https://www.consumentenbond.nl/tv/kopen

De OLED is wel een interessant model idd, maar is eigenlijk gewoon een facelift van de reviews: LG 55"-EG910V gebogen oled: geweldig beeld voor wie kan wachten
Zou ook nog wat goedkoper moeten kunnen maar als je met de bovenstaande review kan leven is het wel een optie (al zijn die wat oudere panelen misschien nog wel wat meer gevoelig voor inbranden/retentie)
Hier nog een artikeltje over wat er allemaal aan zit te komen: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1508317254

[Voor 11% gewijzigd door apis29 op 02-10-2018 01:06]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer leeft met @Standeman mee betreft 32" :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23
@Standeman Voor zover ik het begrijp is OLED echt een stuk kleurechter dan LED. Ik heb nu bijna anderhalf jaar een LG 55C7 hier in huis staan en het beeld is echt geweldig. Met wat zoeken kan je deze voor € 1200 wel vinden, maar dat is dus wel boven je budget. Het aanbod van UHD content is natuurlijk nog lang niet zo groot als dat van SD en HD content, maar er komt wel steeds meer. Datzelfde geldt voor HDR. Als ik game (PS4 Pro) zie ik bij o.a. Steep en Destiny dat het HDR is. Netflix heeft ook steeds meer films en series in 4k en/of HDR. Films kijken met mijn UHD-blu-rayspeler is echt een feestje. Lang verhaal kort, ik ben echt blij met mijn 4k OLED. Of jij het dat extra geld waard vindt, weet ik natuurlijk niet. De MediaMarkt, of welke winkel dan ook, is vanwege winkelverlichting niet perse ideaal om tv's te vergelijken. Samsung QLED's geven ook mooi beeld. Net als Sony tv's uit de 9xxx serie. Wil je echter écht upgraden en voor de toekomst voorlopig even klaar zijn, dan kan je eigenlijk niet om OLED heen.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
apis29 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:38:
:P https://www.consumentenbond.nl/tv/kopen

De OLED is wel een interessant model idd, maar is eigenlijk gewoon een facelift van de reviews: LG 55"-EG910V gebogen oled: geweldig beeld voor wie kan wachten
Zou ook nog wat goedkoper moeten kunnen maar als je met de bovenstaande review kan leven is het wel een optie (al zijn die wat oudere panelen misschien nog wel wat meer gevoelig voor inbranden/retentie)
Hier nog een artikeltje over wat er allemaal aan zit te komen: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1508317254
Als ik lees dat de software zo traag is als dikke stront door een vergiet dan haak ik eigenlijk gelijk al af. Ik kan me niks meer frustrerend voorstellen. Ik denk dat ik dat een stuk belangrijker vind dan de beeldkwaliteit aangezien ik met veel plezier nog steeds analoog kijk en mij daar absoluut niet aan stoor.
Jorgen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 01:30:
@Standeman Voor zover ik het begrijp is OLED echt een stuk kleurechter dan LED. Ik heb nu bijna anderhalf jaar een LG 55C7 hier in huis staan en het beeld is echt geweldig. Met wat zoeken kan je deze voor € 1200 wel vinden, maar dat is dus wel boven je budget. Het aanbod van UHD content is natuurlijk nog lang niet zo groot als dat van SD en HD content, maar er komt wel steeds meer. Datzelfde geldt voor HDR. Als ik game (PS4 Pro) zie ik bij o.a. Steep en Destiny dat het HDR is. Netflix heeft ook steeds meer films en series in 4k en/of HDR. Films kijken met mijn UHD-blu-rayspeler is echt een feestje. Lang verhaal kort, ik ben echt blij met mijn 4k OLED. Of jij het dat extra geld waard vindt, weet ik natuurlijk niet. De MediaMarkt, of welke winkel dan ook, is vanwege winkelverlichting niet perse ideaal om tv's te vergelijken. Samsung QLED's geven ook mooi beeld. Net als Sony tv's uit de 9xxx serie. Wil je echter écht upgraden en voor de toekomst voorlopig even klaar zijn, dan kan je eigenlijk niet om OLED heen.
Ik ben bang dat 4k (heb ik (nog) geen content voor) en zeker HDR me weinig gaat boeien. Waar ik me wel enorm aan kan ergeren is light bleeding en reflecties. Aangezien je nog amper full hd televisies kan krijgen gaat mijn voorkeur nu uit naar een 4k direct-lid led tv. Volgens mij kan ik dan ook nog eens een stuk goedkoper uit zijn.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik heb een nieuwe lijst gemaakt. Compleet anders dan de vorige omdat ik inmiddels mezelf gerealiseerd heb dat beeldkwaliteit minder belangrijk is dan ik eerst dacht.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 55UK6750 Zwart€ 696,31€ 696,31
1Philips 55PUS6503 Zwart€ 569,-€ 569,-
1Sony KD-55XF7596 Zwart€ 799,-€ 799,-

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23
@Standeman Beeldkwaliteit is toch juist het enige wat er echt toe doet bij een televisie? :?

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:31:
@Standeman Beeldkwaliteit is toch juist het enige wat er echt toe doet bij een televisie? :?
Aangezien ik analoge SD kwaliteit al prima vindt, nee.. De prijs en de reactiesnelheid van de software is minstens net zo belangrijk. Zelfde is met connectiviteit. Als er geen HDMI porten op je tv zitten is hij ook niks meer waard ;)

Door dit topic leer ik steeds meer wat ik van een tv verwacht. Dat is (relatief) snelle software bij het zappen en netflix opstarten, ARC (ik wil ooit een soundbar aanschaffen) en een CI+ module.

Of zwart nou het diepste zwart is wat je ooit hebt gezien of dat rood in een film over stadhuis in Den Haag exact is als het rood in de victory boogie woogie in het echie maakt me eigenlijk niet zo uit. Het valt mij namelijk niet op.

Ik ben slechts een simpele man ;)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Standeman schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:19:
Ik heb een nieuwe lijst gemaakt. Compleet anders dan de vorige omdat ik inmiddels mezelf gerealiseerd heb dat beeldkwaliteit minder belangrijk is dan ik eerst dacht.

#~Product~Prijs~Subtotaal~
1~LG 55UK6750 Zwart~€ 696,31~€ 696,31~
1~Philips 55PUS6503 Zwart~€ 569,-~€ 569,-~
1~Sony KD-55XF7596 Zwart~€ 799,-~€ 799,-~
Alternatief voor die Sony is: pricewatch: Sony KD-55XF7096 Zwart (zie ook de andere varianten tussen 7000 en 7096 voor mogelijke aanbiedingen). Dit is vrijwel hetzelfde model maar dan zonder Android TV en draait daarom soepeler; zit wel een Netflix app op en Youtube iig. 'Edge lit' in de specs op tweakers klopt niet ... (op de site van Sony staat Direct LED en heb er zelf ook unboxing videos van gezien en de 55" is een stuk dikker dan de edge lit 49"; 43 & 49 zijn edge lit en 55 & 65 zijn direct)

Die Philips draait ook op een eigen OS ipv Android TV maar weet niet of er al zo'n model gereviewed is en of het OS ook wat is.

[Voor 5% gewijzigd door apis29 op 02-10-2018 23:04]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jorgen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:31:
Voor jou en mij misschien wel :). Maar niet iedereen is strict videofiel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 14:39
Vaak zie je dat beeldkwaliteit, snelle software en connectiviteit hand in hand gaan. Waarom? Omdat die elementen steeds beter worden naarmate je een duurder model koopt.

Als je budget € 1.000 is voor een 50" tv dan zou ik een heel ander lijstje samen stellen. Als je snelle software belangrijk vindt dan zou ik ook eens kijken naar LG modellen met WebOS, echt fantastisch vind ik dat (LG Oled C7 gebruiker).

Wat ook een mogelijkheid is om te besparen op een tv, aangezien beeldkwaliteit je niet boeit, en je ook meteen het hele smart gebeuren van een tv moet vergeten. Dan kun je er bijvoorbeeld een nvidia Shield media speler bij kopen.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee