Vraag

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 13:13
Hallo mede-tweakers,

ik ben, net als zovelen, bezig met het uitzoeken van zonnepanelen. Ik heb een aantal offertes laten opmaken welke op zich niet veel van elkaar verschillen (ik heb 2 offertes buiten beschouwing gelaten, aangezien deze partijen niet langs kwamen om te kijken en daardoor een heel afwijkend advies gaven, samen met een heel afwijkende prijs :))

Aangezien er veel merken op de markt zijn, ben ik eigenlijk benieuwd of de producten qua kwaliteit veel van elkaar verschillen of dat er onlogische productcombinaties worden aangeboden.

Het dak ligt op zuid/oost:

Met als legplan:

Voor alle 3 de offertes geldt dat de panelen serieel worden geschakeld (dus zonder optimizers), aangezien ik geen last heb van schaduw.

Dit zijn de 3 offertes waar het over gaat:

Offerte 1
21 x QCells 320Wp (6720Wp)
Goodwe GW8000-DT 3-fasen

Ex btw: €6695,-
(Wp per €: 1)
(€ per Wp: 1)

Offerte 2
21 x S-Energy (Samsung) 300 Parcium All Black SN300M-10 (6300Wp)
Goodwe 6000-DT 3-fasen

Ex btw: €6935,53
(Wp per €: 0,91)
(€ per Wp: 1,10)

Offerte 3
21 x Bauer MB310 (6510 Wp)
SMA STP6.0 3-fasen

Ex btw: €6980,-
(Wp per €: 0,93)
(€ per Wp: 1,07)

Qua prijs doen ze niet veel voor elkaar onder.
Mochten er nog vragen zijn, zie ik ze graag!

[Voor 3% gewijzigd door -=Sentinel=- op 03-10-2018 14:42. Reden: Foto toegevoegd]

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Beste antwoord (via -=Sentinel=- op 28-11-2018 13:01)

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik vind de Qcells en Samsung de beste merken van deze 3.
Je schreef al dat uiterlijk niet uit maakt, zijn de Qcells white sheet of full black? Ik vond de white sheet versie namelijk een wat minder mooi uiterlijk hebben (ik kijk zelf ook nooit naar m`n dak maar mocht ik het huis willen verkopen, wil ik niet dat kopers daar op afknappen), daarom voor full black gegaan.
De prijs van de Qcells is prima.
Een omvormer van 7000 of 6000 W gaat ook nog prima zonder noemswaardig aftoppen, maar het prijsverschil is toch maar tientjes dus lekker bij die 8000 W blijven.

edit: is dat pijpje dat in de weg zit van de rioolontluchting? Zo ja dan zou je die kunnen vervangen door een speciale dakpan, dan kan er een zonnepaneel overheen.

[Voor 13% gewijzigd door busscherski op 03-10-2018 19:51]

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

Alle reacties

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Allereerst omdat de prijs zo dicht bij elkaar ligt vraag ik mij af hoe je aan de offertes bent gekomen. Heb je 3 keer iemand op bezoek gehad of heb je dit via zo'n 'krijg automatisch x offertes toegestuurd'-site? :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• -=Sentinel=-
Ik heb voor alle 3 de offertes iemand op bezoek gehad. 2 van deze kwamen na aanmelden op een website, de andere heb ik zelf benaderd.

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je ook een echte foto en afmetingen?
Ik vind "tetris" niet zo mooi.

Er is meer te krijgen dan 1650 x 990

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• -=Sentinel=-
AUijtdehaag schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:43:
Heb je ook een echte foto en afmetingen?
Ik vind "tetris" niet zo mooi.

Er is meer te krijgen dan 1650 x 990
Ik zal morgen bij daglicht nog even een foto toevoegen.

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:59
Mijn dak-feng-shui instinkt vind je lay-out niet mooi, aangezien je niet symmetrisch werkt. Qua prijs en hardware niets aan of op te merken, ik zou nummer 1 kiezen, meeste watt voor je geld.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:17
Mag ik vragen waar je offerte 1 vandaan hebt?
Mag in een PB als je dat hier niet wilt plaatsen.

• -=Sentinel=-
Bij deze nog even een foto toegevoegd ter verduidelijking.

• -=Sentinel=-
Lardman schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:15:
Mijn dak-feng-shui instinkt vind je lay-out niet mooi, aangezien je niet symmetrisch werkt. Qua prijs en hardware niets aan of op te merken, ik zou nummer 1 kiezen, meeste watt voor je geld.
Ik moet zeggen dat de layout me eigenlijk niet veel uit maakt (kijk nooit naar mij eigen dak). Maar de hardware zelf? Zit daar nog veel verschil in?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik vind de Qcells en Samsung de beste merken van deze 3.
Je schreef al dat uiterlijk niet uit maakt, zijn de Qcells white sheet of full black? Ik vond de white sheet versie namelijk een wat minder mooi uiterlijk hebben (ik kijk zelf ook nooit naar m`n dak maar mocht ik het huis willen verkopen, wil ik niet dat kopers daar op afknappen), daarom voor full black gegaan.
De prijs van de Qcells is prima.
Een omvormer van 7000 of 6000 W gaat ook nog prima zonder noemswaardig aftoppen, maar het prijsverschil is toch maar tientjes dus lekker bij die 8000 W blijven.

edit: is dat pijpje dat in de weg zit van de rioolontluchting? Zo ja dan zou je die kunnen vervangen door een speciale dakpan, dan kan er een zonnepaneel overheen.

[Voor 13% gewijzigd door busscherski op 03-10-2018 19:51]

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:59
Bauer nog nooit mee gewerkt, geen mening. Samsung prima spul, Q-cells, ook prima spul. Kijk je dan puur naar watt per euro dan zijn de q-cells winnaar. Omvormer vind ik Goodwe in nederland prettiger als er service nodig is en ze zijn meestal goedkoper. Verder niets op SMA aan te merken. Al met al geen schokkende verschillen.

Aangaande dak-layout, met de pijpjes in het dak snap ik het. Wat busscherski ook zegt, er kan vaak een hoop.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee