Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
Na de laatrste update van mijn moto z zijn de problemen te groot geworden en ben ik dus genoodzaakt om een nieuw toestel te gaan zoeken
( laatste update heeft men batterij gesloopt, ik kan nu ergens tussen 10 m!nuten en een 8 uur rondkomen met mijn batterij in standby, de wifi werkt niet meer en de bluetooth is er aan )

Nu ben ik op zoek naar een toestel rond de 350 euro ( lager is beter maar niet realistisch vrees ik )

Wat ik vooral zoek in een toestel:

- een goed en groot scherm ( ik prefereer ammoled omwille van de goede ervaring en ben zelf een fan van grote telefoons aangezien mijn favoriete toestel een import 6.5" was )
- liefst geen chinese import omwille van de soms lastige ondersteuning
- dual sim aangezien ik een sim heb van mijn werk en prive
- een stock / near stock android, vind het fijn en de shells van xiaomi vind ik absoluut niet aangenaam om mee te werken
- camera is absoluut niet belangrijk, zolang hij QR codes kan lezen en de occasionele foto kan vastleggen is dat meer als voldoende
- een degelijke processor, ik game al wel eens maar het meeste van mijn dataverbruik zit in streaming.

Ik had op dit moment 2 toestellen op het oog namelijk de nokia 7 plus of de nieuwe samsung A7. Maar bij beide toestellen zit ik nog met enkele bedenkingen.

De A7 moet hier nog gereleased worden maar de grootste drawback vind ik de massale hoeveelheid bloat dat samsung in zijn skin steekt. ( en ik een android one toestel prefereer )
Nu weet ik niet of het de moeite is om de reviews af te wachten aangezien de vervanging van mijn huidige toestel relatief dringend is omwille van het gebruik voor mijn werk.
Ik heb zelf nog geen samsung toestel gehad maar familie wel en ik kan niet zeggen dat ik fan ben van de skin van samsung. Voor de rest ziet het er mij wel een tof toestel uit.

De nokia 7 plus sprak me ook wel aan maar na wat rondzoeken blijkt er een probleem te zijn met de schermen en ik kon niet onmiddelijk terugvinden of je het schermtype kan controleren voor aankoop.
Voor de rest tikt hij wel de juiste boxen aan met android one en een goed groot scherm ( wel geen ammoled ), hij is dual sim en zit rond het bedrag dat ik voor ogen had.

Verder kon ik niet onmidellijk een ander model vinden dat vooral aan de prijs voldoet. Dus verdere tips en bedenkingen zijn altijd welkom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
burgler45 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:19:
De A7 moet hier nog gereleased worden maar de grootste drawback vind ik de massale hoeveelheid bloat dat samsung in zijn skin steekt. ( en ik een android one toestel prefereer )
Nu weet ik niet of het de moeite is om de reviews af te wachten aangezien de vervanging van mijn huidige toestel relatief dringend is omwille van het gebruik voor mijn werk.
Ik heb zelf nog geen samsung toestel gehad maar familie wel en ik kan niet zeggen dat ik fan ben van de skin van samsung. Voor de rest ziet het er mij wel een tof toestel uit.
De skin van een toestel kijken je constant tegenaan, wanneer je dat niet lekker bevalt ga je je hier toch enorm aan irriteren. Samsung valt dus eigenlijk gewoon al af.
De nokia 7 plus sprak me ook wel aan maar na wat rondzoeken blijkt er een probleem te zijn met de schermen en ik kon niet onmiddelijk terugvinden of je het schermtype kan controleren voor aankoop.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je komt daar pas achter wanneer je in de firmware kijkt. Nu is het wel zo dat het probleem bij Nokia bekent is en ze de 'foute' toestellen niet meer (gaan) leveren.

Een toestel waar je ook nog naar kan kijken is de Xiaomi A2 of Xiaomi A2 Lite, beide toestellen met Android One en een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Helaas ook beide geen amoledscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
Ik heb ondertussen de A2 bekeken ( de lite is geen optie omwille van een kleiner scherm ) Ik zit enkel nog te twijfelen over de batterij.
In combinatie met een scherm dat meer stroom nodig heeft weet ik niet of ik bij gebruik een volledige dag haal.
Voor de rest ziet het toestel er wel goed uit en de android one in plaats van hun eigen skin is goed meegenomen.
Als ze nu de pocophone eens willen uitbrengen met android one :)