Toon posts:

Ideeën gevraagd voor een 12v camera in de garage

Pagina: 1
Acties:

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-05 20:58
Beste tweakers.

Ik zal kort even de situatie schetsen.
Ik woon in een flat welke een gemeenschappelijke garage heeft onder de flat.
Om mijn auto op te kunnen laden heb ik een stroomaansluiting gekregen bij mijn auto.
Helaas is iemand zo vriendelijk om elke keer de stekker eruit te halen.
Zelfs herhaaldelijke briefjes blijken niet voldoende voor deze grapjas.

Ik wil het lot maar een handje helpen en een 12v camera richten op mijn stopcontact,
zodat ik de persoon zelf kan aanspreken.

Gezien ik geen stopcontact kan pakken met dit systeem,
(mijn auto is immers al aangesloten, en ik wil juist deze aansluiting in het vizier houden)
moet het systeem dus 12v zijn zodat ik het op de accu van mijn auto aan kan sluiten.
Ik verwacht binnen 24u beet te hebben, hij moet dus 24u lokaal kunnen opslaan.

Mijn idee:
Een simpel ebay 12v camera halen, adapater eraf knippen en de 2 draden aansluiten op de auto accu

Vervolgens een goedkope laptop inrichten (ja die heb ik al) en aansluiten op de accu van de auto middels een omvormer waar dan motion detection software op draait (heb ik ook)

Wat kanttekeningen:
Raakt de omvormer niet oververhit als hij 24u aanstaat ?

edit:
ik kan natuurlijk ook ipv de auto op te laden een stekkerblok onder me motorkap leggen,
en daar de laptop en camera op aansluiten.. moet ik er alleen voor zorgen dat hij de beelden meteen wegschrijft mocht de stekker eruit getrokken worden :)

--------

Hebben jullie nog andere ideeën welke wellicht simpeler zijn?
En mocht je je afvragen, waarom al deze moeite?
Ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen aan andermans spullen zitten :)

[Voor 19% gewijzigd door 0re0 op 01-10-2018 20:09]

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 18:28
Een goed opvallende mededeling op/bij het oplaadpunt dat de gebruikte stroom niet op de gemeenschappelijke rekening komt maar deze stroom apart aan jou wordt berekend? Zou best eens iemand kunnen zijn die denkt dat je mede op zijn/haar rekening je auto oplaad!

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

• 0re0
Meubelmaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:08:
Een goed opvallende mededeling op/bij het oplaadpunt dat de gebruikte stroom niet op de gemeenschappelijke rekening komt maar deze stroom apart aan jou wordt berekend? Zou best eens iemand kunnen zijn die denkt dat je mede op zijn/haar rekening je auto oplaad!
Dat staat er al op :-)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Gewoon een dashcam? Je auto zit toch al aan de lader.

Ik zie overigens menig topic hierover in: Overige Hardware Heb je daar al gekeken? Topic gaat sowieso die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• 0re0
Señor Sjon schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:10:
Gewoon een dashcam? Je auto zit toch al aan de lader.
~[mbr]
Ik zie overigens menig topic hierover in: Overige Hardware Heb je daar al gekeken? Topic gaat sowieso die kant op.~[/]
Ik heb inderdaad dit forum eerst afgezocht.
Ik vond mijn geval vrij specifiek en kon helaas niets vinden..
Je mag mijn topic "moven" als dit topic beter geschikt is op dat gedeelte.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dashcam inderdaad. Voor een paar tientjes heb je er al een, kan je natuurlijk elke kant op richten die je maar wilt.

Heb je daarna ook nog eens een dashcam in je auto voor het geval dat, dus weggegooid geld is het niet.

• 0re0
Anoniem: 472287 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:12:
Dashcam inderdaad. Voor een paar tientjes heb je er al een, kan je natuurlijk elke kant op richten die je maar wilt.

Heb je daarna ook nog eens een dashcam in je auto voor het geval dat, dus weggegooid geld is het niet.
Dat wereldje is vrij nieuw voor mij
Kun je eens toelichten hoe je dat voor je ziet?

Kan die continu aan staan terwijl ik niet rijd? en opneemt zodra hij beweging ziet ?
Ik meen te herinneren dat hij pas opneemt zodra je rijd.
Waar moet de dashcam aan voldoen met mijn wensen?

Nadeel van een dashcam is dat deze duurder is dan een kleine camera (gok ik)

[Voor 10% gewijzigd door 0re0 op 01-10-2018 20:14]

• Niet online
Ik heb zelf deze:

https://www.gearbest.com/...26jA_JEAQYASABEgLeUPD_BwE

in de auto, met een 128GB microSD kaartje.

Hij neemt constant op, inderdaad niet bij beweging, weet eigenlijk niet of hij die functie heeft.

Normaal gezien start hij op zodra je de auto start ja, dat is wanneer hij stroom krijgt. Maar met een beetje hobby kan je die USB-stroomvoorziening natuurlijk ook gewoon rechtstreeks op je accu aansluiten. De sigarettenaanstekker is ten slotte alleen 12v + en -

Je kan de video's per wifi bekijken/kopieren naar je telefoon enz.

Over telefoon gesproken - das eigenlijk voor jou "eenmalig" gebruik een veel makkelijkere optie.

Gebruik een 12v oplader die je normaal in de sigarettenaansteker aansluit rechtstreeks op de accu, of met een stekkerblokje verstopt ergens op 230v, en installeer een motion detection camera app op je (android of iOS?) telefoon. Voor android bestaan ze zeker weten, iOs weet ik zo snel niet.

Google kan dat wel beantwoorden denk ik

• 0re0
Anoniem: 472287 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:28:
Ik heb zelf deze:

https://www.gearbest.com/...26jA_JEAQYASABEgLeUPD_BwE

in de auto, met een 128GB microSD kaartje.

Hij neemt constant op, inderdaad niet bij beweging, weet eigenlijk niet of hij die functie heeft.

Normaal gezien start hij op zodra je de auto start ja, dat is wanneer hij stroom krijgt. Maar met een beetje hobby kan je die USB-stroomvoorziening natuurlijk ook gewoon rechtstreeks op je accu aansluiten. De sigarettenaanstekker is ten slotte alleen 12v + en -

Je kan de video's per wifi bekijken/kopieren naar je telefoon enz.

Over telefoon gesproken - das eigenlijk voor jou "eenmalig" gebruik een veel makkelijkere optie.

Gebruik een 12v oplader die je normaal in de sigarettenaansteker aansluit rechtstreeks op de accu, of met een stekkerblokje verstopt ergens op 230v, en installeer een motion detection camera app op je (android of iOS?) telefoon. Voor android bestaan ze zeker weten, iOs weet ik zo snel niet.

Google kan dat wel beantwoorden denk ik
Daarom is tweakers soms zo handig!
niet eens aan gedacht, een telefoon gebruiken hiervoor.
motion detection app erop, telefoon aan stroom hangen en gaan.

Ik ga er eens mee spelen of dit werkt
Bedankt!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:19
Zag ze toevallig hangen bij de Action voor 15 euro. Zal niet veel zijn, maar voor eenmalig eens zien wie het is, moet het wel genoeg zijn. En geen 2-4 weken wachten op een bestelling uit China. ;)
https://www.action.com/nl-nl/p/nor-tec-dashboardcamera-/

Mobiele telefoon gebruiken is natuurlijk ook een goed idee.

[Voor 39% gewijzigd door WEBGAMING op 01-10-2018 20:49]

• Niet online
0re0 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:36:
[...]

Daarom is tweakers soms zo handig!
niet eens aan gedacht, een telefoon gebruiken hiervoor.
motion detection app erop, telefoon aan stroom hangen en gaan.

Ik ga er eens mee spelen of dit werkt
Bedankt!
Top! Ben benieuwd naar het resultaat.

Laat je ons nog even weten hoe het is gegaan, en bij dit soort topics ook niet onbelangrijk, of de boosdoener je kabel nu met rust laat? :+
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee