Beste tweakers.
Ik zal kort even de situatie schetsen.
Ik woon in een flat welke een gemeenschappelijke garage heeft onder de flat.
Om mijn auto op te kunnen laden heb ik een stroomaansluiting gekregen bij mijn auto.
Helaas is iemand zo vriendelijk om elke keer de stekker eruit te halen.
Zelfs herhaaldelijke briefjes blijken niet voldoende voor deze grapjas.
Ik wil het lot maar een handje helpen en een 12v camera richten op mijn stopcontact,
zodat ik de persoon zelf kan aanspreken.
Gezien ik geen stopcontact kan pakken met dit systeem,
(mijn auto is immers al aangesloten, en ik wil juist deze aansluiting in het vizier houden)
moet het systeem dus 12v zijn zodat ik het op de accu van mijn auto aan kan sluiten.
Ik verwacht binnen 24u beet te hebben, hij moet dus 24u lokaal kunnen opslaan.
Mijn idee:
Een simpel ebay 12v camera halen, adapater eraf knippen en de 2 draden aansluiten op de auto accu
Vervolgens een goedkope laptop inrichten (ja die heb ik al) en aansluiten op de accu van de auto middels een omvormer waar dan motion detection software op draait (heb ik ook)
Wat kanttekeningen:
Raakt de omvormer niet oververhit als hij 24u aanstaat ?
edit:
ik kan natuurlijk ook ipv de auto op te laden een stekkerblok onder me motorkap leggen,
en daar de laptop en camera op aansluiten.. moet ik er alleen voor zorgen dat hij de beelden meteen wegschrijft mocht de stekker eruit getrokken worden
--------
Hebben jullie nog andere ideeën welke wellicht simpeler zijn?
En mocht je je afvragen, waarom al deze moeite?
Ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen aan andermans spullen zitten
Ik zal kort even de situatie schetsen.
Ik woon in een flat welke een gemeenschappelijke garage heeft onder de flat.
Om mijn auto op te kunnen laden heb ik een stroomaansluiting gekregen bij mijn auto.
Helaas is iemand zo vriendelijk om elke keer de stekker eruit te halen.
Zelfs herhaaldelijke briefjes blijken niet voldoende voor deze grapjas.
Ik wil het lot maar een handje helpen en een 12v camera richten op mijn stopcontact,
zodat ik de persoon zelf kan aanspreken.
Gezien ik geen stopcontact kan pakken met dit systeem,
(mijn auto is immers al aangesloten, en ik wil juist deze aansluiting in het vizier houden)
moet het systeem dus 12v zijn zodat ik het op de accu van mijn auto aan kan sluiten.
Ik verwacht binnen 24u beet te hebben, hij moet dus 24u lokaal kunnen opslaan.
Mijn idee:
Een simpel ebay 12v camera halen, adapater eraf knippen en de 2 draden aansluiten op de auto accu
Vervolgens een goedkope laptop inrichten (ja die heb ik al) en aansluiten op de accu van de auto middels een omvormer waar dan motion detection software op draait (heb ik ook)
Wat kanttekeningen:
Raakt de omvormer niet oververhit als hij 24u aanstaat ?
edit:
ik kan natuurlijk ook ipv de auto op te laden een stekkerblok onder me motorkap leggen,
en daar de laptop en camera op aansluiten.. moet ik er alleen voor zorgen dat hij de beelden meteen wegschrijft mocht de stekker eruit getrokken worden

--------
Hebben jullie nog andere ideeën welke wellicht simpeler zijn?
En mocht je je afvragen, waarom al deze moeite?
Ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen aan andermans spullen zitten

[Voor 19% gewijzigd door 0re0 op 01-10-2018 20:09]