Vraag

• Japplflap
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-12-2020
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon met een budget van 200. Ik kwam terecht bij de Samsung J6 en ik was benieuwd of deze telefoon net zo lang door kan als mijn huidige s4 mini die ik nu al 4 jaar heb. Heeft iemand ervaring met de J6 en kan diegene mij helpen met mijn keuze?

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Japplflap op 04-10-2018 16:24)

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 18:11
Japplflap schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Ik heb besloten om voor een Xiaomi telefoon te gaan wegens jullie feedback op mijn vraag naar screen protectors en hoesjes (onwijs bedankt voor de reacties allemaal!). Nu zit ik nog steeds te twijfelen tussen de Xiaomi A2 Lite en de normale A2. Mijn grootste bezorgdheid is het aantal ram. is het verschil tussen 3 en 4 groot of valt dit niet op?

P.S. Houdt er ook rekening mee dat ik overstap van een s4 mini, dus elke telefoon op de markt is al een flinke upgrade.
Nee, het verschil in werkgeheugen ga je niet zo heel veel van merken.

De voordelen van Mi A2 ten opzichte van de Mi A2 lite zijn als volgt:
- Krachtigere processor
- Betere camera's
- USB C
- Nieuwere bluetooth versie
- Groter scherm (minimaal)
- Geen notch

De nadelen zijn als volgt:
- Kleinere accu (hoeft niet perse slechter te zijn)
- Geen 3,5 mm jack

Alle reacties

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:24

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• mb1234
Persoonlijk zou ik voor een Nokia of Xiaomi (android one) toestel gaan.
Geen last van bloatware, tijdige updates, stock android.

De J6 is hardwarematig een slechter toestel dan de Xiaomi Mi A2 of de Nokia 6.

[Voor 12% gewijzigd door mb1234 op 02-10-2018 08:54]

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-03 21:40
mb1234 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:52:
Persoonlijk zou ik voor een Nokia of Xiaomi (android one) toestel gaan.
Geen last van bloatware, tijdige updates, stock android.

De J6 is hardwarematig een slechter toestel dan de Xiaomi Mi A2 of de Nokia 6.
hardwarematig ben ik met je eens. Maar blijkbaar zijn er mensen die liever een amoled hebben dan goede hardware. (maar ja 720p vs 1080p blijft toch een groot verschil)
Ik ben daarom ook geen voorstander van samsung. Updates die jaren na datum en als je geluk hebt uitkomen voor je toestel...Apps die je niet nodig hebt.
Ik raad toch ook aan om een te pakken die zo 'stock' mogelijk is. Bespaar je een hoop zorgen later.
(Laats wel een Huawei tussen de vingers gehad. Die emui 8 doet het redelijk goed vergeleken met Samsung)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Japplflap welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Daarnaast is je openingspost al vrij compleet, maar ontbreken er toch nog wat dingen, zou je het volgende toe willen voegen:
- Budget
- Eisen/wensen met betrekking tot specificaties (schermformaat e.d.)
- Waar je het toestel voor wilt gebruiken

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Japplflap
Deze telefoon zag ik ook langskomen, maar ik ben bang dat een merk als Xiaomi geen scheen protectors of hoekjes in Nederland heeft. Is dit een probleem?

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:24
Japplflap schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:32:
[...]

Deze telefoon zag ik ook langskomen, maar ik ben bang dat een merk als Xiaomi geen scheen protectors of hoekjes in Nederland heeft. Is dit een probleem?
Hoesjes:
https://www.smartphonehoe...iaomi-mi-a2/alle-hoesjes/

Screenprotector:
https://www.smartphonehoe...0wUY8AGTrX1IaAj1jEALw_wcB

Willekeurige website gepakt, eentje die ik vaak gebruik.

Dus hoef je niet bang voor te zijn!

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Japplflap schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:32:
Geen idee of dit echt zo is. Maar via Aliexpress, Ebay, e.d. is er altijd voldoende keus. Duurt dan echter wel een week of twee voordat het binnen is.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:40
Xiaomi MI A2 is een goede keuze maar wel geen 3,5mm en microSD geonoeg opslag pakken
https://www.bol.com/nl/p/...2wkeJPdA.1.4.ProductTitle duur maar goed
https://www.bol.com/nl/p/...7LISVNQg.1.3.ProductTitle hoesje

• Japplflap
Ik heb besloten om voor een Xiaomi telefoon te gaan wegens jullie feedback op mijn vraag naar screen protectors en hoesjes (onwijs bedankt voor de reacties allemaal!). Nu zit ik nog steeds te twijfelen tussen de Xiaomi A2 Lite en de normale A2. Mijn grootste bezorgdheid is het aantal ram. is het verschil tussen 3 en 4 groot of valt dit niet op?

P.S. Houdt er ook rekening mee dat ik overstap van een s4 mini, dus elke telefoon op de markt is al een flinke upgrade.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• mb1234
Japplflap schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Nee, het verschil in werkgeheugen ga je niet zo heel veel van merken.

De voordelen van Mi A2 ten opzichte van de Mi A2 lite zijn als volgt:
- Krachtigere processor
- Betere camera's
- USB C
- Nieuwere bluetooth versie
- Groter scherm (minimaal)
- Geen notch

De nadelen zijn als volgt:
- Kleinere accu (hoeft niet perse slechter te zijn)
- Geen 3,5 mm jack

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:36
Kortom: altijd voor de Mi A2 gaan... tenzij:
- Je per se een 3,5mm jack wil
- Je de Mi A2 te groot vindt

Edit: oeps, weekje te laat..

[Voor 13% gewijzigd door kever678 op 11-10-2018 23:48]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee