Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Overal] Irritant flitsen door de tracker en banners

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-06 11:33

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Beste devs,

Een ding wat al tijden mild verwoedend is aan de hele site is het volgende. Telkens als ik een pagina open, flitst het beeld terwijl ik al begonnen ben met lezen eerst naar rechts, en dan vaak naar beneden. Dit komt omdat eerst het artikel (bijvoorbeeld) laadt, ik net halverwege de eerste zin ben, en dan de tracker opent. Ik heb de tracker graag open want die is kei handig, maar hij opent pas nadat de pagina laadt. Vervolgens herstel ik mijn zicht weer, en dan flitst de boel nog eens naar beneden op mijn scherm omdat de advertentie van het moment zich heeft besloten te laten zien. Deze laatste laatste is nog het lastigst omdat het misschien vooraf niet bekend is hoe hoog een banner gaat worden, maar het lijkt me dat dat niet geldt voor de tracker.

Dus feature request 1: Zorg ervoor dat de tracker al gelijk open is als een gebruiker die by default open heeft staan, zodat de content niet na een paar seconden naar rechts shift.

Feature request 2: Reserveer de nodige ruimte voor de ad die geladen zal gaan worden al voordat het artikel rendert, zodat je niet al aan het lezen bent als die ineens er tussen komt en de boel naar beneden shift.

Mijn dank zou groot zijn!

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:09

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je systeem en internetverbinding om een verspringing van de tracker te krijgen. Alle onderdelen van Tweakers worden meestal zo snel geladen dat je nog niet de eerste twee woorden kan lezen wanneer de elementen al klaar staan (iig mbt gereserveerde ruimte).

Banners is een heel ander verhaal, omdat het niet op elke pagina geladen wordt en ook niet altijd even hoog is. Ruimte reserveren is daarom erg lastig. Om nou altijd ~100 pixels te reserveren (ivm de 'grootste' banner is ook wat overdreven. Zeker als er uiteindelijk niets geladen wordt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het openschuiven van de tracker is goed merkbaar op langzamere devices. Ik ervaar hetzelfde bijvoorbeeld op mijn tablet. Er is al een ticket om dat een keer aan te pakken; we weten immers al op voorhand dat de tracker uitgeklapt moet zijn.

Voor wat betreft het late laden van de banners is het een keuze tussen twee kwaden. Ruimte reserveren kan niet omdat we te maken hebben met verschillende formaten die op dezelfde plek weergegeven kunnen worden, en er wordt ook vaak genoeg geen banner geserveerd. Dat zijn dingen die we vantevoren niet weten.

Dan blijft dus de keuze tussen wachten met het laden van de content tot de banner is geladen, waarbij je mogelijk dus meerdere seconden of langer tegen een bijna lege pagina zit aan te kijken, of de huidige situatie waarbij de pagina verspringt als de banner zichtbaar wordt.

Ook hier geldt dat dat effect sterker optreedt op tragere devices en/of bij een tragere netwerkverbinding. Omdat wij de performance van onze site niet willen laten afhangen van de performance van het advertentienetwerk en daaraan gerelateerde andere invloeden (bannerblockers bijvoorbeeld) is er gekozen voor de laatste optie...

Intentionally left blank

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Begrijpelijk! Ik merk het inderdaad meer bij een trage verbinding. Ik gebruik deze laptop: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C60044MB) maar dan met 16GB RAM en een SSD. Toen ik het bericht typte gisteren zat ik via de hotspot van m'n telefoon (Vodafone 4G) in de trein. Op zich is die verbinding snel genoeg voor het meeste browse-werk en ik merkte juist vooral het effect van de tracker, want er laadde toen geen banner.

Het zou logischer zijn als de tracker, wanneer die automatisch zal gaan laden, in ieder geval al open is maar bijvoorbeeld leeg. Het 'openklappen' na het laden van de pagina heeft in ieder geval geen toegevoegde waarde lijkt me, dat lijkt me alleen een gevolg van hoe die geïmplementeerd is in het geheel.

Edit: Ik heb het met de dev tools nog eens geprobeerd en zelfs op de 'slow 3g' preset doet de tracker het vrij snel, ook al laadt de inhoud pas wat later. Ik krijg het niet voor elkaar om de ervaring zoals ik hem wel eens heb echt na te bootsen. Misschien komt het dan niet door de snelheid van de verbinding maar de willekeurige dips in de verbinding die je kunt hebben op een zwakke verbinding. Hij flitst nog wel in beeld maar al vrij snel meestal. Het oogt op een gesimuleerde langzame verbinding nog wel slecht, maar is daardoor minder irritant dan in werkelijkheid.

[Voor 25% gewijzigd door Jeroen op 02-10-2018 10:00]

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zal eens kijken of we het ticket voor de tracker wat meer prio kunnen geven :)

Intentionally left blank

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ter aanvulling: Ik merkte het weer terwijl ik in de PW wat aan het uitzoeken was. Dan klik ik juist vaak snel door omdat ik weet waar ik moet klikken en kijken en waar alles staat, maar het ziet er dan bij elke klik zo uit: YouTube: 2018 10 05 11 38 05

Dit is op het bekabelde netwerk van de TU/e dus needless to say, snel genoeg

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True