Ik heb een woning in Amsterdam in een oud kantoorpand. Er zijn vier woningen waarin de eigenaren zelf wonen, twee woningen worden door de eigenaren verhuurd, een woning is in bruikleen gegeven en er is nog een opslagruimte in het pand die ook verhuurd wordt. In totaal acht verschillende ruimtes en acht verschillende eigenaren en die vormen samen de VVE.
"De bewoners" willen graag camerabewaking laten plaatsen bij de centrale voordeur. "De verhuurders" willen dat niet en zijn bang voor de privacy van hun huurders. Ik vind dat beide groepen goede redenen hebben voor hun standpunten. Ik vind een camera ter beveiliging prima, maar ik vind het verkeerd als de ene bewoner de andere in de gaten kan gaan houden.
Een oplossing die ik zelf bedacht had, was om de camerabeelden bij een extern bewakingsbedrijf op te laten slaan. Die kunnen de correcte werking van de camera in de gaten houden en die kunnen bij door ons gemelde problemen de beelden controleren en veilig stellen.
Alleen ik krijg maar niet gevonden of die dienst ergens aangeboden wordt. De zoektermen die ik geprobeerd heb overlappen teveel dus ik krijg honderden resultaten met camera aanbieders en cloud opslag oplossingen. Een telefoontje met een bewakingsbedrijf (Securitas) levert ook geen bruikbare oplossingen op.
Ik heb ook een aantal alternatieve oplossingen in gedachten, maar wil eerst zeker weten of de eerste oplossing wel of niet mogelijk is. Mogelijke alternatieven, in aflopende voorkeur:
Edit 1: Info toegevoegd dat het een VVE betreft.
"De bewoners" willen graag camerabewaking laten plaatsen bij de centrale voordeur. "De verhuurders" willen dat niet en zijn bang voor de privacy van hun huurders. Ik vind dat beide groepen goede redenen hebben voor hun standpunten. Ik vind een camera ter beveiliging prima, maar ik vind het verkeerd als de ene bewoner de andere in de gaten kan gaan houden.
Een oplossing die ik zelf bedacht had, was om de camerabeelden bij een extern bewakingsbedrijf op te laten slaan. Die kunnen de correcte werking van de camera in de gaten houden en die kunnen bij door ons gemelde problemen de beelden controleren en veilig stellen.
Alleen ik krijg maar niet gevonden of die dienst ergens aangeboden wordt. De zoektermen die ik geprobeerd heb overlappen teveel dus ik krijg honderden resultaten met camera aanbieders en cloud opslag oplossingen. Een telefoontje met een bewakingsbedrijf (Securitas) levert ook geen bruikbare oplossingen op.
Ik heb ook een aantal alternatieve oplossingen in gedachten, maar wil eerst zeker weten of de eerste oplossing wel of niet mogelijk is. Mogelijke alternatieven, in aflopende voorkeur:
- Beelden extern opslaan bij een bewakingsbedrijf. Geen directe toegang tot de beelden door eigenaren maar alleen op verzoek (zie hierboven)
- Bewoners hebben toegang tot de eigen beelden (gezichtsherkenning / herkenning van mobiele telefoon / bluetooth herkenning) en kunnen die beelden wissen
- Met een kaart met een NFC chip kan een bewoner beelden wissen bij binnenkomst / verlaten van het pand
- Een van de bewoners wordt de "bewaker" van de beelden en neemt de plaats van het externe beveiligingsbedrijf in
- Er wordt een log bijgehouden over wie welke beelden bekeken heeft. Als iemand hele dagen heeft lopen scannen dan verliest deze persoon toegang tot de beelden
- Iedereen heeft toegang tot de beelden en kan beelden wissen
Edit 1: Info toegevoegd dat het een VVE betreft.
Don't erase all files?
[Yes] [No]