Toon posts:

Een A-Z index in de bovenste rij... Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen.
Ik heb een excel lijst van bijna tienduizend rijen/titels.
Nu zoek ik een mogelijkheid om helemaal bovenaan een soort A-Z index te krijgen.
Als ik dan bvb. op P zou drukken, dat excel mij automatisch naar de eerste titel brengt die met een P begint zodat ik niet eerst een flink eind naar beneden moet scrollen.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe je dit dan voor mekaar krijgt?
Alvast bedankt!
Ponch

...

Windows 10/Office 2016
...

Van alles geprobeerd.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:23:
Hoi idereen.
Ik heb een excel lijst van bijna tienduizend rijen/titels.
Nu zoek ik een mogelijkheid om helemaal bovenaan een soort A-Z index te krijgen.
Als ik dan bvb. op P zou drukken, dat excel mij automatisch naar de eerste titel brengt die met een P begint zodat ik niet eerst een flink eind naar beneden moet scrollen.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe je dit dan voor mekaar krijgt?
Alvast bedankt!
Ponch

...

Windows 10/Office 2016
...

Van alles geprobeerd.
...
https://www.techonthenet.com/excel/hyperlinks/create1.php

en niet helemaal hetzelfde.maar hoe ik het zou doen :)
Maak een nieuwe kolom met alleen de eerste letter. (LINKS)
En vervolgens kun je met subgroepen makkelijk alleen de goede begin letter openklappen.

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 01-10-2018 18:28 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk idee en bedank daarvoor. Maar de lijst wordt nog voortdurend aangevuld dus moet ik de hyperlinks voortdurend aanpassen. En ook liever geen inklapsysteem. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een filter toepassen op de kolommen? Daarmee kun je dingen makkelijk zichtbaar maken of juist niet laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:15:
Leuk idee en bedank daarvoor. Maar de lijst wordt nog voortdurend aangevuld dus moet ik de hyperlinks voortdurend aanpassen. En ook liever geen inklapsysteem. Iemand nog een idee?
je hoeft geen vaste cel in te vullen. ga aan de slag met links en index :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d