Ik ben de laatste tijd een beetje op onderzoek uit geweest wat betreft zelfgemaakte voedingskabels voor in mijn pc. Hierbij heb ik het dan over moederbord/PCIe kabels. Dit lijkt me voornamelijk leuk om eens te proberen en het ziet er ook goed uit (als het lukt
). Ik heb verder geen verstand van dit soort zaken, dus ik vroeg me vooral af wat voor draad ik moet kopen. Op YouTube zegt dit filmpje dat ik 18 gauge draad nodig heb, maar zeggen dit en dit filmpje dat ik 16 gauge nodig heb, omdat dit net wat steviger etc. is. Omdat gauge weer een of ander Amerikaans ding is, heb ik me door Wikipedia laten vertellen dat dit 1.291mm/1.3089mm2 draad is.
Dus ik ben benieuwd of iemand me een draad met goede prijs/kwaliteit-verhouding kan aanraden. Wat zijn zaken waarbij ik moet opletten bij de aankoop van dit soort draad? Welk soort draad moet ik hebben (vinyldraad, aansluitdraad, montagesnoeren, er valt vanalles te vinden)? Zit er veel kwaliteitsverschil tussen? Mag het formaat wat afwijken (veel draad is of 1mm of 1.5mm in Nederland)?
Draad wat ik gevonden heb:
€14.20 - 20 meter
€35.49 - 30.5 meter
Alvast bedankt!

Dus ik ben benieuwd of iemand me een draad met goede prijs/kwaliteit-verhouding kan aanraden. Wat zijn zaken waarbij ik moet opletten bij de aankoop van dit soort draad? Welk soort draad moet ik hebben (vinyldraad, aansluitdraad, montagesnoeren, er valt vanalles te vinden)? Zit er veel kwaliteitsverschil tussen? Mag het formaat wat afwijken (veel draad is of 1mm of 1.5mm in Nederland)?
Draad wat ik gevonden heb:
€14.20 - 20 meter
€35.49 - 30.5 meter
Alvast bedankt!