Toon posts:

VBA Simpele vraag over waarde cel

Pagina: 1
Acties:

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:07
Hi,

ik heb in een Excel sheet gekozen voor een cel waarbij ik de opmaak 'afmaak' naar Fxxxxxx

Dus als iemand daar 123 invult, dan verschijnt in de cel: F000123

Als in die cel niets wordt ingevuld, dan is de waarde "0"

Wat zou ik graag doen?

Als de waarde "0" is (dus niets ingevuld), dan moet de waarde "" worden
In alle andere gevallen moet de cell gewoon de "text"-waarde van de cel zijn, dus in dit geval "F00123"

Met een simpele IF - THEN gaat het al mis.

Ik loop telkens tegen dezelfde stomme fout aan, vandaar dat ik me tot jullie wend. Dit heb ik nu:

Dim Fnummer As String
Fnummer = Range("C10").Text

If Cells(10, 3).Value = "0" Then Fnummer = ""

End If

Foutmelding:

"End If without block If"

En het zal vast heel simpel zijn, maar ik heb een extra paar ogen nodig om de fout te ontdekken 8)7

Edit: heb het al gevonden. Waarom een End If gebruiken als die niet nodig is ?

[Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-10-2018 18:21]

¯\_(ツ)_/¯

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat ook, maar waarom gebruik je in VBA voor opmaak als je dat ook direct in celeigenschappen kunt instellen? (bv "F"00000;"-F"000000; doet al precies wat je wilt).

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• M.v.Veelen
Lustucru schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:01:
Dat ook, maar waarom gebruik je in VBA voor opmaak als je dat ook direct in celeigenschappen kunt instellen? (bv "F"00000;"-F"000000; doet al precies wat je wilt).
De opmaak heb ik niet in VBA, maar in de celeigenschappen ingesteld ;-)

¯\_(ツ)_/¯

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 11:31

• M.v.Veelen
Zie mijn edit: ik ben er al uit. Thanks!

¯\_(ツ)_/¯

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

M.v.Veelen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:43:
[...]

De opmaak heb ik niet in VBA, maar in de celeigenschappen ingesteld ;-)
Maar wat doet die VBA code dan nog? In de celeigenschappen kun je ook opgeven wat het format is voor een 0 waarde.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee