Windows boot loop na update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-06 15:31
Na een tijdje uitstellen van Windows updates is de pc gister toch uitzichzelf gaan updaten. Nu heb ik echter een groot probleem: ik zit in een boot loop. Ik heb dit al wel eens eerder gehad naar een automatische Windows update maar nu kom ik niet meer uit de loop, wat ik ook probeer. De pc blijft maar herstarten en herstarten. Safe mode start niet, en eigenlijk heft helemaal niets van wat ik selecteer bij de 'startup options' effect, de pc sluit zichzelf af en start zich weer op en gaat weer loopen. Ik heb via de Windows media creation tool een image gedownload en als ik hier op 'rapair your pc' klik kom ik in het opstartmenu waar ik kan kiezen voor het terug gaan naar een vorige versie, wat niet werkt, voor het teruggaan naar een 'restore point' die ik niet heb, ik kan het automatische herstel opstarten maar dat weigert ook en ik heb nog de optie om in de command prompt te komen. Verder kan ik niets. De code die ik na een paar keer handmatig herstarten in beeld krijg is de '0xc000000f'.

Ik heb het hele internet afgezocht maar kom niet tot een oplossing om uit de boot loop te komen. Ik krijg windows gewoon niet gestart. Iemand nog enige suggestie? Als ik iets moet verduidelijken hoor ik het graag.

Kan het misschien iets te maken hebben met die spectre/meltdown update van Windows/Intel destijds? Ik heb zelf geen idee welke update Windows gedraaid heeft. Voor de update werkte de pc altijd prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-06 15:31
De fixmbr had ik al uitgevoerd, maar als ik de fixboot wil uitvoeren krijg ik een 'acces denied' error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

unreal0 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:03:
... Ik heb via de Windows media creation tool een image gedownload en als ik hier op 'rapair your pc' klik kom ik in het opstartmenu waar ik kan kiezen voor het terug gaan naar een vorige versie,...
Dan kies je toch voor re-install?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 21:47

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heb ik ook gehad op een Asus laptop welke nog niet de 1803 april update geΓ―nstalleerd had. Deze kwam toen in een bootloop terecht met "uw pc herstellen" en rebootte weer... Uiteindelijk gewoon een reinstall gedaan met een 1803 USB want niks werkte... Ook stonden er 3 versies van Windows 10 op volume 4.

(Was trouwens een Asus Vivobook S met 8250U, heel erg nieuw nog dus)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾