Toon posts:

Advies Thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Qop85
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05-2019
We hebben recent een huis aangeschaft en dit grondig gerenoveerd.

Op dit moment hebben we iedere kamer voorzien van een Busch Jaeger WCD Cat6A.( Deze dienen we nog aan te sluiten ). De datakabels van Belden Cat6A komen uit boven de meterkast.

Vanuit de woonkamer waar de Ziggo Connectbox staat is een Draka Cat7. kabel boven de meterkast getrokken.

Tevens komen er volgende jaar ipcamera's die via POE dienen te werken. En uiteindelijk komt er nog een NAS.

We willen alles aanschaffen in onderstaande volgorde.

1. Patchpanel & Switch
2. IP Camera's
3. NAS

Wat belangrijk is dat dit in de toekomst allemaal goed samenwerkt.

Qua een patchpanel heb ik gelezen dat dit niet zoveel uitmaakt wat voor een model je neemt.

Qua switch is het mij niet duidelijk wat hierin belangrijk is of waar ik op dienen te letten. Behalve dat het POE support en er genoeg poorten zijn.

Wat betreft IPCamera's hebben we het volgende op het oog.

https://www.epine.nl/came...b4-poe-4mp-camerasysteem/

Wat betreft de NAS hebben we het volgende op het oog.

https://www.coolblue.nl/product/794570/synology-ds218.html

Wellicht dat jullie me kunnen helpen met de juiste keuzes te maken.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 18:23
Persoonlijk zou ik eens kijken naar het Unifi ecosysteem. Van router, access points tot aan POE switches en beveiligingscameras. Erg betaalbaar en enorm stabiel. Daarnaast volledig te beheren vanuit 1 portaal.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je dat camerasysteem kiest heb je geen POE switch nodig want die zit al in de recorder. Voordeel je camera's zitten meteen in een apart netwerk en geven verder geen probleem op de rest van je netwerk.
Wat ik verder mis is je wifi behoefte, is die er niet of voldoet de connectbox voor het hele huis.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 15:45
bassiej19 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:26:
Persoonlijk zou ik eens kijken naar het Unifi ecosysteem. Van router, access points tot aan POE switches en beveiligingscameras. Erg betaalbaar en enorm stabiel. Daarnaast volledig te beheren vanuit 1 portaal.
Ik denk dat dit een mooie oplossing zou zijn voor de TS. Zelf maak ik gebruik van unifi AP's en de gateway 3P. Werkt erg mooi en ik denk dat het camera gedeelte er vlekkenloos op aan zal sluiten.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sha256
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-08-2020
bassiej19 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:26:
De netwerkoplossingen van Unifi zijn inderdaad zeker aan te raden. Neem een gigabit switch in het geval je veel je NAS gaat gebruiken.

• Qop85
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05-2019
Zover bedankt al allemaal voor jullie reacties.

@Frogmen Op dit moment voldoet de Connectbox. Wellicht in de toekomst als we in de tuin zitten en daar wifi nodig hebben dan heb ik nog altijd de mogelijk om een accesspoint aan te sluiten.

Ik ga eens kijken naar de gigabit switches van Ubiquiti.

Alvast bedankt heren voor het meedenken.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je dat allemaal niet van plan bent dan voldoet een willekeurige gigabit switch waarschijnlijk al. Een Ubiqiti is dan wel erg duur.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee