Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10-06 13:52
Ik zoek een?
Videocamera.

Wat is je budget?
+- €200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel zijn wij bij de voetbalclub bezig met videoanalyses. Op dit moment maakt onze trainer gebruik van zijn GoPro Hero4 Session en hangt deze op in een lichtmast. We hebben helaas geen tribune om van bovenaf te kunnen filmen dus het zal bij het filmen via deze lichtmast blijven. Echter kunnen wij niet meer gebruik maken van zijn GoPro en willen we zelf een videocamera/GoPro aanschaffen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De trainer zei dat hij die GoPro gebruikte, mede omdat deze een groothoeklens heeft en zodoende het hele veld op kan nemen op die hoogte. Als ik kijk naar het GoPro assortiment kom ik uit op ofwel de GoPro 2018, ofwel de nieuwe Hero 7 White, of als je iets duurder en ouder gaat de Hero 5 Black (welke wide-superview o.i.d. heeft, wat wellicht handig kan zijn voor het hele veld?)

pricewatch: GoPro Hero (2018) Zwart
pricewatch: GoPro Hero 5 Black Edition
pricewatch: GoPro Hero 7 White

Ik heb zelf totaal geen verstand van filmen o.i.d. en helaas kon ik niet het verlossende antwoord op internet vinden. We hebben een speciale mount waarmee je de GoPro dus in de lichtmast kan hijsen, dus ik denk dat het bij een GoPro moet blijven. Daarnaast moet de camera minimaal 90 minuten kunnen opnemen natuurlijk :)

Mijn vraag is dus, is de GoPro hiervoor het juiste middel? En zoja, maakt het voor het opnemen van de voetbalwedstrijd nog uit welke van de 3 GoPro's ik neem?

Alvast bedankt!! :)

[Voor 13% gewijzigd door Jamesl op 01-10-2018 14:20]

Alle reacties

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:07
Ik zou toch kijken of je niet een IP Camera kan vinden waarvan de hoek groot genoeg is. Dan kan je hem ook laten hangen en toegankelijk maken via internet.

Uit ervaring weet ik dat UNIFI camera een vrij grote kijkhoek heeft. Maar of dat genoeg is ten opzichte van het veld geen idee.

• Jamesl
bassiej19 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:17:
Ik zou toch kijken of je niet een IP Camera kan vinden waarvan de hoek groot genoeg is. Dan kan je hem ook laten hangen en toegankelijk maken via internet.

Uit ervaring weet ik dat UNIFI camera een vrij grote kijkhoek heeft. Maar of dat genoeg is ten opzichte van het veld geen idee.
Bedankt voor je reactie. Dat zijn beveiligingscamera's die je bedoelt? Hebben die camera's ook een accu?

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:07
Jamesl schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dat zijn beveiligingscamera's die je bedoelt? Hebben die camera's ook een accu?
Ja dat is in basis een beveiligingscamera. Echter kan je die laten hangen en de resolutie is ook gewoon fullhd. Ze beschikken niet over een accu maar ze worden gevoed via de UTP kabel. Dus als je in staat bent er eenmalig een UTP kabel naar aan te leggen? Of is dit onmogelijk?

[Voor 16% gewijzigd door bassiej19 op 01-10-2018 14:24]

• Jamesl
bassiej19 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:24:
[...]

Ja dat is in basis een beveiligingscamera. Echter kan je die laten hangen en de resolutie is ook gewoon fullhd. Ze beschikken niet over een accu maar ze worden gevoed via de UTP kabel. Dus als je in staat bent er eenmalig een UTP kabel naar aan te leggen? Of is dit onmogelijk?
Dat is helaas onmogelijk... maar toch bedankt!
Zou je nog wel iets kunnen zeggen over het GoPro dilemma in mijn post of heb je daar ook geen weet van? ;)

[Voor 10% gewijzigd door Jamesl op 01-10-2018 14:28]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True