Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

videokaart met VR mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-06 17:18
goedendag,

ik zoek voor mijn systeem nog een videokaart ik speel nu 1080p 60hz maar aangezien de prijs van een htc vive ook wel wat meevalt nu.
ik wil graag dat als ik toch beslis één te kopen mijn systeem dit direct aankan.

ik heb de laatste weken mijn systeem vervangen maar toen heb ik geen rekening met VR gehouden qua CPU ik heb nu een i5 8600 met 16 GB geheugen.

ik twijfel tussen een 1080 of 1080ti alleen vind ik een ti erg duur vooral nieuw. als een 1080 ook prima VR aankan ga ik liever daarvoor.

en heeft iemand ervaring met 2e hands videokaarten?
op marktplaats staan vaak advertenties met kaarten van enkele maanden oud die worden vervangen voor een upgrade? dan vertrouw ik het niet helemaal opzich.

Steam: Deathscythe

Beste antwoord (via Evert134 op 01-10-2018 14:39)

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08-06 09:30

HKS-Skyline

Vroooom ?

Evert134 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:57:
goedendag,

ik zoek voor mijn systeem nog een videokaart ik speel nu 1080p 60hz maar aangezien de prijs van een htc vive ook wel wat meevalt nu.
ik wil graag dat als ik toch beslis één te kopen mijn systeem dit direct aankan.

ik heb de laatste weken mijn systeem vervangen maar toen heb ik geen rekening met VR gehouden qua CPU ik heb nu een i5 8600 met 16 GB geheugen.

ik twijfel tussen een 1080 of 1080ti alleen vind ik een ti erg duur vooral nieuw. als een 1080 ook prima VR aankan ga ik liever daarvoor.

op marktplaats staan vaak advertenties met kaarten van enkele maanden oud die worden vervangen voor een upgrade? dan vertrouw ik het niet helemaal opzich.
goedendag,

Nvidia heeft net nieuwe kaarten uit, veel mensen willen het nieuwste van het nieuwste ongeacht de prijs en zetten dus de oude kaart op marktplaats (of tweakers vraag en aanbod, daar zit je doorgaans iets veiliger, zeker bij tweakers met een goede waardering op vraag en aanbod).
2e hands kopen is dus geen ramp, maar soms wel een flinke klus qua zoeken, afspreken, mensen die niet reageren etc. Maargoed. Een 1080 is prima voor VR, een 1080Ti is beter. Het hangt ook enorm af van de games die je wilt spelen. Hoe zwaarder de game, hoe sneller de videokaart moet zijn. De resolutie is hoger, maar ook moet de framerate hoog genoeg zijn, bij voorkeur minimaal 90fps.
De prijzen kunnen de komende tijd nog wel gaan dalen wanneer de 2080 kaarten beter beschikbaar (en daarmee goedkoper worden), logischer wijs zakken de 1080 en 1080ti kaarten dan ook.

Alle reacties

• kkbizz
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 26-12-2020
Een vriend van mij heeft recentelijk een vive aangeschaft en een gtx 1070 en hij ervaart weinig problemen. Ikzelf heb ervaring met 2e hands videokaarten omdat ik mijn huidig 1080Ti en mijn vorige 980Ti beiden via tweakers vraag en aanbod heb gehaald. Beide kaarten geen problemen gehad, beide kaarten zijn nu nog in gebruik. Let wel op de reviews van de verkoper en de leeftijd van het tweakers account(ben zelf een keer opgelicht omdat ik daar niet naar keek).

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-06 07:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou bij marktplaats wegblijven. Tweakers met review is een stuk betrouwbaarder voor 2e hands videokaarten. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08-06 09:30

HKS-Skyline

Vroooom ?

goedendag,

goedendag,

Nvidia heeft net nieuwe kaarten uit, veel mensen willen het nieuwste van het nieuwste ongeacht de prijs en zetten dus de oude kaart op marktplaats (of tweakers vraag en aanbod, daar zit je doorgaans iets veiliger, zeker bij tweakers met een goede waardering op vraag en aanbod).
2e hands kopen is dus geen ramp, maar soms wel een flinke klus qua zoeken, afspreken, mensen die niet reageren etc. Maargoed. Een 1080 is prima voor VR, een 1080Ti is beter. Het hangt ook enorm af van de games die je wilt spelen. Hoe zwaarder de game, hoe sneller de videokaart moet zijn. De resolutie is hoger, maar ook moet de framerate hoog genoeg zijn, bij voorkeur minimaal 90fps.
De prijzen kunnen de komende tijd nog wel gaan dalen wanneer de 2080 kaarten beter beschikbaar (en daarmee goedkoper worden), logischer wijs zakken de 1080 en 1080ti kaarten dan ook.

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:29
Voor de HTC Vive is een 1060 het minimum en een 1070 aanbevolen voor een goede VR beleving. Dus met een 1080 gaat het helemaal goed komen. Ik heb zelf een 1070ti + HTC Vive en dat werkt uitstekend.

• Evert134
bedankt voor de reacties ik zal voor een 1080 gaan en 2e hands via tweakers.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01:50
@Evert134 1070 Ti presteert nagenoeg gelijk aan de 1080, dus als je die voor een leuk prijsje op kan pakken is het ook een aanrader.

De Turing-architectuur biedt wel een aantal interessante nieuwe technieken voor VR, waaronder Variable Rate Shading en Multi-View Rendering. Ook wordt in VRWorks Audio ook de RT-cores gebruikt voor het ray tracen van audio. Dit kan ook zonder RT-cores, maar dat gaat een klein beetje ten kosten van de grafische performance. Tevens is VirtualLink-connector leuk om te hebben voor toekomstige headsets.

Je zou dus ook kunnen overwegen de RTX 2070 reviews af te wachten (16 oktober), voor VR is de RTX 20-serie namelijk echt wel interessant.

• Evert134
ik zal het wel in de gaten houden ik denk dat ik eerst voor een 2ehands 1080 ga en mocht ik meer met VR gaan doen dan is de overstap wat kleiner het zal inderdaad een hele vooruitgang zijn met de 20xx series

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True