Vraag

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 10:02
sinds kort heb ik een Samsung A6. Direct mijn telefoon gekoppeld aan mijn carkit (renault laguna 3 uit 2010).
Waar ik dat bij bij de iphone 5s die ik had ook deed en daarna nooit meer hoefde te connecten/pairen werd mij bij de samsung binnen no time weer gevraagd om een 4-cijferige code in te voeren. Inmiddels krijg ik die push melding binnen een week alweer. Ik ben er behoorlijk geirriteerd over en heb hier al contact over gehad met samsung via facebook. Zij kunnen me uiteraard niet verder helpen, dat had ik ook niet verwacht.

Vervolgens heb ik gekeken of er op XDA iets over te vinden is maar ik heb nog niks gevonden. Weet iemand of er iets te fixen is in de instellingen waardoor de interval die gebruikt wordt om mijn apparaat opnieuw te pairen omgezet wordt naar bijv. eens per half jaar? Ik vind het echt verschrikkelijk irritant dat ik om de haverklap door mijn samsung gevraagd wordt opnieuw de 4-cijferige code in te voeren.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@arjoderoon ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Voor zover ik weet is er geen optie voor het 'interval', aangezien gepaired = gepaird. Er gaat dus waarschijnlijk iets anders mis. Enerzijds onthoudt je auto je telefoon niet, of anderzijds onthoudt je telefoon je auto niet.

• DeRooney
dank voor het aanpassen, ik heb al geprobeerd het zelf te doen maar ik zag niet de mogelijkheid om dat te doen.

Dit is wat de samsung-facebook medewerker mij stuurde op mijn vraag over het feit dat ik steeds weer gevraagd wordt die code in te voeren:
Hi Ar 😀 Aha. Het is een beveiligingscode wat je moet invoeren en die beveiligingscode moet regelmatig vernieuwd worden. Vandaar dat je na een paar weken opnieuw een code moet invoeren. ^Rachel

en daarna op hun vraag of mijn carkit wel bij mijn gekoppelde apparaten blijft staan en mijn antwoord dat ik die daar niet zie staan:
Het verschilt per apparaat of die bij gekoppelde apparaten blijft staan. Sommige apparaten blijven gekoppeld, omdat je hier helemaal niet of geen nieuwe beveiligingscode hoeft in te voeren. Bij jouw carkit moet dit wel, vandaar dat die niet blijft staan. ^Rachel

Maar zoals gezegd krijg ik nu binnen de week al een melding.

Ik heb nog even gecheckt op mijn oude iphone. Daar staat mijn renault carminat ook gewoon als bluetooth device tussen ook als is mijn renault niet in de buurt. Dat is bij mijn samsung niet het geval.

samsung bluetooth devices:
https://i.postimg.cc/q6n8gn01/samsung_bluetooth_devices.jpg

iphone bluetooth devices:

Samsung vraagt nu of ik iets bij mijn renault dealer kan kragen om de beveiliging eraf te halen maar ik vraag mij eerst nog af waar de oorzaak zit. Is het mijn carminat systeem die dit organiseert? Bij mijn iphone heb ik zoals gezegd nooit nieuw verzoek voor de cijfercode gekregen.

[Voor 29% gewijzigd door DeRooney op 02-10-2018 12:25]

• DeRooney
Even een aangevulde update: Ik heb mijn a6 ook getest met de ford focus van mijn vrouw. die heeft daar een pioneer deb4600 radio met bluetooth in zitten. Ook daar moet ik weer opnieuw connecten met het apparaat en de cijfercode opnieuw invoeren. Dus het ligt niet aan mijn renault carminat systeem.
nu ik die info nogmaals aan de samsung medewerker gestuurd heb, krijg ik onderstaande:
Een Apple toestel heeft een andere verbindingsprotocol, hierdoor kun je deze niet vergelijken met Android producten.
kan dit echt de reden zijn dat ik met mijn iphone geen enkel probleem had met de bluetooth connectie met mijn carminat en deb4600 autosysteem?

ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit geklooi hebben met hun samsung telefoon en hun bluetooth verbinding (in de auto).

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:51
Ik weet helaas niet de oplossing voor je. Wel weet ik dat de Samsung medewerker echt compleet uit zijn nek kletst.

Zowel Apple als Samsung spreken gewoon hetzelfde protocol. Het een keer in de zoveel tijd de code vernieuwen heeft de medewerker ook simpelweg verzonnen. En als klap op de vuurpijl, is het eraf halen van de beveiliging al helemaal geen goed idee...

Heb je wellicht iets van cleaner producten (ccleaner, clean master etc) op je telefoon staan? Wellicht dat die iets weghalen? Wilde gok hoor.

Share and Enjoy!

• DeRooney
nee, heb geen cleaner producten erop staan voor zover ik weet. of ze zouden als bloatware er al af-fabriek op moeten staan. zal nog eens kijken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee