Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

XPS 13 vs XPS 15

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• alessiomusone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-12-2020
Mijn huidige laptop :
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G1Takk
+ upgrade SSD 256GB

Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben van plan om mijn laptop enkel te gebruiken voor studies en vrije tijd , niet om te gamen.
Programma's die ik tijdens mijn studies vooral gebruik:
  • VM
  • Android studio
  • Matlab
  • Inventor
Wat is je budget?
+-1300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik neem dagelijks de trein dus draagbaarheid is heel belangrijk voor mij.
Omdat we op school overal stopcontacten hebben , is accuduur niet heel belangrijk.
Omdat ik nu een 15 inch heb ben ik zeker dat ik geen grotere laptop wil , kleiner wel
Thuis gebruik ik altijd een externe monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell , aangezien ik hier een korting kan krijgen.

voorkeuren
Geheugen : minimaal 256GB

mijn ideeën
https://www.dell.com/nl-b...s-13-9370-laptop/cnx37007
Komt net iets over mijn budget met korting.

Mijn vraag:

Welke processor moet ik kiezen ? Is een i5 voldoende ?
Is 4K niet vervelend op een 13 inch scherm ?
Is 8gb voldoende ? zo ja , xps 15 past dan ook in mijn budget.

Alle reacties

• rominick
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:24
Ik had zelf via de lucky12 code van vorige week een new xps 13 9370 gehaald. Met een i7, 16gb ram en 512gb ssd voor 1380 euro. Ik heb gekozen voor een linux systeem omdat ik nog een key van windows had liggen.

De linux machine is goedkoper en identiek aan een windows machine. Alleen is het zonder windows, maar je kan goedkoop een key kopen welke ik niet gaat zeggen waarzo.

Matlab en inventor zijn de programmas die ik gebruik en dat zou prima moeten draaien( getest met een hp spectre 360 die lager geklockt was dan de xps en dat ging prima.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True