3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De Franse vertaling staat "apres", dat is "na". Maar in de Italiaanse tekst staat "ogni", wat vertaald kan worden naar "elke"...BB-One schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:49:
Ik denk dat men bedoelde: na 10-15 km de boel controleren. Dus fietsen er op zetten na 10-15 km even stoppen en kijken of alles nog goed vastzit.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Steam/Discord: Flimovic
Begin dit jaar kwamen we op de autobahn een afgevallen racefiets tegen, dat wil je niet mee maken. Stel je voor dat er iemand met 150/200km/u overheen rijdt.
Je kan eventueel de fietsten vast maken met tieraps, ook noodgedwongen moeten doen op een terugreis.
[ Voor 17% gewijzigd door Harmen op 01-10-2018 12:00 ]
Whatever.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zet je fietsen goed vast, met extra spanbanden. Ik kan zo niet zeggen welke je nu hebt, maar zie veel van die dingen die me erg gevaarlijk lijken. Ik blijf er niet achter rijden.JT schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:45:
Ik heb een nieuwe fietsendrager bij mijn ouders van zolder gehaald, onduidelijk is waar deze is aangeschaft. Het is een F.lli Menabo Domingo Eco. Nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat je elke 10-15 kilometer moet controleren of alles nog goed vast zit??? Right. Ondoenlijk natuurlijk als je op vakantie gaat. Nu vraag ik mij af of dit een standaard clausule is die in soortgelijke vorm bij elke fietsendrager vindt? Het geeft mij in ieder geval niet veel vertrouwen. Zoeken levert bijzonder weinig op voor deze drager. Op amazon.de is er 1 verkoper en heeft dit ding 0 reviews. Ik vind wel een topic ergens waarin iemand hetzelfde is opgevallen maar ik word niet veel wijzer van de antwoorden in dat topic. Ook staat er dat de drager horizontaal wat kan schuiven.
Wie o wie kan hier meer over zeggen?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik zou lekker een nieuwe halen!Dit fietsenrek werd met zorg , gebouwd en getest,
volgens de veiligheidseisen voorgeschreven door de richtlijn 79/488/CE.
Elke 10-15 km moet men controleren dat het geheel nog goed vast zit en de
riemen goed strak staan; verder moet men controleren dat de verscheidene
bouten nog goed zijn aangedraaid en dit regelmatig controleren tijdens de
rit.
Na een bepaalde tijd kunnen haken en schroeven slijtagetekenen tonen
In dat geval moeten ze onmiddellijk worden vervangen
De fabrikant aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de schade die
voortkomt uit het rijden met hoge snelheid van de auto of door verkeerd
rijgedrag.
Controleer voor elk vertrek en regelmatig tijdens de rit dat alles een
stevig geheel vormt.
https://i.ebayimg.com/00/...s-sAAOSwbpVbeXVJ/$_57.JPG
https://i.ebayimg.com/00/...imQAAOSwmRFbeXVH/$_57.JPG
My favorite programming language is solder.
Gewoon voor extra veiligheid.
Als het echt zo'n model is: de klemmen zijn afdoende voor klassieke stadsfietsen met dunne stalen buisframes, maar totaal ongeschikt voor de dikkere aluminium frames van moderne fietsen en/of MTB's. Let daarom op wat je ermee wilt gaan vervoeren.
@MadMarky Zeker, nergens stel ik dat het niet logisch is om na het eerste stukje even te checken. En het is natuurlijk onwerkbaar om élke 10-15km te controleren. Maar als van de 3 talen 2 stuks, waarvan eentje de taal is van het land van de fabrikant, en de ander in het Nederlands, stellen dat het "élke" moet dan ga je wel twijfelen aan het ding.
Ecodan warmtepomp
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Als het ding verder gewoon goed is zou ik hem gebruiken, met extra zekeringen. Zeker als het eenmalig is. Wat ga je nu doen, een nieuwe kopen?
[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 14-10-2018 06:32 ]
Er zit ontzettend veel ontwerp, test en keurwerk in zo'n fietsendrager, de kans dat je in 5 minuten iets beters bedenkt dan wat de fabrikant in gedachte heeft is klein.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
[ Voor 16% gewijzigd door Sethro op 14-10-2018 07:33 ]
Een keertje voelen bij een volgende stop, een extra tywrap en gaan met die banaan.
Dus. Niemand gaat iedere 10-15 kilometer (is het nu 10 of 15?) controleren of de fietsen nog goed vast zitten.
Er is dus iets anders aan de hand. Ik ken Menabo niet, en heb geen idee wie of wat hier achter zit. Het is in ieder geval geen Thule, zeg maar. Nu is het lastig de kwaliteit van dit soort goederen in te schatten, maar ik vermoed dat het niet gebouwd wordt naar de hoogste standaarden. Dat betekent niet direct dat je auto en/of fietsen gevaar lopen.
Maar.
Stel je voor dat het product wel ondeugdelijk blijkt. De schade aan fietsen en/of auto's kan heel snel de winstmarge op het product (was toch al niet zo duur) teniet doen. Ik vermoed oprecht dat dit risico een gevaar is voor de continuïteit van het bedrijf.
En, dus, moet je daar wat mee. Wat doe je? Je neemt een clausule op in de handleiding die niemand gaat naleven. Menabo is zich er dondersgoed van bewust dat mensen de handleiding niet lezen. En, als ze het al gelezen hebben, dat ze deze niet wordt nageleefd. Die ene zeiksnor die het wel zou doen, koopt waarschijnlijk gewoon een ander product. Niemand gaat iedere 10-15 kilometer stoppen, uitstappen, en aan de fietsen rammelen.
En, dus, maakt niemand recht op een vergoeding bij schade. Menabo tevreden, iedereen tevreden.
Gelukkig gaat het om een oud product. Zoek eens op het internet of er veel van dit soort ongevallen zijn geweest - ik kan niets vinden. Dus denk ik dat je dit product met enig vertrouwen kan gebruiken.
Als je zeker wilt zijn van je zaak, koop dan gewoon een (tweedehands) merkfietsenrek. Dat kan natuurlijk ook.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Anoniem: 217290
Ga er maar vanuit dat het een vertaal fout is en dat er inderdaad bedoelt wordt om na de eerste 10 tot 15km even alles nog een keer na te lopen wat ook logisch is.
Als ik zelf spullen buiten de auto vervoer controleer ik deze meestal al een keer na de eerste stevige drempels. Ik zie genoeg mensen die het vastzetten gelijk wegrijden en dan 5km later een ravage hebben achter gelaten op de weg want ow hij zat toch niet goed vast.
Gaat wel om een andere fietsendrager.
[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 14-10-2018 11:11 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Jeetje wat ziet dat ding er gammel uit, er zitten niet eens bandjes aan om de wielen van de fiets vast te zetten, wij gebruiken al jaren deze:

Al ontelbare keren mee naar de Alpen gereden met mountainbikes erop en ook naar de Eifel in Duitsland, gaat altijd prima, zit ook nog een handige kiepstand op om spullen uit de achterbak te kunne pakken. Het ding centreert zichzelf automatisch op de trekhaak en zit dus altijd als een huis. Ding heeft stevige klauwen die de fiets bij het frame vasthouden en handige bandjes voor de wielen, nog nooit extra zekering gebruikt en er is nog nooit een fiets ook maar dichtbij bij eraf vallen gekomen.
Die Thule dingen zijn net zo duur als die van Spinder waarmee je veel mensen ziet rondrijden, het valt mij dan altijd op hoe stabiel een Thule eruit ziet en hoe gammel zo een Spinder ding er meestal bijhangt, daar zie je de fietsen vaak individueel wiebelen terwijl het bij de Thule's altijd de gehele drager is.
Anoniem: 91634
Scheelt je een h hoop gedoe.
Voor het wegrijden even testen (drager hoort star geheel te vormen met auto als je hem op het achterste punt flink belast) en bij de eerste stop even nalopen.
Het is net omgekeerd. Dit is een Italiaanse producent; 'ogni' in het Italiaans is 'elke'. Alles niet in het Italiaans kan dus een vertaalfout zijn, maar het Italiaans zal de producent zelf wel hebben nagelezen... De vertalingen zijn 9/10 uitbesteed.Giszmo schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 01:03:
“aprés” is het Frans is duidelijk “na” en ga er maar vanuit dat het om de 15 km een vertaalfout is.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
404 Signature not found
My favorite programming language is solder.