Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welk onderdeel van mijn pc is defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gustinos
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21-05 16:25
De afgelopen weken heb ik heb probleem gehad dat wanneer ik bijvoorbeeld mijn pc om 17:00 uitdoe, en ik hem om 19:00 weer wil starten de pc gewoon niet opstart. Wat er gebeurt is dat alle fans op 100% gaan runnen, mijn hdd led brand i.p.v. knippert en mijn gpu fans draaien niet. Zover ik kan lezen online gaat het over een conducteur die eerst ontladen moet worden voordat ik de boel weer kan starten..... De laatste keren werd het zo erg dat ik rond de 6-7 uur moest wachten voordat ie volledig wou opstarten.

Zover ik ook online kan zien heeft mijn moederbord meerdere "soortgelijke" problemen gehad, terwijl ik er niks over kan vinden bij mijn voeding. Ik wou al upgraden naar nieuw moederbord+cpu, maar was benieuwd of jullie ook denken dat het aan het moederbord ligt en niet aan de voeding. Heb niet zoveel zin als ik een nieuw moederbord en cpu koop ook nog ff een nieuwe voeeing te kopen :D. Heb niet echt iets anders thuis staan waarmee ik kan uittesten wat er niet en wel werkt.

Bij voorbaat dank!

Specs:
Msi 970 gaming moederbord
Fx 8350 (stock)
Cooler master 412s
Hyperx red 1600mhz 2x4gb
Msi rx 580 armor
Corsair rm1000
Samsung ssd en 2 oude hdd's

Alle reacties

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-06 16:23

millman

6708Mhz @ -185c

Als je de stekker uit de voeding haalt, en daarna opstart, doet ie t dan wel?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Gustinos
millman schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:15:
Als je de stekker uit de voeding haalt, en daarna opstart, doet ie t dan wel?
Nope, helaas niet. Heb ook al een keer de stekker eruit gehaald en dan mn voeding gewoon aan gelaten en dan eeen half uur met mn vinger op de startknop gezeten.... Hielp ook niet

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

En een cmos clear? Help dat ook niet?

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:48
Is er nieuwere bios dan jij hebt, waarin dit misschien gefixt is?

https://us.msi.com/Motherboard/support/970-GAMING

• Gustinos
Zover ik kan herinneren stond de laatste versie, m.4, er al op. Heb vorig jaar namelijk zover ik herinner bios updates gedaan. Zal vanmiddag wanneer hij weer start de boel ff checken, maar 95% zeker dat die erop staat.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:44
Troubleshooting is niets anders dan testen om onderdelen uit te kunnen sluiten. Dat je daar andere/reserve onderdelen voor nodig hebt is logisch. Om de voeding uit te kunnen sluiten zou je deze kunnen testen in een ander systeem waarvan je weet dat deze goed werkt. Je zou ook een andere goed werkende voeding in je eigen systeem kunnen proberen. Misschien heeft iemand in je omgeving een systeem en/of voeding waarmee je mag testen.
Blijkt de voeding in orde dan is het moederbord de volgende verdachte omdat een defecte cpu heel zelden voor komt.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Als je nu een biosreset doet, start ie daarna ook niet meteen op? T lijkt in ieder geval op mobo/voeding probleem. Pas met extra hardware kan je spullen uitsluiten, ook voor ons is het glazen-bol-werk

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:24

vectormatic

In the parking lot

@Gustinos heb je alle onderdelen al eens goed bekeken? Scan je mobo eens op condensatoren (die "tonnetjes" die overal op je mobo staan) en kijk eens of er geen kapot/vervormd zijn, zwarte plekken etc.. is ook foute boel.

My momma says its just a phase when i fill my days with mayonaise, but no!

• Gustinos
vectormatic schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:31:
@Gustinos heb je alle onderdelen al eens goed bekeken? Scan je mobo eens op condensatoren (die "tonnetjes" die overal op je mobo staan) en kijk eens of er geen kapot/vervormd zijn, zwarte plekken etc.. is ook foute boel.
Ik heb hem inmiddels al vaker bekeken ja, maar kan geen condensator zien (met blote oog) die kapot is. Zal vanmiddag nog eens in goed daglicht de boel inspecteren.

• -SimJoc-
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Even de geheugen reepjes er uit en een enkele er in steken op een andere locatie.

• Gustinos
-SimJoc- schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:36:
Even de geheugen reepjes er uit en een enkele er in steken op een andere locatie.
Helaas werkt dat ook niet :(.

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Heb je toevallig een powered USB hub aan je PC hangen? Dat heeft bij mij wel eens een weigerend moederbord opgeleverd omdat dit deels teruggevoed werd door de USB poort.

• Gustinos
TommyboyNL schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:45:
Heb je toevallig een powered USB hub aan je PC hangen? Dat heeft bij mij wel eens een weigerend moederbord opgeleverd omdat dit deels teruggevoed werd door de USB poort.
Goed dat je dat zegt! Zal m vanmiddag eens proberen op te starten zonder usb's, misschien geeft iets wel kortsluiting!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True