Zowel multiplier als voltage kun je met de bruggen aanpassen. Zelf doe ik dat ook regelmatig voor mobo's waar geen overklok-opties ingebakken zitten.
Elk socketA-mobo moet in principe de door de processor gevraagde spanning supporten, dus je zult echt geen mobo tegenkomen dat bv geen 1.8v kan leveren, en als je mobo niet de juiste multiplier gebruikt heb je meestal toch zelf iets foutgedaan (ik ken alleen een probleem met sommige Abit-borden die de 5x niet snappen...)
Bruggen verbinden is een eitje want dat kan gewoon met een potlood, een brug verbreken is een stuk lastiger. Ik doe dat met een stanley-mes, maar is wel lastig want die bruggen zitten dieper dan je denkt.
Sommigen zeggen dat het handig gaat met een dremel maar zo'n handige tool heb ik nog niet.
Vaak kun je wel een beetje handig kiezen zodat je weinig bruggen hoeft te verbreken, zoals bv het Duron-voltage van 1.6 naar 1.8v kan met een enkel potloodstreepje, dus zelfs al is 1.7v genoeg dan zet ik ze nog op 1.8v.
Voor een Duron-750 kun je bv de multiplier niet verhogen maar juist verlagen naar 7 (hoef je maar 1 brug te verbreken) en dan de FSB van 100 naar 133MHz: resultaat 933MHz. Afijn, je snapt de bedoeling: zo weinig mogelijk bruggen verbreken!
PS Duron-700 op 1100? Da's niet slecht, ik heb er al heel veel gehad maar geen van allen echt stabiel boven de 1GHz...
Van 7x naar 11x hoef je ook maar 1 brug van L4 te verbreken, en een paar bruggen in te kleuren!
Zie voor de brug-settings bv mijn
homepage.