Aansluitschema RJ45 wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1122407

Topicstarter
Goedeavond.

Ik probeer mijn tweede televisie aan te sluiten via een rj45 netwerkkabel icm een wcd, maar ergens gaat iets fout want het modem geeft aan dat er geen netwerkverbinding is.

Zelf denk ik dat het met de wcd te maken heeft, van het ding heb ik geen handleiding of merk, maar volgens de pinvolgorde zou het moeten werken dacht ik. Of is het toch een verkeerde volgorde? Hopelijk heeft iemand hier vaker een rj45 aansluiting op een wcd gemaakt en kan mij advies geven. :)

Hier een foto van het creatieve werkje:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/au6Qe8i

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1122407 op 01-10-2018 00:07 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1122407 op 01-10-2018 00:42)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 1122407 schreef op zondag 30 september 2018 @ 23:58:
Goedeavond.

Ik probeer mijn tweede televisie aan te sluiten via een rj45 netwerkkabel icm een wcd, maar ergens gaat iets fout want het modem geeft aan dat er geen netwerkverbinding is.

Zelf denk ik dat het met de wcd te maken heeft, van het ding heb ik geen handleiding of merk, maar volgens de pinvolgorde zou het moeten werken dacht ik. Of is het toch een verkeerde volgorde? Hopelijk heeft iemand hier vaker een rj45 aansluiting op een wcd gemaakt en kan mij advies geven. :)

[Afbeelding]
Als ik het goed zie heb je T568A gebruikt als aansluitschema, hier is opzich niks mis mee, zolang je aan de andere kant dit ook gebruikt..

Gebruikelijker is, zoals al gezegd, om het volgens T568B aan te sluiten (meer info)

een kabel tester is inderdaad sterk aan te raden om eventuele niet goed aangesloten aders te ontdekken.
ik heb zelf prima ervaringen met zoiets

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

het is niet de wcd zelf .. maar is de andere kant is die hetzelfde pinout ?

als je gigabit aan beide kanten aansluiten (switch/laptop/whatever als het maar gigabit heeft) dan kijken welke "snelheid" die pc/laptop aangeeft.
- geen verbinding ---> duh
- 10 of 100mbit .. erhm "probleem"
- gigabit --> je probleem is ergens anders

Overgens als je iemand kent of bij je werk een netwerk mannetje vraag of ze een kabel tester hebben die je kan lenen ..
Zo niet ---> netwerk tester kost maar 10,- ff googlen op een goedkope aanbieder

En als je verder "tweakerd" is er ook nog een topic over "nette lan aansluiting thuis" topic waar je betere verbindingen kan vinden want je WCD ziet er nu niet echt optimaal uit.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:08
Kabeltesters kosten niet veel op oa Ali, en ik zie -met Google- meerdere varianten (A & B?) Maar die had je zelf ook vast al gevonden... Weet je welke je moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de snelle reply.

Dus in theorie zou de nummering moeten kloppen? Mogelijk dan dus een probleem aan de andere kant of in de kabel zelf...Goeie tip, een kabeltester.

En anders maar weer gewoon terug naar Ziggo :) Lang leve de coaxkabel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 1122407 schreef op zondag 30 september 2018 @ 23:58:
Goedeavond.

[Afbeelding]
Als ik het goed zie heb je T568A gebruikt als aansluitschema, hier is opzich niks mis mee, zolang je aan de andere kant dit ook gebruikt..

Gebruikelijker is, zoals al gezegd, om het volgens T568B aan te sluiten (meer info)

een kabel tester is inderdaad sterk aan te raden om eventuele niet goed aangesloten aders te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Precies met 8 aders is zo'n kabeltester best handig om problemen uit te sluiten. Ik ga ook zeker even kijken of ik aan de andere kant het andere schema heb gebruikt. (8 jaar geleden aangelegd, dus zou goed kunnen)

Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
mschol schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 00:20:
[...]

Het leuke van Auto MDI-X is is dat het niet uitmaakt of je T568A en T568B aansluit omdat elke NIC die 2 paren at random toewijst. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MewBie op 01-10-2018 00:46 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn aansluiting tien keer bekeken en vergeleken met T568A, maar volgens mij is het toch echt de 'normale' B variant. Ik moet er wel bij zeggen dat ik licht kleurenblind ben, red/green disorder............. :)

Uiteraard wel zo geplaatst op volgorde van de nummering, die in dit geval niet 1,2,3,4,5,6,7,8 is maar 1,2,3,6,4,5,7,8

Als dit inderdaad de B variant is, dan ga ik morgen maar eens een ander apparaat aansluiten op de kabel.. en een kabeltester op de kop tikken. Of gewoon helemaal offline gaan. Dat kan natuurlijk ook. Stuk rustiger!! :))

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 1122407 op 01-10-2018 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:39
Ik zou beginnen met een fantsoenlijke RJ45 WCD kopen. Heb je toevallig een linkje naar degene die je nu gebruikt? Ik zou zoiets namelijk alleen verwachten bij goedkope ebay, aliexpress, action of bigbazaar meuk. Een schroefterminal i.p.v. een normale LSA aansluiting.

De manier van aansluiten en de manier waarop je het hebt aangesloten doen mij ook vermoeden dat je er met geluk 1gbit uit weet te trekken. Je paren moeten idealiter zo lang mogen gedraaid blijven.

Ook is het onduidelijk hoe de terminal aansluitingen overeenkomen met de daadwerkelijke pinnen van je WCD. Gewoon maar dezelfde volgorde aanhouden werkt niet bij netwerk aansluitingen.

Het is trouwen niet 1,2,3,6,4,5,7,8, maar [1,2],[3],[6,5],[4],[7,8]. Want:
1. KW (kleur / wit) Oranje
2. K Oranje
3. KW Groen
4. K Groen
5. KW Blauw
6. K Blauw
7. KW Bruin
8. K Bruin

Zoals jij het voorstelt wordt dat:
2. K Oranje
3. KW Groen
6. K Blauw
4. K Groen
5. KW Blauw
7. KW Bruin
8. K Bruin

Terwijl het dus moet zijn:
2. K Oranje
3. KW Groen
6. K Blauw
5. KW Blauw
4. K Groen
7. KW Bruin
8. K Bruin

KW en K moeten elkaar altijd opvolgen. Het is afhankelijk van de standaard wat je met blauw en orange doet.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de uitgebreide uitleg. Op het werk inderdaad een kabeltester geleend en iemand daar zei ook al dat ik waarschijnlijk groen en blauw moet omwisselen. Dank allemaal voor de reacties. :)
Pagina: 1