Hi. Ik wil een nieuwe (budget) tv kopen. Eerst had ik de 55sk7900 op het oog, daarna kwam ik echter de 55uj630v tegen. Voor zover ik kan terugvinden is de 55uj630v een ouder model (?) maar zijn de verschillen gering. Zo heeft deze bv. 8bit color depth ipv 10bit. De 55uj630v is ook 100euro goedkoper. Omdat de 55sk7900 op papier beter lijkt en ik het design beter vind (klein verschil maar goed) zou de keuze bij de 55sk7900 blijven Alleen, toen zag ik dat de 55uj630v direct led heeft als backlight terwijl de 55sk7900 edge lite heeft. Backlight bleeding vind ik dan weer wel belangrijk (ja, dan moet je een oled kopen, maar dat is qua budget niet de bedoeling), dus ik vraag mij af of in deze prijs range, tussen deze 2 modellen, dit überhaupt merkbaar gaat zijn, en of ik dit moet laten doorwegen in mijn keuze.
Ik heb al wat reviews proberen te vinden maar buiten algemene zaken over de backlight techniek kom ik niet echt verder. Puur op het gevoel zou ik zeggen dat gegeven de prijs range (en het feit dat er maar 100euro verschil is) tussen beide modellen weinig of geen verschil zal zitten op dat vlak. Of heb ik dit verkeerd?
Ik heb al wat reviews proberen te vinden maar buiten algemene zaken over de backlight techniek kom ik niet echt verder. Puur op het gevoel zou ik zeggen dat gegeven de prijs range (en het feit dat er maar 100euro verschil is) tussen beide modellen weinig of geen verschil zal zitten op dat vlak. Of heb ik dit verkeerd?