Mijn vraag: ik wil graag muziek streamen via iTunes van een PC in studeerkamer naar de woonkamer waar een BOSE 123 systeem staat of keuken waar nog niks staat. Er is wel wifi in huis, maar geen repeater / versterker.
Wat is een goede manier om dit voor elkaar te krijgen zonder altijd naar de studeerkamer te hoeven lopen om dit voor elkaar te krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
ITunes
Spotify basic / free
Netgear modem / router
En het is voor mijn ouders dus moet ook een makkelijke oplossing zijn.
De muziek is eventueel ook op een externe harde schijf te zetten.
Ik heb volgende overwogen:
- Airport express ; niet zeker hoe deze werkt icm met Netgear router met Jack aansluiting naar BOSE 123. Met remote app van Apple zou muziek kunnen worden geselecteerd en worden afgespeeld. Lastiger met Spotify; airfoil van rogue amoeba zou oplossing hiervoor kunnen zijn.
- chromecast audio; gedoe om muziek in iTunes bibliotheek beschikbaar te krijgen en naar verluid Spotify premium nodig.
- Sonos: dure oplossing maar kan zowel iTunes als Spotify afspelen. bediening via app??
- externe harde schijf met muziek koppelen aan modem of BOSE systeem. Maar.via welke app dan te bedienen.
Wellicht is er nog een andere oplossing van BOSE??
hoor graag wat goede ideeën zijn..
Dank alvast.voor het meedenken!
Chris
Wat is een goede manier om dit voor elkaar te krijgen zonder altijd naar de studeerkamer te hoeven lopen om dit voor elkaar te krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
ITunes
Spotify basic / free
Netgear modem / router
En het is voor mijn ouders dus moet ook een makkelijke oplossing zijn.
De muziek is eventueel ook op een externe harde schijf te zetten.
Ik heb volgende overwogen:
- Airport express ; niet zeker hoe deze werkt icm met Netgear router met Jack aansluiting naar BOSE 123. Met remote app van Apple zou muziek kunnen worden geselecteerd en worden afgespeeld. Lastiger met Spotify; airfoil van rogue amoeba zou oplossing hiervoor kunnen zijn.
- chromecast audio; gedoe om muziek in iTunes bibliotheek beschikbaar te krijgen en naar verluid Spotify premium nodig.
- Sonos: dure oplossing maar kan zowel iTunes als Spotify afspelen. bediening via app??
- externe harde schijf met muziek koppelen aan modem of BOSE systeem. Maar.via welke app dan te bedienen.
Wellicht is er nog een andere oplossing van BOSE??
hoor graag wat goede ideeën zijn..
Dank alvast.voor het meedenken!
Chris