Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2de beeldscherm vertoont sneeuw bij sommige websites.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koen2000
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:11

koen2000

Computerfanaat 1e klas

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat mijn 3de monitor er bij het bezoeken van bepaalde websites (bijvoorbeeld de Spotify web player) er een soort mee uitscheid. Er ontstaat dan een soort sneeuw totdat ik deze website verlaat, dan is er namelijk niks meer aan de hand en werkt het scherm weer normaal. Overigens heeft mijn 1e en 2de monitor die aangesloten zijn op de hdmi en DVI-I (die via een soortgelijk verloopstekkertje aan is gesloten) dit probleem niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mijn Cpu: amd-athlon-x4-860k

Mijn Gpu: asus-radeon-r7-360-oc-2gd5 met de Amd Radeon 18.9.3 drivers

Het beeldscherm is overigens aangesloten op een DVI poort door middel van een DSUB naar DVI verloopstekkertje.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Eerst dacht ik dat het wellicht aan de DSUB kabel zou kunnen liggen, dus die vervangen zonder resultaat.
Verder heb ik ook nog geprobeerd om de Amd Radeon driver opnieuw te installeren, ook zonder resultaat.
Ook heb ik de 2 beeldschermen met een DSUB aansuiting proberen om te wisselen, maar toen ontstond er bij het andere beeldscherm sneeuw.
Wat van alles nog het meest frappant is , is dat als ik na het laden van bijvoorbeeld de Spotify web player de stekker van de ''sneeuwende'' monitor uit en opnieuw in de grafische kaart plug, dat dan het sneeuw totdat de ik de website refresh verdwenen is.

Heeft iemand wellicht een idee waar het probleem zou kunnen liggen? Zelf denk ik nog steeds dat het met mijn grafische kaart te maken moet hebben, maar ik zou niet weten wat ik verder nog zou kunnen proberen. Ter illustratie heb ik nog een video die het probleem illustreert en wat verduidelijkt gemaakt ;) : https://youtu.be/tHMR5QpLbmo

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Met vriendelijke groet,

Koen

Beste antwoord (via koen2000 op 27-01-2019 19:27)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het probleem alleen optreedt bij bepaalde websites heeft het weinig met de monitorhardware te maken en des te meer met software.

Dingen om te proberen:
- verwissel indien mogelijk aansluitingen/poorten van de monitoren, dus deze op een andere DVI poort. Zo niet, hang deze monitor even aan een andere computer (laptop oid) om zeker te zijn dat dat het probleem niet is.
- booten vanaf ander OS (bijv een Ubuntu LiveCD) en kijken of het probleem daar ook optreedt.

Soittakaa Paranoid!

Alle reacties

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-06 01:10

millman

6708Mhz @ -185c

Wat voor een monitor is dat?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Is het probleem weg wanneer je hardware acceleration uitschakelt in je browser? Zo ja, dan denk ik aan een driverprobleem of een issue met DRM/HDCP.

Daarnaast:
- welk OS?
- welke browser(s), probeer ook een andere browser

[Voor 20% gewijzigd door spone op 30-09-2018 22:33]

• zwolluf
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-05 09:09
Heeft je monitor nog andere aansluitingen? Ik zou bv proberen om hem aan te sluiten met DVI. Als je beide DVI poorten op je kaart al gebuikt zijn hier ook wel verloopjes voor vanaf hdmi of displayport.

• koen2000
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:11

koen2000

Computerfanaat 1e klas

Topicstarter
De monitor is een oude van mijn vaders werk, het betreft een IBM 9329-AB9 THINKVISION L190 LCD 19" MONITOR.
spone schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:32:
Is het probleem weg wanneer je hardware acceleration uitschakelt in je browser? Zo ja, dan denk ik aan een driverprobleem of een issue met DRM/HDCP.

Daarnaast:
- welk OS?
- welke browser(s), probeer ook een andere browser
Ik heb zojuist geprobeerd om hardware acceleration uit te schakelen, maar helaas zonder succes. Het OS wat ik draai is Windows 10 Education versie 1803 build 17134.285. Verder lijkt dit probleem zich ook voor te doen met Edge, maar niet bij Internet Explorer.
zwolluf schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:12:
Heeft je monitor nog andere aansluitingen? Ik zou bv proberen om hem aan te sluiten met DVI. Als je beide DVI poorten op je kaart al gebuikt zijn hier ook wel verloopjes voor vanaf hdmi of displayport.
Helaas betreft het een wat oudere monitor met enkel DSUB die ik vooral gebruik voor coderen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het probleem alleen optreedt bij bepaalde websites heeft het weinig met de monitorhardware te maken en des te meer met software.

Dingen om te proberen:
- verwissel indien mogelijk aansluitingen/poorten van de monitoren, dus deze op een andere DVI poort. Zo niet, hang deze monitor even aan een andere computer (laptop oid) om zeker te zijn dat dat het probleem niet is.
- booten vanaf ander OS (bijv een Ubuntu LiveCD) en kijken of het probleem daar ook optreedt.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True