Activeringsslot email (gestolen iPhone)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP4025
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10-2021
Mijn iPhone 7 is vorig jaar gestolen. Via iCloud heb ik nog geprobeerd de iPhone te traceren, maar hij was blijkbaar meteen uitgezet. In iCloud wel meteen "Lost Mode" ingeschakeld. Maar nooit meer enig spoor ontdekt van de iPhone.

Vandaag kreeg ik echter opeens een emailtje met de volgende tekst:

Activeringsslot vraagt om je wachtwoord op iPhone van ... (iPhone 7).

Zoek mijn iPhone bevat ook Activeringsslot, waarvoor je je Apple ID en wachtwoord of de toegangscode van je apparaat moet invoeren voordat iemand je apparaat opnieuw kan activeren en gebruiken. Als je dit apparaat configureert, voer je in de beschikbare velden je Apple ID en wachtwoord in.

Wachtwoord vergeten?
Leer hoe je het wachtwoord voor je Apple ID opnieuw kunt instellen.

Heb je dit apparaat aan iemand anders gegeven?
Lees hier wat je kunt doen om te helpen het apparaat te configureren en wat je moet doen voordat je in de toekomst een apparaat verkoopt of weggeeft.

iPhone verloren of gestolen?
Zet je apparaat in de verloren-modus zodat het duidelijk als vermist wordt gemarkeerd.

Betekent dit dat iemand mijn iPhone probeert op te starten? Als ik op iCloud kijk, staat dat de telefoon nog steeds niet gevonden is. Wat kan ik nu doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06 09:50
De iPhone heeft waarschijnlijk nooit de kans gekregen om een locatie te versturen, aangezien het toestel meteen is uitgeschakeld. Nu heeft iemand de iPhone hersteld met iTunes en probeert deze nu te activeren. Dat lukt echter niet, omdat het toestel aan jouw iCloud-account gekoppeld is. De iPhone kan pas gebruikt worden wanneer jouw Apple ID en wachtwoord ingevoerd worden of wanneer je het toestel uit je iCloud-account verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vaak hopen ze dat mensen de telefoon verwijderen uit iCloud. Dan kan je hem daarna namelijk wel activeren.....

Maar jij hoeft dus niets te doen @CP4025 , dan kunnen ze helemaal niets met de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP4025
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10-2021
Vorkie schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:29:

Maar jij hoeft dus niets te doen @CP4025 , dan kunnen ze helemaal niets met de telefoon :)
Maar ik ook niet. Ik zou 'm zo graag terug vinden. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Je kon hem altijd in verloren modus zetten, en een berichtje mee geven.
Zodra het toestel dan verbinding maakt met het internet dan komt er een berichtje in beeld.

Je zou er zo iets in kunnen zetten.

"Bedankt dat je mijn telefoon hebt gevonden, ik zou hem graag terug willen.
Kan je mij bellen op 06-xxxxxxxx Groet CP4025"

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd