Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CPU haalt overclock niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• Rick-vvv
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 03-02 01:58
Hoi, ik heb mijn huidige pc een poos niet echt intensief voor gaming gebruikt alleen voor boekhouding etc.

Ik heb hem een jaar of 1,5 geleden gebouwd en heb een 6850k stabiel lopen op @4400
Nu dacht ik vandaag alvast me pc even te updaten in aankomst van een nieuwe gpu en merkte ik dat ik de me OC niet meer haal?

CPU-Z boost maar to 3800 en als ik 3dmark run dan boost ie max tot 4000?
Als ik de bios in ga staat er nog gewoon cpu speed 4400 met 44x 100 als settings?

Ik heb geprobeerd om de oc even aan te passen naar 43 en hem te saven maar kom nog steeds op max 4000.

Het enige wat ik hebv gedaan is windows updaten en nieuwste nvidia driver.

Wel heb ik een aantal maanden geleden per ongeluk zitten gamen met me pc in quiete mode en rook toen ineens een vreemde geur? Meteen pc uit gezet maar eigelijk nooit gebenched daarna omdat alles stabiel draaide.
Kan het zijn dat ik me cpu of mobo heb geburned ofzo?

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-06 19:23

millman

6708Mhz @ -185c

Deel temperatuur, voltages, instellingen van je OC. Maak een screenshot onder load met prime95, cpu-z 2x en hwinfo. Post die hier.. en vertel een wat voor een zaken je al hebt geprobeerd.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Nervoize
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-06 20:52
Hier had ik ook last van. Mijn oplossing was alle instellingen noteren zodat je deze later terug kunt zetten, en vervolgens de CMOS batterij er eventjes uithalen. Daarna instellingen terugzetten en zo kon ik mijn processor weer boven de standaard turbo-boost laten draaien.

• 5erveD
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10-06 18:25
Meltdown en dergelijke updates geïnstalleerd ?
Die breken je OC nameliijk op X99 platform

Rechtzodiegaat, ouwe rammer!

• 5erveD
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10-06 18:25
Iemand willen helpen is hier de laatste meer iets geworden:

Ik dump hier mijn sh*t en kijk er nooit meer naar....
Jammer dat het vaak zo gaat terwijl er erg veel kennis hier op het forum zit.
Ik vraag mij hard op af of ik überhaupt nog wel moet reageren

Rechtzodiegaat, ouwe rammer!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True