Toon posts:

Geen beeld en usb lijkt het ook niet te doen. (AMD Ryzen 5)

Pagina: 1
Acties:

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 14:12
Beste medetweakers,

Ik heb vandaag een systeem in elkaar gezet (nee niet voor het eerst :9 ) maar ik krijg geen beeld, en ook muis en tobo geven geen teken van leven, ook hoor ik geen piepjes :

AMD Ryzen 5 2600 nieuw
Ballistix DDR4 Sport LT 2x8GB 2666 nieuw
Gigabyte AB350-Gaming 3 nieuw
Samsung 970 EVO 500GB (M2) nieuw
Voeding 550 Watt (half jaar oud)
N750Ti 2GB (1 jaar oud)

Wat ik al geprobeerd heb, 2 monitoren (VGA en HDMI) onboard en op GPU, ik heb de GPU eruit gehad, ram strips 1 voor 1 geprobeerd, CMOS een reset gegeven.
Uiteraard alle kabels op het MOBO nagelopen, maar ik krijg geen beeld en ook de muis en tobo geven geen teken van leven

Wat zou dit kunnen zijn, ik lees wel dingen over het update van het MOBO maar ik heb niet eens toegang tot het bios :|

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 20:51
Nvm.

[Voor 93% gewijzigd door JappieR op 30-09-2018 19:33]

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:44
Je CPU werkt niet zonder bios update.
Je zult dus een andere CPU moeten vinden die wel werkt.

Ps: niet om te mierenneuken, maar dit was 5 seconden Google werk toen ik op de 1e hit dit las: http://www.tomshardware.c...0m-gaming-ryzen-2600.html

Beetje eigen inzet was genoeg geweest :)

Succes!

Edit: nog ergens anders dit gevonden:

[Voor 34% gewijzigd door Luchtbakker op 30-09-2018 19:37]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
rufus666 schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:26:
Wat zou dit kunnen zijn, ik lees wel dingen over het update van het MOBO maar ik heb niet eens toegang tot het bios :|
Je weet niet welke biosversie op het bord staat dus heb je een cpu nodig die wordt ondersteunt door de eerste biosversie om het bios te kunnen updaten. Andere optie is het B350 bord omruilen voor een B450 want op die chipset werkt de cpu sowieso.

[Voor 14% gewijzigd door Uszka op 30-09-2018 19:42]

• rufus666
michelsoe12 schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:33:

Beetje eigen inzet was genoeg geweest :)

Succes!
Ik heb gezocht, maar meer meer naar het niet hebben van beeld en USB ipv zoeken naar model nummers (wijze les voor de volgende x)

Ik tover niet zo even ergens een andere cpu vandaan, ik ga morgen even bellen met de webshop waar ik alles besteld heb, hopelijk kan ik het mobo nog ruilen.

Hoe hebben anderen dat gedaan ?

[Voor 28% gewijzigd door rufus666 op 30-09-2018 21:28]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30
rufus666 schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:27:
[...]

Hoe hebben anderen dat gedaan ?
Je hebt een paar opties:
1. Goedkopere AM4 CPU kopen die wel compatible is en de BIOS updaten. Uit mijn hoofd is de A6-9500 het goedkoopst.
2. Iemand zoeken met zo'n CPU die het eventueel tegen betaling wil doen.
3. Zoek contact met de winkel waar je hem gekocht hebt of zo het board om willen ruilen voor een 450, hem willen updaten, of hem retour willen nemen zodat je een 450 kunt kopen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Anderen vragen hier advies voordat ze iets aan gaan schaffen. Dan krijgen ze te horen dat ze bij een B350 bord een bios update moeten kopen voordat de cpu gaat werken of een B450 die de ondersteuning uit de doos heeft. .

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:02
AMD kan je ook een upgradesetje leveren: Link.. Da's alleen niet de snelste optie. De snelste optie is inderdaad de verkoper te bellen, die willen nog wel eens een flash uitvoeren.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• rufus666
Bedankt voor het meedenken allemaal, de webshop biedt een update service aan !

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-03 20:41
Waarom heb je geen b450 bord gekocht als ik vragen mag?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee