Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:34
Ik vroeg mij af of ik hiermee mijn eigen “iCloud” kan creëeren? Wil hem alleen gebruiken voor foto’s/films van de iPhones en camera’s op te slaan
Het komt in huishouden met 2 iPhones, 2 iPads, MacBook en een Windows pc.
Ik heb zelf al geprobeerd een HDD aan mijn router te hangen, dit werkt niet zoals ik voor ogen had(dus een netwerkopslag die ik gemakkelijk met meerdere devices kan bereiken.
Ik dacht eerst aan een AirPort timecapsule, maar deze worden niet geleverd en op korte termijn wellicht niet meer ondersteund.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:13
Ik mis een concrete vraag in je OP.

Zet een NAS neer? Synology kan ik je aanraden.

[ Voor 38% gewijzigd door P1nGu1n op 30-09-2018 19:12 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Owncloud, Nextcloud of een goeie Synology of Qnap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 21:10
Neem een Synology NAS icm Photostation voor je foto van de devices te synced dmv DS Photo

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een eigen cloud ....
3 computers en een netwerkje er tussen, voila cloud

Verder zijn er tientallen manieren om zaken te synchroniseren, al dan niet online.
Zelf gebruik ik Photosync icm sftp naar mijn Synology, en een 2e copy naar de webdav van TransIP

Ik raadt je aan om een lijstje met wensen en eisen op te stellen, en aan de hand daarvan de boel in te richten.
Achteraf aanpassen is vaak een stuk moeizamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:44
TS heeft een product gekoppeld aan dit topic, namelijk de Synology DS118. Ga er vanuit dat de vraag dus daarover gaat.

Om te antwoorden: Je moet je afvragen of je dat moet willen. Er gaat 1 schijf in deze NAS. Dat betekent dat wanneer die ene schijf het laat afweten, je nergens meer bij kunt. Voor een 'cloud'-omgeving thuis lijkt me dat niet ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:57
Ik zou voor een synology nas gaan met minimaal 2bays zodat je de disken in raid kan draaien. Raid is geen backup maar zorgt er wel voor dat als 1 disk stuk gaat je data niet weg is.

Op de synology draait Synology dsm waarmee je backups kan draaien van machines, en een (cloud) omgeving kan opzetten die je vanaf het www kunt benaderen.

Als je de software van synology wilt testen dan kan dat hier via den demo: https://demo.synology.com/nl-nl/dsm

De DS218j heeft twee disken en zit zo te zien wel in je prijs range.
pricewatch: Synology DiskStation DS218j (zonder harde schijven)

[ Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 30-09-2018 19:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:34:
TS heeft een product gekoppeld aan dit topic, namelijk de Synology DS118. Ga er vanuit dat de vraag dus daarover gaat.
Mensen zouden moeten leren om duidelijker hun vraag op te stellen.
Ik kijk nooit naar de "reclame" om het bericht, ik heb geen NAS nodig ( al helemaal geen 1bay )

Als het om een NAS gaat, is het inderdaad beter om een twee of meer-bays NAS te nemen.
Synology is geen Apple, maar hun apps zijn zéér goed ingesteld op de samenwerking met Apple, Android en Windows besturingssystemen.

Maar hou er wel rekening mee dat het niet allemaal gratis zal zijn, want hoe goed de apps ook zijn, er zijn er betere ( smaak-gerelateerd) te vinden
Pagina: 1