Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraagje over combinatie vaste baan + eigen onderneming

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

Onderwerpen

Vraag

• louwhaaima
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:27
Dag Medetweakers!

Ik ben van plan een klein bedrijfje te starten en dit naast mijn Huidige baan te combineren. Ik zou graag advies ontvangen over hoe ik dit het beste regel en waar ik rekening mee moet houden.

Mijn huidige baan ga ik afschalen van 36 uur naar 24, ik ben van plan om eerst voor een anderhalf jaar ouderschapsverlof op te nemen voor 12 uur per week. Zo blijft in elk geval mijn pensioen doorlopen en mocht de eigen zaak toch niet een succes worden kan ik zo terug naar mijn 36 uren.

Nou handel ik in 2e hands goederen en zit erg in de knoei met de loonheffing ik vraag mij af vanaf welk loon ik de loonheffing over zou moeten zetten naar mijn eigen baan en of dit ook anders geldt bij 2e hands goederen.

En daarnaast even een vraag wat blijft er over

Stel ik verdien 2500 in een maand met mijn eigen onderneming, dit puur door enkel te handelen in 2e hands goederen en dus moet ik de margeregeling hanteren. Wat blijft er dan van die 2500 over?

Mochten er mensen reageren alvast bedankt! :) wordt erg gewaardeerd!

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bel de belastingdienst, bezoek kamer van koophandel etc? ik proef maar weinig inzet van jouw kant om het uit te zoeken.

39

• AcIDeR
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-06 19:21
Je bouwt in geval van ouderschapsverlof toch ook minder pensioen op?

• louwhaaima
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:27
Staat bij ons in de coa dat het pensioen gewoon doorloopt, is idd niet mijn ding Fietsbel ;) vandaar dat ik het hier nu vraag.

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:00

Nikeo

Jawelles

Ga eens bij zo'n voorlichtingsavond bij de KVK langs want de vragen waar je mee komt, met alle respect, zijn instapvragen.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Nu online
Controleer even je huidige contract, of dat beperkingen oplegt aan werkzaamheden naast je baan. Nu verwacht ik dat er geen overlap zal zijn, maar soms zijn die bedingen zeer breed opgesteld.

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19:10
Je hebt straks een inkomen uit werk en uit een onderneming, allemaal box 1.

Handelen in tweedehands goederen: https://www.belastingdien...geregeling/margegoederen/

Hoeveel je overhoudt, is afhankelijk van je loon vanuit je werkgever. Gewoon tegen de normale belastingschijven en aftrekposten.

Lijken mij redelijk basale vragen, die je als ondernemer binnen 1 minuut ook zelf kan vinden.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:50

Rukapul

Moderator General Chat
louwhaaima schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:40:
is idd niet mijn ding Fietsbel ;) vandaar dat ik het hier nu vraag.
Op deze manier kan het topic geen zinvol verloop krijgen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True