Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Na verwijderen Dualboot Windows 10 + Ubuntu Grub menu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gameguy12
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-06 15:32
Ik had dualboot met windows 10 home en Ubuntu 18.04. Bijde besturingssystemen zaten op mijn SSD. Ik had de ubuntu partitie verwijderd. Sindsdien mijn laptop op naar een Grub menu. Ik kan er (helaas) niet achter komen hoe ik dit fix.

Na zoeken op het internet naar oplossingen ben ik er nog steeds niet achter hoe ik het grub menu verwijder.

Na dat ik met een windows installer usb opstartte en command prompt uitvoerde en de codes:

Bootrec.exe /FixMbr
"The Operation Completed Succesfully."

Bootrec.exe /FixBoot
"The selected disk is not a fixed MBR disk."

Daarna probeerde ik het BCD aan te passen door:

bootrec /rebuildbcd
"Scanning all disks for Windows installations. Please wait, since this may take a while... Successfully scanned Windows installations. Total identified Windows installations: 0 The operation completed successfully. "

bcdedit /export c:\bcdbackup
(antwoord hiervan kwijt, maar ik weet dat het niet werkte)

Als iemand mij (mogelijk) kan helpen met die probleem, hoor ik het graag!

Alle reacties

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Grub is geinstalleerd in het MBR.

Je kan er voor kiezen daar de Windows bootloader te installeren (recovery; /fixmbr). Of de Grub configuratie aan te passen om direct door te starten zonder menu te tonen, maar dat is lastig als Ubuntu al weg is.

Of als je een UEFI moederbord hebt ipv BIOS, daar de juiste efi bootloader configureren.

[Voor 15% gewijzigd door frickY op 30-09-2018 18:41]

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:12
Kan EasyBCD dit niet voor je fixen?

• gameguy12
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-06 15:32
frickY schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:39:
Grub is geinstalleerd in het MBR.

Je kan er voor kiezen daar de Windows bootloader te installeren (recovery; /fixmbr). Of de Grub configuratie aan te passen om direct door te starten zonder menu te tonen, maar dat is lastig als Ubuntu al weg is.

Of als je een UEFI moederbord hebt ipv BIOS, daar de juiste efi bootloader configureren.
Ik heb wel een UEFI moederbord. Ik zal kijken hoe ik de bootloader kan vinden, kijk zelf daar nooit echt rond.
Ik zal zometeen ook even kijken of dit voor mij de oplossing is.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True