Vraag

• TotalCrash
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2019
Mijn vraag
Ik heb al een tijdje de Samsung s9 plus maar heb er nog nooit een update voor gekregen. De
Android security patch staat op mei 2018. M'n vriendin die de s9 heeft krijgt regelmatig updates en zit op september patches.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung s9 plus 256gb met dual sim.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Proberen manueel te updaten, met vpn te kijken of ik updates krijg. Smart view gedownload op pc en dan geprobeerd om up te daten.

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is het wel een Nederlands model? Bij welke shop/provider heb je hem gekocht?

• TotalCrash
Volgens mij aziatisch model (SM-G965F), maar kan wel op alle 4g banden werken. Had hem in Hongarije gekocht omdat ik hier woon.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 10:49
Bij Sammobile kan je makkelijk zien wat de laatse firmware is voor jouw S9+.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TotalCrash schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:03:
Volgens mij aziatisch model (SM-G965F), maar kan wel op alle 4g banden werken. Had hem in Hongarije gekocht omdat ik hier woon.
dat is het modelnummer van Galaxy s9+ wat staat er achter, DS ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TotalCrash
Megapaul schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:31:
Bij Sammobile kan je makkelijk zien wat de laatse firmware is voor jouw S9+.
Bekeken en het lijkt erop dat de software outdated is. Als ik ook de versies bekijk op m'n telefoon is het volgende te zien.

The latest updates have already been installed.
Current version: g965xxu1bre6/g965foxm1bre3/g965fxxubre3

Security patch level: may 1 2018

• TotalCrash
Hackus schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:35:
[...]

dat is het modelnummer van Galaxy s9+ wat staat er achter, DS ?
Staat niets achter, wat ik wel vreemd vind. Gebruik momenteel wel dual sim.

Ook niet onbelangrijk maar al getest, ik heb de package disable pro aan staan om onwillige Samsung software uit te schakelen. Heb deze al eens compleet uitgezet en gereboot, maar wil ook niet helpen. Heb ook alles aanstaan voor het apparaat te updaten.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[Voor 10% gewijzigd door rens-br op 01-10-2018 09:27]

• jokerr012
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 17:22

jokerr012

Gotta Catch 'Em All

Wat je nog eens zou kunnen proberen is even een backup van je toestel maken en daar na een factory reset doen. Dan is hij weer helemaal schoon en wil wellicht dan wel de update verwerken.

Of course I talk to myself... sometimes I need expert advice.

Mocht niets helpen dan zou je de firmware handmatig kunnen flashen met Odin.

Wel even tutorial doornemen voordat je hier aan begint.

Persoonlijk denk ik dat package disabler een oorzaak kan zijn. Heb er zelf ook al eens problemen mee gehad. Je zegt dat je alle services weer ingeschakeld hebt dus het zou dan geen probleem moeten zijn.

Probeer eens een backup te maken met Samsung cloud. Als dat niet werkt dan is er toch iets uitgeschakeld door package disabler of handmatig door jezelf.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TotalCrash Hier vind je hoe jet het toestel kunt resetten naar.. https://www.samsung.com/n...ijn-smartphone-of-tablet/
Ik weet niet hoe handig je bent, maar Firmware Flash zou ik niet aan beginnen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TotalCrash
jokerr012 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 07:38:
Wat je nog eens zou kunnen proberen is even een backup van je toestel maken en daar na een factory reset doen. Dan is hij weer helemaal schoon en wil wellicht dan wel de update verwerken.
Hackus schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:48:
@TotalCrash Hier vind je hoe jet het toestel kunt resetten naar.. https://www.samsung.com/n...ijn-smartphone-of-tablet/
Ik weet niet hoe handig je bent, maar Firmware Flash zou ik niet aan beginnen.
Inderdaad, maar ik denk dat dit mijn laatste stap zou zijn. Ik had gehoopt op een bepaalde setting dat ik heb gemist. Ik vond het ook vreemd dat er niets werd vermeld met de Samsung updater via PC.
Garret1410 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:10:
Mocht niets helpen dan zou je de firmware handmatig kunnen flashen met Odin.

Wel even tutorial doornemen voordat je hier aan begint.

Persoonlijk denk ik dat package disabler een oorzaak kan zijn. Heb er zelf ook al eens problemen mee gehad. Je zegt dat je alle services weer ingeschakeld hebt dus het zou dan geen probleem moeten zijn.

Probeer eens een backup te maken met Samsung cloud. Als dat niet werkt dan is er toch iets uitgeschakeld door package disabler of handmatig door jezelf.
Odin wil ik liefst vermijden aangezien ik nog nooit een smartphone heb moeten flashen met andere software (buiten Windows Mobile 6 :) ).
Ik denk dat ik een soft reset probeer met de package disabler pro verwijderd. Als dat niet wil helpen en er komt geen oplossing via PC binnen, ga ik al m'n data even backuppen en daarna terug zetten.

Alvast bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee