Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:26
Beste medetweakers,

Vandaag zag ik tot mijn grote verbazing dat de thermostaat het helemaal heeft begeven, mijn nefit thermostaat moduline 100 heeft 10 jaar lang aan de muur gehangen en het nodige stof gevangen. Bijna vergeten dat we een thermostaat hadden hangen want de vloerverwarming staat hier eigenlijk altijd aan.

Algoed, we gebruiken de thermostaat bijna nooit want staat altijd op een standaard temperatuur. 21 graden voor de radiators en de vloerverwarming wat wij over de gehele benedenverdieping hebben kunnen we regelen via een draaiknop bij de vloerverwarmingmodule in de meterkast.

Nu ben ik toch maar gaan kijken voor een nieuwe thermostaat, tegenwoordig is alles slim en met leuke schermpjes. Ik ben totaal niet thuis in wat nu het beste is, ik zie wel dat de Netfit thermostaat nog te verkrijgen is maar voor dat geld kan je ook een iets duurdere thermostaat aanschaffen met wat leuke extra's?

Ik zit te twijfelen over Toon, een leuk apparaat met veel extra opties. Wat is nu de beste keuze in mijn situatie?
Heb echt verschillende opties bekeken maar er wordt tegenwoordig zoveel aangeboden en allemaal smart.

Ik heb wel al begrepen dat wanneer je een slimme thermostaat aanschaft in de toekomst hier nog extra producten aan kunt koppelen? Zoals bij Toon. Ik wil dit graag in mijn overweging meenemen, dat het wel redelijk future Proof is voor een smarthome, heb ik op dit moment nog niet.

Ik hoor graag jullie aanbevelingen voor een (smart) thermostaat!

Alle reacties

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:53
Als dat ding toch altijd op 21 staat, pak dan een gewone Honeywell round?
Daar heb je geen smart gebeuren voor nodig.

[Voor 26% gewijzigd door frickY op 30-09-2018 17:30]

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:17

ericplan

5180 Wp PV

Ik heb nog een witte Honeywell Round Modulation over. Die mag weg voor een klein prijsje.

ZonPHP PVOutput

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:26
Dank voor de antwoorden, inderdaad als ik hem altijd op 21 graden heb waarom zou ik dan een smart kopen.

Ik ben totaal niet op de hoogte van de ontwikkelingen op dit gebied maar ik dacht dat het tegenwoordig wel een beetje de standaard is om een smart thermostaat te kopen. Bovendien gezien de toekomst?

Al moet ik wel zeggen, mijn ideale situatie zou zijn een thermostaat om de radiatoren mee te bedienen, die hebben we bijna nergens dus daarom staat die standaard op 21 graden. Maar voor de vloerverwarming zou ik dan een slimme radiatorknop kunnen kopen. Dat is nu nog een traditionele knop maar het is altijd gokken hoever de knop opengedraaid moet worden. Dat zou voor mij een voordeel kunnen zijn.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True