Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Controle (en advies) samenstelling systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CoeliJoeli
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Vooral gamen op 1080p. Games die ik speel zijn Destiny 2, Soulsborne games, World War 3. Daarnaast wil ik ook gaan streamen met dit systeem

Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de volgende videokaart mee:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 2.0)€ 429,-€ 429,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik voor een kast met window ga, zou het mooi zijn als componenten zijn voorzien van LED. De kast die ik op dit moment heb gekozen, is voorzien van verlichting. Desondanks vind ik prijs/peformance belangrijker dan LED verlichting

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te veel geluid, goed/voldoende airflow

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag ontvang ik advies op de compatibiliteit met de onderdelen (zal alles met elkaar werken). Daarnaast moederbord aanbevlingen.

Het volgende lijstje heb ik zelf samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,89€ 318,89
1MSI B450-A PRO€ 90,-€ 90,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 82,50€ 82,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 143,-€ 143,-
1Corsair RM550x (2018)€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 849,34

Twitch.tv/coelijoeli

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-06 14:27
Afgezien dat de voeding wat enthousiast is (maar zeker geen slechte koop) geen opmerkingen, eigenlijk.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@CoeliJoeli Wat sneller RAM kun je overwegen pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB en optie van insteek SSD pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB

Maar je lijstje is al Good 2 Go

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CoeliJoeli
Bedankt voor de aanbeveling. Betekent dit dat mocht ik in de toekomst twee extra RAM modules willen plaatsen, dit de zelfde snelheid moet zijn?

Twitch.tv/coelijoeli

• Hackus
  • Niet online

Hackus

CoeliJoeli schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:43:
[...]

Bedankt voor de aanbeveling. Betekent dit dat mocht ik in de toekomst twee extra RAM modules willen plaatsen, dit de zelfde snelheid moet zijn?
dezelfde set is aan te bevelen dan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:46
CoeliJoeli schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:43:
[...]

Gebruik van 4 modules gaat niet altijd lekker, check de VQL van het gekozen moederbord: https://www.msi.com/Mothe...B450-A-PRO#support-mem-14 Zoals je ziet zijn er grote verschillen en werken sommige modules alleen met 1/2 en niet met 4 tegelijk.

[Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 30-09-2018 17:16]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• CoeliJoeli
sdk1985 schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:14:
[...]

Gebruik van 4 modules gaat niet altijd lekker, check de VQL van het gekozen moederbord: https://www.msi.com/Mothe...B450-A-PRO#support-mem-14 Zoals je ziet zijn er grote verschillen en werken sommige modules alleen met 1/2 en niet met 4 tegelijk.
Dus dan is, mocht ik willen upgraden, alleen vervanging mogelijk

Twitch.tv/coelijoeli

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:46
CoeliJoeli schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:37:
[...]

Dus dan is, mocht ik willen upgraden, alleen vervanging mogelijk
Je kunt uit de lijst een set zoeken die ook met 4 werkt. Het is zeker mogelijk, maar je moet er bij de aanschaf rekening mee houden.

Persoonlijk heb ik een hekel aan instabiliteit en ben ik echt genezen van het gebruik van 4 modules. Zelf heb ik dus inderdaad mijn 2x1 GB weggedaan toen ik naar 2x2 ging. Ook bij 2x4 naar 2x8 heeft 2x4 het veld geruimd. Je kunt die oude set natuurlijk verkopen, maar is altijd duurder dan dat je gewoon 2 modules bij prikt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• CoeliJoeli
@sdk1985 Dan ben ik hierbij ook genezen van het gebruik van 4 modules haha. Bedankt voor je feedback

Twitch.tv/coelijoeli

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lol, tegen de tijd dat 16GB niet meer voldoet is je hele systeem al aan upgrade toe. In veel gevallen is 8GB RAM nu nog voldoende

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 20:35
Misschien moederbord nog vervangen voor: pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Doet verder hetzelfde maar ziet er wat strakker uit. Vooral omdat je een kast met glas hebt :)

• jgreven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21-01 20:16
Je build ziet er goed uit, die kast ziet er echt onwijs gaaf uit!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True