Toon posts:

Speaker zooi en zelfbouw boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al jaaren een doos VOL met speakers liggen: ouderwetste hardkartonnen speakers, doorsnede 15cm, kleine metalen speakers, doorsnede 5 cm, etc. Een stuk of 10. Is het een idee om zelf een paar boxen te bouwen of denken jullie dat het crap is en zal ik ze maar gewoon 's een keer wegpleuren ;( ?

Verwijderd

Ah, je kan altijd wat proberen natuurlijk.. zo duur is mdf niet :)

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Altijd leuk om wat in elkaar te klussen. Maar highend zal het niet worden. Ik had samen met een vriend ook nog een Auto speaker toen hebben we in 30 minuten ff een kastje inelkaar getimmerd op school. Nou beuken dat ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.laxembedded.f2s.com/labmisbruik/opstelling_box2.jpg

Gewoon wat oud hout zoeken: ff klussen en kijken wat het doet. Om geld te steken in dit soort luidsprekers vind ik een beetje zonde...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Mooi laptopje trouwens..

Ik zou Alle speakers 1 grote Rare box maken in een vreemde vorm.. Beetje schots en scheef met gaten erin.. Overal en nergens boxen pleuren..

Goed schuren en mooi spuiten, daarna pas speakers erin.

En dan heb je een te gek KaasGaave Box!!

• ---==AiRWoLf==---
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14
Ja .. maar heb je dan wel fatsoendelijk geluid?
want ik heb gehoord als je de ruimte erachter goed isoleert enzo betere kwaliteiten eruit kan halen of zie ik dat verkeerd..

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Uit ons "boxje" kwam nog lekker geluid ook, voor de hoeveelheid tijd en moeite die we erin hadden gestopt. We hebben er zelfs een barreflexpijp in geklust :7 Oja die boxje beukt ook nog: gaat hard, ongelooflijk.

Maarre het is altijd maar de vraag of het goed gaat klinken, daarom zou ik er niet te veel geld in steken. Of het moeten gewoon zeer goede luidsprekerchassis zijn.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Als je mooi geluid heb moet je zorgen dat de groote van de klankkast zo groot is dat precies de juiste tonen resoneren. (beetje natuurkunde voor nodig)

Verwijderd

Het doel bepaald hier het nut van. Leuk spekertje voor tent, garage of zo. Maar mijt de woonkamer.

Verwijderd

ik zou ze weggooien, stuur ze maar naar mij.
Ik maak er wel wat van, ik bied je een tientje, misschien kom ik ze dan zelfs wel ophalen.
Pagina: 1