Toon posts:

Aanschaf nieuwe receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ahkvandongen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-11-2018
Hallo allen,

Helaas moet ik mijn receiver gaan vervangen. Het betreft een Harman Kardon AVR350. Daarop aangesloten zitten JVC satalite speakers (60W 6ohm) nu heb ik een nieuwe receiver gezien namelijk: https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications Is dit een prima vervanger? kan ik hiermee het zelfde verwachten? belangrijker nog, zal ik hier mijn speakers niet mee opblazen bij normaal gebruik (natuurlijk gaat hij soms even hard aan bij een goede film)?

Mijn HK AVR350 heeft een output van 70W per kanaal en 8ohm.
de Denon AVR X2400H heeft een output van 125W en 4 ohm
Mijn speakers kunnen 60W en 6ohm aan.

Ik ben hier echt een leek in, maar het is erg zonde geld als ik dit aanschaf en de boel niet werkt of gelijk kapot gaat. Mocht je een alternatief weten hoor ik het graag. Mijn budget gaat tot € 500,-

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:21
Je wil uiteindelijk een receiver die de komende jaren weer mee kan. Selecteer je receiver in de Pricewatch op de volgende punten:
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)

• ahkvandongen
Beste Jorgen,

Bedankt voor je goede reactie! Kan je mij ook iets vertellen over het speaker verhaal waar ik een vraag over stel?

Groetjes!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-02 12:24
Die Denon 2400 is prima geschikt om een setje satelliet speakers mee aan te sturen. Over speakers opblazen hoef je, je in elk geval geen zorgen te maken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:04

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

ahkvandongen schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:20:
Bedankt voor je goede reactie! Kan je mij ook iets vertellen over het speaker verhaal waar ik een vraag over stel?
Kort gezegd: niet op letten.

Edit:
Denon geeft vermogen niet op bij 4 Ohm. Alleen bij 8 Ohm en 6 Ohm. De waarde van 125 Watt is bij 6 Ohm. Althans, 6 Ohm en nog een berg variabelen (1 kHz, 0.7% THD, 2ch Drive) waardoor het niet representatief is. Waar Coolblue de 4 Ohm vandaan haalt is mij dan ook een raadsel. De tekst die ze er informatief bij hebben staan klopt ook niet.

Maar die getallen moet je niet willen matchen, dat is onbegonnen werk en het is simpelweg ook niet mogelijk aangezien een receiver geen weerstand heeft. De receiver reageert op de speaker waarvan de weerstand fluctueert over het gehele bereik. Iets als 6 Ohm kan met gemak een paar Ohm in het laag zijn en tien(tallen) in het hogere bereik. Neem daarbij dat speakers van tegenwoordig een relatief hoge gevoeligheid hebben waardoor je met een paar Watt de gehele kamer al van muziek voorziet.

Al met al de vermogens laten liggen.

Daarbij doen we aankoopadvies in Consumentenelektronica Aankoopadvies, dus ik verhuis het topic even die kant op: AUD > CEA.

[Voor 68% gewijzigd door FeaR op 30-09-2018 18:26]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ahkvandongen
Oké, ik dacht dat ik het aantal Watt en ohm in de gaten moest houden.. niet dus :-)

Ik dacht dat ik het juiste topic had, maar bedankt voor het verhuizen van het onderwerp.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee