Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Automatisch knoppen indrukken bij Starten van Windows

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-06 13:39
Hallo,

Ik heb een HTPC met Windows 10, en een Philips Hue bridge met ledstrip boven mijn TV. Met de windows applicatie Hue sync verandert het licht van de ledstrip mee met wat er op tv is. Dit werkt uitstekend!

Nu kan ik het programma wel automatisch met windows laten opstarten, maar ik moet altijd handmatig op"start synchroniseren" klikken voor dat het gaat werken. Je kunt in het programma sneltoetsen aanmaken.

Nu wil ik ook deze sneltoetsen automatisch laten indrukken wanneer het programma wordt geladen.

Ik heb me rot gezocht maar kom er met programma's als eventghost e.d. echt niet uit.

In windows taakplanner kan ik ook geen toetsenbord knoppen selecteren als actie.

Heeft iemand een tip?

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
zoek eens op google naar autohotkey
Dat kan je laten scripten op bepaalde acties op het scherm

• powermarcel10
FreshMaker schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:27:
zoek eens op google naar autohotkey
Dat kan je laten scripten op bepaalde acties op het scherm
Heb ik al naar gekeken maar ik snap er echt niks van.. Maar zal me er nogmaals in verdiepen..

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

powermarcel10 schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:35:
[...]

Heb ik al naar gekeken maar ik snap er echt niks van.. Maar zal me er nogmaals in verdiepen..
AutoHotKey is briljant, maar omdat het zo'n belachelijke hacktool is wordt het gezien door veel anti-virus programmas als een virus :') en de learningcurve is best stevig. Het is wel de moeite waard als je met Windows werkt om te leren.

• powermarcel10
sebastius schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:40:
[...]

AutoHotKey is briljant, maar omdat het zo'n belachelijke hacktool is wordt het gezien door veel anti-virus programmas als een virus :') en de learningcurve is best stevig. Het is wel de moeite waard als je met Windows werkt om te leren.
Oké, ik ben een stukje verder..

Ik heb nu 2 shortcuts gemaakt met autohotkey:

PressTheKey:
Sleep, 60000
Send, ^{ScrollLock}

Deze zet de hue sync app op video modus modus na 1 minuut.

PressTheKey:
Sleep, 90000
Send, {ScrollLock}

En deze zet het synchroniseren aan na 90 seconden.

Als ik deze aangemaakte bestanden handmatig uitvoer werken ze perfect.

Maar wanneer ik de bestanden in mijn windows startup map zet, (vandaar ook de delay omdat het even duurt voordat hue sync is opgestart) gebeurt er niks.

Iemand enig idee hoe dit kan?

PS: Met windows taakplanner voert hij ze ook niet uit. Misschien iets te maken met machtigingen ofzo?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True