Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 7 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• piet212
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 27-05-2019
Beste,
Ik heb al een jaar het probleem dat Windows 7 niet meer op wilt starten. Ik heb al veel geprobeert maar het wilt niet werken.

Mijn probleem: Windows start niet op. Ik krijg een zwart scherm met de melding: ''NTLDR IS MISSING''. De bestanden die nodig zijn voor het opstarten van Windows ontbreken op de een of andere manier. Ik heb in de BIOS al ingesteld dat de pc op moet starten via de SATAO maar ook dit helpt niet.

Er zou een opstart herstel op de harde schijf moeten staan maar ook deze lijkt de ontbreken en Windows Recovery Envoirment werkt dus niet.

Wij hebben een installatie CD van Windows 7, ik heb de pc ook geprobeert op te laten starten via de cd. Hij pakt hem wel, en ik kan Windows installeren, maar dan zegt hij opnieuw dat een bepaald bestand ontbreekt: ''LDA.DLL is missing''... Hier had ik dus ook niks aan.

Er is volgensmij niks aan de hand met de harde schijf, omdat er wél bestanden op geïnstalleert kunnen worden en de pc kan lezen hoeveel ruimte er beschikbaar is.

Gisteren heb ik op internet Windows 7 gekocht. Via internet kon ik de bestanden van Windows downloaden en deze heb ik op een USB stick gezet. Vervolgens heb ik in de BIOS aangepast dat de pc op meot starten via USB, maar helaas pakt hij de USB niet en zegt hij dat er ''geen Sources zijn To Boot To.''.

Ik kom er niet uit en ik hoop dat iemand raad weet met mijn probleem. Ik heb al veel op internet gespeurt, veel forums gelezen en enkele ICT kennissen geraadpleegt.

Groetjes Sebastian!

Beste antwoord (via piet212 op 10-10-2018 14:32)

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-06 17:31

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Ik had een soortgelijk probleem, met windows 10. Het bleek dat mijn SSD kapot was

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

piet212 schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:04:
...Er is volgensmij niks aan de hand met de harde schijf, omdat er wél bestanden op geïnstalleert kunnen worden en de pc kan lezen hoeveel ruimte er beschikbaar is....
Nou, probeer het toch eens met een nieuwe of andere harde schijf

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• piet212
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 27-05-2019
Het is niet dat ik er een op voorraad heb liggen, maar ik kan er eentje bestellen om te kijken of dit het probleem dan toch is. Hoop het!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-06 17:31

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Ik had een soortgelijk probleem, met windows 10. Het bleek dat mijn SSD kapot was

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True