Toon posts:

Voeding kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet net mijn pc aan met een super7 board dus ik doe er en Pentium 166 in, ik doe hem aan en dan ....... gaat hij aan en valt gelijk uit, geen vonken en zo.
Toen ik mijn andere AT-voeding er in had gezet werkte alles nog.

De voeding is nu raar monitor aansluiting van voeding werkt perfect, maar moederboard en koelers niet.

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

ff kijken welke pins je moet doorverbinden en dan ff een multimeter erop !

rrod/zwart 12v oranje/zwart 5 v

correct me if im wrong .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Effe de goede spanningen bij de kleurtjes:

oranje +3.3V
paars +5Vsb
Rood +5V
Blauw -5V
Geel +12V
Bruin -12V

Zwart Grond

Dus deze waarden zou je uit je multimeter moeten krijgen als je meet over de kleur en
de grond

Verwijderd

De voeding is nu raar monitor aansluiting van voeding werkt perfect, maar moederboard en koelers niet.
Dat heeft verder niets met je voeding te maken, die monitoraansluiting wordt direct doorgelust en maakt geen gebruik van je voeding.

Verwijderd

Klopt wat hier boven staat. Het lijstje wat ik gaf was meer dat als je ooit aan het meten komt, dat je dan NIET verwacht dat je 12V meet op de rooie en 5V meet op de gele *D

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Ik heb hetzelfde eergisteren meegemaakt, bij mij lag het aan kortsluiting van een ventilator. Zodra ik de pc aandrukte, ging hij direct weer uit. Een kortsluitingbeveiliging dus. trek eerst alle kabels eens los, en kijk dan of de voeding het wel doet.

suc6!

Mijn Firewizzie

Pagina: 1