Vraag

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:11
Mijn vraag

Beste mede tweakers,
Ik ben al een tijd bezig om met mijn raspberry de kaku schakelaars te schakelen. Helaas zonder succes.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Raspberry Pi 2
-Kaku ACD-1000 (Schakelaar)
-Kaku AYCT-102 (afstandsbediening)
-433Mhz Sender&transmitter https://www.amazon.de/kwm...o-Raspberry/dp/B01HEQ2IZM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb verschillende handleidingen gebruikt alleen helaas werkt dit allemaal niet.
Zo heb ik geprobeerd met raspkaku van een medetweaker met beschrijving op tweakblog.
en met 433utils door de codes van de afstandsbediening te sniffen maar ook dit zonder succes.

Het verzenden en ontvangen wilt niet lukken. De pinout heb ik al meerdere malen gecontroleerd en dit klopt aan de hand van WiringPi layout of anders aangegeven in de handleidingen.

Zie ik iets over het hoofd waar het mis kan gaan ?
Ik heb ook al een schone installatie van raspbian uitgevoerd om zoveel mogelijk uit te sluiten.

Is er iemand die mij kan helpen in de goede richting?

Alle reacties

• Just-Michael
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-04 17:52
Misschien voor de hand liggend, maar voer je dit wel uit als root of met sudo? i.v.m. uitlezen van GPIO pins.

Welke blog heb je gevolgd?

[Voor 12% gewijzigd door Just-Michael op 30-09-2018 12:20]

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:11
Just-Michael schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:18:
Misschien voor de hand liggend, maar voer je dit wel uit als root of met sudo? i.v.m. uitlezen van GPIO pins.

Welke blog heb je gevolgd?
Uiteraard als sudo uitgevoerd maar ook als root ter controle. Ik kan hem zo op mijn telefoon niet vinden. Deze zal ik nog toevoegen

• bjoostb
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-10-2018
Zelfde probleem hier met een Raspberry Pi 3. Heb al diverse tutorials geprobeerd, maar krijg steeds bij het starten van de zgn. RFSniffer geen resultaat.

Kan het komen doordat deze goedkope 433mhz zenders/ontvangers niet werken met een Pi 3? Of is er misschien nog ergens een recente tutorial die ik zou kunnen volgen? Meeste how to's zijn al jaren oud, dus wellicht niet meer bruikbaar.

Thanks voor alle input!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 09:16
Dit is al heel veel gedaan. Natuurlijk leiden er meer wegen naar rome, maar de buiten het echte zelfbouw spul, zijn er 2 populaire "gateways" op de markt.

rfxcom: Een goed product met naar het schijnt hele goede support, maar veel te duur in mijn onbescheiden mening.

"RFlink: Een extreem goed en zeer uitgebreid systeem van een mede tweaker. Is met een paar basic componenten te bouwen, maar doe jezelf een lol en koop een PCB bij nodoshop. Doe de ontwikkelaar een lol; vind je het wat, doe een kleine donatie.

Verder heb je nog software nodig. Er zijn belachelijk veel systemen, maar domotiz is een aanrader.

Ga maar eens in het domoticz topic lezen hier, er zal een wereld voor je open gaan. Google de termen voor meer info.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 12:03

-36-

Trust me. I'm an amateur

+1 voor RFlink. Evt voor een paar euro zelf te bouwen

• bjoostb
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-10-2018
Thanks. Heb uiteindelijk maar een compleet RFLink-pakketje besteld, omdat ik geen zin meer had om langer aan te modderen ;-) Hopelijk lukt het daarmee!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
@bjoostb wil je laten weten of het gelukt is? Ik twijfel zelf al een tijdje, heb wat KaKu-spul en een 433 MHz garagepoort maar ben niet zo'n soldeerfreak. Heb ook nog één van de eerste Raspberry's liggen, mja, eraan beginnen... ;-)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 02:08
Iemand een linkje voor een RF link setje zonder pi?

signature

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee