Ik heb onlangs mijn apparatuur vervangen van een Fritzbox naar een Juniper SRX210 die we nog over hadden. Voor mijn doeleinden werkt dat beter dan de Fritzbox.
De SRX210 heeft firmware 12.1X47-D76, op dit moment de meest recente firmware.
Probleem is dat ik nu geen gebruik meer kan maken van KPN IPTV. Ik heb een switch die IGMP SNOOPING ondersteunt, maar zelfs als ik het allemaal rechtstreeks op de SRX aansluit werkt het niet.
Downloaden van software en config lijkt te werken, maar zodra de broadcast start (kanalen tunen), doet ie niks.
In de ethernet-table zie ik het mac address van de iptv box wel, en in het juiste vlan (heb TV VLAN4 op het LAN aangemaakt) en de routing instance voor vlan4 werkt ook over de KPN VDSL.
Voor VDSL heb ik een config voor het standaard KPN VDSL VLAN6.
Ik ben niet heel bekend met IGMP, maar heb wat zitten lezen. Ik verwacht een broadcast binnenkomend op de VDSL WAN side, maar hij lijkt dus niet door te komen op mijn interne VLAN4.
Ik heb de firewall al eens helemaal uitgezet, maar dat is het dus niet.
Wat zouden we moeten doen om dit aan de praat te krijgen? IGMP PROXY?
Wat zou de config hier voor zijn?
De SRX210 heeft firmware 12.1X47-D76, op dit moment de meest recente firmware.
Probleem is dat ik nu geen gebruik meer kan maken van KPN IPTV. Ik heb een switch die IGMP SNOOPING ondersteunt, maar zelfs als ik het allemaal rechtstreeks op de SRX aansluit werkt het niet.
Downloaden van software en config lijkt te werken, maar zodra de broadcast start (kanalen tunen), doet ie niks.
In de ethernet-table zie ik het mac address van de iptv box wel, en in het juiste vlan (heb TV VLAN4 op het LAN aangemaakt) en de routing instance voor vlan4 werkt ook over de KPN VDSL.
Voor VDSL heb ik een config voor het standaard KPN VDSL VLAN6.
Ik ben niet heel bekend met IGMP, maar heb wat zitten lezen. Ik verwacht een broadcast binnenkomend op de VDSL WAN side, maar hij lijkt dus niet door te komen op mijn interne VLAN4.
Ik heb de firewall al eens helemaal uitgezet, maar dat is het dus niet.
Wat zouden we moeten doen om dit aan de praat te krijgen? IGMP PROXY?
Wat zou de config hier voor zijn?