Vraag

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Sinds kort heb ik een telefoon met Android 8. Ik probeer hierbij een aantal links naar websites op mijn home screen te plaatsen, maar dit lukt niet helemaal. Het proces lijkt simpel zat, in zowel Chrome als Edge: ga naar de gewenste website, klik op de "…"-knop in de browser en klik op de "Add to Home screen"-knop. Voor een deel van de sites werkt dit ook zo. Voor een ander deel van de sites, werkt dit echter niet. Er komt wel een link op het home screen te staan, maar deze link verwijst naar de base url, niet naar de specifieke pagina.

Voorbeeld waar het wel goed werkt:
https://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/avt?station=rtd
Hierbij komt een nette link naar de treintijden in Rotterdam.

Voorbeeld waar het niet goed werkt:
https://www.ad.nl/sport
Hierbij komt geen link naar de sportpagina van het AD, maar gewoon naar de hoofdpagina van het AD.

Helaas werkt dit bij veel meer sites zo. En dit dus in zowel Edge als Chrome.

Zelf heb ik al flink zitten zoeken. Ik heb het vermoeden dat het iets te maken heeft met dat Android niet echt een link opslaat, maar er een web-app van maakt. Een wijze om dit aan te passen of de URL aan te passen kan ik helaas niet vinden. Op internet las ik de tip om de link op te slaan in de vliegtuigmodus, maar dit los helaas het probleem niet op.

Wat doe ik fout? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een link te maken? Het liefst zonder vage third-party apps.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06
@Wasrek zou je voor de volledigheid nog even kunnen aangeven welke telefoon je precies hebt?

Ik heb overigens precies hetzelfde 'probleem', hier krijg ik ook de sportpagina niet los toegevoegd.

• Wolfske
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10
Ik heb het zelfde probleem als ik de link aanmaak in Chrome.
Als ik de browser Brave gebruik, werkt het wel goed. Dus wellicht dat je dat kunt proberen, vind het zelf wel een fijne browser. Gebruik deze als standaard.

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:36:
@Wasrek zou je voor de volledigheid nog even kunnen aangeven welke telefoon je precies hebt?

Ik heb overigens precies hetzelfde 'probleem', hier krijg ik ook de sportpagina niet los toegevoegd.
Dank voor het testen. Betreft een Samsung Galaxy A8.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee