Toon posts:

Wie kan mij helpen / advies geven over tweaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn hele pc tweaken
Mischien kunnen jullie me adviseren hoe of wat , Dus elk advies is welkom :D

Hieronder mijn specs

Pentium III 450 Mhz
192 Ram Geheugen
Creative SoundBlaster Live 1024
Creative GeForce 2 MX PCI
Aopen DVD Speler 12X40
10/100 Mbps Netwerkaart
50 GB Seagate 5400 RPM HD

Mischien valt er wat te tweaken , Ik hoop in ieder geval me Processor + Videokaart , Te kunnen tweaken :P

Alvast bedankt 8-)

Verwijderd

Wat voor mobo het je :?

Verwijderd

Topicstarter
Chaintech
Type 6BTM

:D

Verwijderd

Die P3 is multiplieer locked, dus je kan alleen wat met de FSB spelen. Dus schroef je FSB is wat omhoog, van 100 naar 110 of zo...

Verwijderd

Heb toevallig een P3 500@560 ook op een chaintech 6BMT, fsb is bij mij 112 daarna gaat de fsb naar 123 als ik me goed herinner en dat pikt mijn processor niet.

Gewoon de fsb omhoog gooien, 500mhz moet je gewoon kunnen halen alles daarboven is meegenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat ECHT niet gevaarlijk , Brand er niks door :?( ik ben namelijk een newbie op dit gebied )

Verwijderd

Ik zou wel voor de zekerheid een bak water klaarzetten voor als ie spontaan gaat branden. Zekerheid voor alles natuurlijk.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Als je het met beleid doet, dus kleine stapjes per keer en je gezonde boeren verstand gebruiken, dan kan er eigenlijk niks misgaan.

De FSB zou je vrij probleemloos op moeten kunnen krikken naar 112 Mhz. De videokaart moet ook wel wat harder kunnen lopen. Na activatie van Coolbits moet 190/180 ofzo zeker haalbaar zijn, en dan gewoon in stapjes omhoog.

Handige link: [topic=153153]

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nu bij me BIOS , Bij CPU nogwat van 450 naar 500 toegezet , Was dat wat ik moest doen ?

Verwijderd

als ik me goed herinner zijn deze p3 van de coppermine generatie en die kunnen veel hebben, je kan op de chaintech in de bios aangeven bij welke temp je pc automatisch uit moet schakelen dus je loopt geen gevaar.

Staat bij mij op 60 graden en is nog nooit warmer dan 55 graden geworden (kamer temp was toen wel 37+graden),

Je kan ook nog een waarschuwings temp instellen dan begint je pc te piepen als waarschuwing als de proc richting je uit te schakelen temp gaat.

Succes

Verwijderd

in het menu SeePu & Chipset setup moet je de cpu bus frequency verhogen naar 112, bios save en exit nu moet je bij het opstarten zien dat je cpu snelheid in mhz hoger is geworden. Probeer daarna nog 133 als die het nog doet dan heb je mazzel deze chaintech mobo kun je fsb niet in stapjes van 1 verhogen.

Verwijderd

Topicstarter
in het menu SeePu heb ik de cpu bus frequency niet gevonden , Hoe kan dat , En hoe en wat heb ik nodig vooor die videokaart ik heb nu die coolbits.reg geinstalleerd , Moet ik ff een goeie koeler kopen ?

Verwijderd

Topicstarter
Is een Blue Orb goed ?

Verwijderd

In het Seepu & chipset menu moet je aan de rechterkant in beeld de multiplier op 4.5 zien staan en de bus snelheid op 100. De bussnelheid verhoog je naar 112 met pgup. Er staat bij *** CPU Setup ****

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 19 juli 2001 22:24 schreef Dre2001 het volgende:
Ik had nu bij me BIOS , Bij CPU nogwat van 450 naar 500 toegezet , Was dat wat ik moest doen ?
Dat gaat inderdaad niet werken nee. Je vertelt namelijk het moederbord op die manier dat de CPU op 5 x 100 zou moeten draaien, i.p.v. 4,5 x 100. Het vervelende is: Intel P3 CPU's zijn gelockt, en trekken zich daarom helemaal NIKS aan van dit soort instellingen.

Om de FSB toch aan te kunnen passen moet je waarschijnlijk de SeePU op Manual zetten, en dan op 4,5 x 112. Maar dat weet ik dus niet zeker, omdat ik nooit met dat mobo heb gewerkt.

De Blue Orb is inderdaad een prima GPU-koeler. Maar je loopt volgens mij iets te hard van stapel :) Probeer het eerst RUSTIG aan te doen, in KLEINE stapjes van 5 Mhz ofzo. Als je aan de limiet zit omdat de aanwezige heatsink op de videokaart de hitte niet kan afvoeren, DAN kun je wellicht eens gaan denken aan een Blorb.

sigloos

Verwijderd

kan niet in stapjes van 5. De 6btm gaat van 100 naar 112 naar 133 fsb. 112 zal hij nog wel doen, 133 is een gok.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nu dan ingesteld van 500 MHZ X 112 FSB , Is 133 FSB te doen , Of niet aan te raden :?

Ja ik denk dat ik ook ff zon heatsink koop :D

• ---==AiRWoLf==---
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 08:21
als ik me goed herinner zijn deze p3 van de coppermine generatie en die kunnen veel hebbenp
Nou.. een 450 een coppermine ?

Dit is katmai hoor..

Verwijderd

je cpu loopt nu 504mhz(4.5 * 112), je kan proberen de fsb op 133 te gooien, als dit te hoog is dan krijg je nog even tezien de snelheid van je cpu en dan loopt je pc vast. Reset je bios en klaar ben je, reset bios staat in je manual, weet de toetscombinatie niet meer uit mijn hoofd.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:23 schreef AiRWoLf het volgende:

[..]

Nou.. een 450 een coppermine ?

Dit is katmai hoor..
klokt, ik haal die 2 altijd door elkaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand btw dat reset bios , toetsenboard combinatie :?

Verwijderd

even opgezocht voor je, shift-home ingedrukt houden als je pc opstart dan staat alles in de bios weer op default :)

Verwijderd

is een jumpertje op je mobo geen toetesenbord combo... en heb je de FAQ al gelezen?

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:30 schreef Hiro Shima het volgende:
is een jumpertje op je mobo geen toetesenbord combo... en heb je de FAQ al gelezen?
is wel een toetscombinatie, net even mijn 500 overgeklokt naar 5*133 dan slaat hij vast, pc reseten en shift-home indrukken en bios is weer default. Bij elk mobo is dit anders en bij deze chaintech kun je het met deze toetscombinatie je bios op default zetten :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik zou echt oppassen hoor, dadelijk fikt de hele boel af!!

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:45 schreef Dre2001 het volgende:
in het menu SeePu heb ik de cpu bus frequency niet gevonden , Hoe kan dat , En hoe en wat heb ik nodig vooor die videokaart ik heb nu die coolbits.reg geinstalleerd , Moet ik ff een goeie koeler kopen ?
GeForce tweaken:
- coolbits.reg installeren
- rechtsklik op je bureaublad en dan naar eigenschappen
- tablad instellingen
- op geavanceerd klikken
- tablad geforce
- klik op additional properties
- tabblad hardware options

je kan nu je core en de geheugenfrequentie verhogen.

Pas er wel mee op want voo je het weet wordt ie te warm!!
Pagina: 1