Ben opzoek naar aankoop advies om mijn netwerk dicht te bouwen.
Setup;
-ziggo cisco modem
- tp link ap
- ziggo horizon box
- sinds kort pi-hole
- china netwerk cam
- breure babycam
- stream kast kodi
- 3x client
- nas
Nadat ik het pi-hole als gateway heb ingesteld zag ik een hoop vreemde uitgaande traffic langs komen. Na wat zoeken de desbetreffende device gevonden, het was niet de china cam maar de breure die continue webrequest naar baido en chineese sites stuurde. In de pi-hole dit verkeer geblockt.
Ik zoek nu dus een router en eventueel een mesh wifi om mijn huis vooral te beveiligen door sommige device volledig toegang tot het internet te blokeren. Eventueel nog een vpn verbinding maar het huis van mijn ouders.
Na wat zoeken zie ik niet veel uitstekers. Ben vooral opzoek naar een ui met zoveel mogelijk opties eventueel een b3schreven cli kan ook geen kwaad. De monitoring wil ik wel zoveel mogelijk inzichtelijk.
Denk dat ik na voor ubiquiti ga;
De mesh router, volfens mij alleen voor wifi, geen firewall.
pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi System (2 mesh points)
Dacht aan de usg maar na wat reviews misschien toch de edge router beter ?
pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
Is de ui van de usg al verbeterd ? Paar reviews gezien waar de usg heel weinig mogelijkheden had in vergelijking met de edge router. Is dat al gelijk getrokken in nieuwe versie van de software ?
Welke edge router is het best zie er meerdere x/light.
Bedankt voor de hulp !!!
Setup;
-ziggo cisco modem
- tp link ap
- ziggo horizon box
- sinds kort pi-hole
- china netwerk cam
- breure babycam
- stream kast kodi
- 3x client
- nas
Nadat ik het pi-hole als gateway heb ingesteld zag ik een hoop vreemde uitgaande traffic langs komen. Na wat zoeken de desbetreffende device gevonden, het was niet de china cam maar de breure die continue webrequest naar baido en chineese sites stuurde. In de pi-hole dit verkeer geblockt.
Ik zoek nu dus een router en eventueel een mesh wifi om mijn huis vooral te beveiligen door sommige device volledig toegang tot het internet te blokeren. Eventueel nog een vpn verbinding maar het huis van mijn ouders.
Na wat zoeken zie ik niet veel uitstekers. Ben vooral opzoek naar een ui met zoveel mogelijk opties eventueel een b3schreven cli kan ook geen kwaad. De monitoring wil ik wel zoveel mogelijk inzichtelijk.
Denk dat ik na voor ubiquiti ga;
De mesh router, volfens mij alleen voor wifi, geen firewall.
pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi System (2 mesh points)
Dacht aan de usg maar na wat reviews misschien toch de edge router beter ?
pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
Is de ui van de usg al verbeterd ? Paar reviews gezien waar de usg heel weinig mogelijkheden had in vergelijking met de edge router. Is dat al gelijk getrokken in nieuwe versie van de software ?
Welke edge router is het best zie er meerdere x/light.
Bedankt voor de hulp !!!
BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral