Toon posts:

UK adapter naar EU converter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KA1104419
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag met betrekking tot het gebruiken van een UK adapter naar een EU plug converter. Ik heb namelijk net een bestelling van Gearbest ontvangen waarbij de wallplug een UK lay-out heeft maar de bijgeleverde EU pin converter lijkt maar niet te passen?

Ik krijg de adapter er voor geen mogelijkheid in, omdat het gedeelte dat het meest uitsteekt nergens in past. Doe ik wat verkeerd of hebben ze een verkeerde toegestuurd.

Voorbeeld:

En het gaat om deze:
https://m.gearbest.com/sa...p_241362.html?wid=1433363

Beste antwoord (via KA1104419 op 02-10-2018 14:00)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:14
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:42:
Oké nu snap ik het dus niet meer. Wat heb ik nodig om deze fast charger te kunnen gebruiken. Ik heb dus een reisstekker gekocht met een type g aansluiting in de veronderstelling dat het zou passen maar de pinnen van mijn fast charger staan totaal niet op dezelfde hoogte :/ .

Wat heb ik nodig om het te kunnen gebruiken ...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Type G is het blijkbaar niet en het pakketje komt uit Hong Kong.
Kan je de middelste pin niet uitschuiven? De afstand lijkt me niet te kloppen voor een normale UK pin.

Alle reacties

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

Normaal moet, als je de grote pin in de slot duwt, er iets opengaan zodat de andere 2 (de + & -) erin kunnen gaan.

Misschien slechte plastiek? Gezien de kost, is het een dikke prul.

Alsook: wil je echt iets wat een aarding nodig heeft gebruiken zonder aarding?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• KA1104419
Snake schreef op zondag 30 september 2018 @ 01:12:
Normaal moet, als je de grote pin in de slot duwt, er iets opengaan zodat de andere 2 (de + & -) erin kunnen gaan.

Misschien slechte plastiek? Gezien de kost, is het een dikke prul.

Alsook: wil je echt iets wat een aarding nodig heeft gebruiken zonder aarding?
Het is een fast charger van de Vivo Nex dus het moet wel de volledige capaciteit kunnen gebruiken. Maar als je naar de eerste foto kijkt hoe krijg je de middelste pin nu in die kleine gaatjes?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Serieus? Een telefoon van 500 €uro en dan ga je klagen dat een adapter van 1,31 niet past?
Doe 's gek en geef 10 euro uit bij conrad

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• KA1104419
Brahiewahiewa schreef op zondag 30 september 2018 @ 01:36:
Serieus? Een telefoon van 500 €uro en dan ga je klagen dat een adapter van 1,31 niet past?
Doe 's gek en geef 10 euro uit bij conrad
Waar zie je mij klagen? Ik vraag of ik wat over het hoofd zie omdat het er niet ingaat. Dat zal een andere converter met dezelfde lay-out ook niks aan veranderen.

[Voor 10% gewijzigd door KA1104419 op 30-09-2018 01:42]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Nou ja... klagen niet maar het feit dat je ook voor zo'n goedkope aankoop toch de chinees benaderd doet dat wel suggereren....

Maar wat voor een apparaat heb je dan dat zo'n stekker benodigd? Kan je daar niet gewoon een andere kabel voor kopen of de stekker eraf knippen en een gewone stekker erop schroeven?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• KA1104419
memphis schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:00:
Nou ja... klagen niet maar het feit dat je ook voor zo'n goedkope aankoop toch de chinees benaderd doet dat wel suggereren....

Maar wat voor een apparaat heb je dan dat zo'n stekker benodigd? Kan je daar niet gewoon een andere kabel voor kopen of de stekker eraf knippen en een gewone stekker erop schroeven?
Volgens mij heb je het stuk dus niet juist gelezen. Ik zeg van te voren duidelijk dat het puur een verloopstekker is dat erin is gedaan zodat het op de Nederlandse netstroom past. En goedkoop? Jij weet volgens mij niks van Chinese smartphones af. De Vivo Nex S is een high end smartphone wat €550-600 euro kost. Hoe wil jij van een fast charger de stekker af knippen. Ook dat gaf ik aan. Maar goed ik heb het antwoord inmiddels zelf al gevonden. Ik heb een type G verloopstekker nodig.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 21:56
Tip1: Donderstraal dat chinese onding (ook wel deathdapter genoemd) in de recycle bak.
Tip2: Als het even kan wil je NIET fast chargen, rustig aan is een stuk beter voor de levensduur.
Tip3: Als je dan toch snel wilt laden ga dan niet rommelen met verloopjes. Een goede Q3 charger hoeft niet duur te zijn https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

[Voor 5% gewijzigd door Sine op 30-09-2018 10:14]

Repareren doe je zo.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Tip 4, koop je telefoon gewoon in Nederland

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sine schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:13:
Tip1: Donderstraal dat chinese onding (ook wel deathdapter genoemd) in de recycle bak.
Tip2: Als het even kan wil je NIET fast chargen, rustig aan is een stuk beter voor de levensduur.
Tip3: Als je dan toch snel wilt laden ga dan niet rommelen met verloopjes. Een goede Q3 charger hoeft niet duur te zijn https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Dus elke adapter uit China is per definitie een deathadapter :?
En vervolgens link je zelf naar een chinsese website voor een alternatief :P
Koning-Admiraal schreef op zondag 30 september 2018 @ 01:41:
[...]

Waar zie je mij klagen? Ik vraag of ik wat over het hoofd zie omdat het er niet ingaat. Dat zal een andere converter met dezelfde lay-out ook niks aan veranderen.
Je adapter is blijkbaar wel geaard. Want dat is die 3e pin boven.
Je hebt een ongeaarde convertor. (want geen randaarde aansluiting aan de zijjkant)

Volgens de regels mag je geen geaard stekker in een ongeaard stopcontact moeten kunnen steken,
Dus als ze dat gevolgd hebben gaat het niet passen. :)

https://www.kabelshop.nl/...3aYwbTEAQYBSABEgJx8_D_BwE

[Voor 61% gewijzigd door heuveltje op 02-10-2018 11:42]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• KA1104419
Oké nu snap ik het dus niet meer. Wat heb ik nodig om deze fast charger te kunnen gebruiken. Ik heb dus een reisstekker gekocht met een type g aansluiting in de veronderstelling dat het zou passen maar de pinnen van mijn fast charger staan totaal niet op dezelfde hoogte :/ .

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:14
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan je de middelste pin niet uitschuiven? De afstand lijkt me niet te kloppen voor een normale UK pin.

• KA1104419
Garyu schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Haha je hebt gelijk. Wist niet eens dat de middelste pin uitschuifbaar moest zijn.

[Voor 11% gewijzigd door KA1104419 op 02-10-2018 13:59]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 21:56
heuveltje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:34:
[...]

Dus elke adapter uit China is per definitie een deathadapter :?
En vervolgens link je zelf naar een chinsese website voor een alternatief :P
a. Het verloopstekkertje is ook wel bekend als een "deathdapter", omdat: veel redenen, doe zelf even onderzoek als je meer wilt weten.
hint: YouTube: Deadly Chinese plug adapter.
hint2: YouTube: Inside another death-dapter variant.

b. Verschillende Chinese adapters/ laders vertrouw ik niet verder dan ik ze kan gooien, met enkele uitzonderingen waarop die blitzwolf adapters, die zijn uitvoerig getest en prima van kwaliteit. Ook hier, je mag zelf even googeleren :)
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:56:
[...]

Haha je hebt gelijk. Wist niet eens dat de middelste pin uitschuifbaar moest zijn.
Mooi dat je het antwoord van Garyu groen gekleurd hebt, en het beantwoord misschien ook wel je vraag .... maar of dat een verstandige keuze is?

[Voor 38% gewijzigd door Sine op 02-10-2018 21:45]

Repareren doe je zo.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee