Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iOS Privacy

Pagina: 1
Acties:

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-06 21:51
Ik heb gezocht, maar ik kan niet zo veel vinden. Mijn vraag is, wat doen jullie om je privacy te vergroten op iOS? Tot in hoeverre gebruiken jullie Google-services? Geeft iOS echt meer privacy dan Android?

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:08
De enige manier om alle privacy te behouden is om nooit te verbinden met internet. En zelfs dat geeft enige informatie weg: namelijk dat de iPhone die jij hebt nog nooit met de apple servers heeft gecommuniceerd.

Ik zou je vraagstelling anders verwoorden: waar ben je concreet bang voor en waar trek jij de grens? Hoeveel vind jij dat Apple/andere grote bedrijven van je mogen weten? En wat ben je bereid ervoor in te leveren.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Definieer privacy?

- je wilde een Android kopen
- je wilde een iPhone kopen
- je wilde een Watch kopen
- je hebt over een Amazon Reader gepraat
- je hebt over fitness / tracking apps gepraat
- je hebt een smart-TV (of iets soortgelijks)

Van alle bovenstaande wil of heb je het; en dan komt er een vraag over "privacy vergroten op iOS"? Hoe bescherm je je tegen de rest van de genoemde zaken? Waarom komt ineens iOS als vraag uit de hoge hoed en niet je overige onderwerpen? Je gaf zelf al een keer een grappig voorbeeld namelijk "wat nou als je vieze boekjes wil lezen" op een e-reader?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jackssonss
MAX3400 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:42:
Definieer privacy?

- je wilde een Android kopen
- je wilde een iPhone kopen
- je wilde een Watch kopen
- je hebt over een Amazon Reader gepraat
- je hebt over fitness / tracking apps gepraat
- je hebt een smart-TV (of iets soortgelijks)

Van alle bovenstaande wil of heb je het; en dan komt er een vraag over "privacy vergroten op iOS"? Hoe bescherm je je tegen de rest van de genoemde zaken? Waarom komt ineens iOS als vraag uit de hoge hoed en niet je overige onderwerpen? Je gaf zelf al een keer een grappig voorbeeld namelijk "wat nou als je vieze boekjes wil lezen" op een e-reader?
Haha. Wel raar om dat zo te lezen.

Vanzelfsprekend begrijp ik dat volledige privacy niet bestaat en ik ook mee ga in de wereld en daarmee privacy verlies. Waar het me om gaat is dat je dan nog keuzes kunt maken in welk merk apparaat jenkiest met het oog op privacy. Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe anderen hier tegenaan kijken.
nino_070 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:37:
De enige manier om alle privacy te behouden is om nooit te verbinden met internet. En zelfs dat geeft enige informatie weg: namelijk dat de iPhone die jij hebt nog nooit met de apple servers heeft gecommuniceerd.

Ik zou je vraagstelling anders verwoorden: waar ben je concreet bang voor en waar trek jij de grens? Hoeveel vind jij dat Apple/andere grote bedrijven van je mogen weten? En wat ben je bereid ervoor in te leveren.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Het liefst deel ik niets, maar dat is onbegonnen werk. Zo gebruik ik Duck Duck Go, maar merk ik dat ik de laatste tijd vaker weer Google gebruik.

Verder ben ik benieuwd naar wat anderen doen en wat ik daarvan kan overnemen.

[Voor 39% gewijzigd door Jackssonss op 29-09-2018 22:47]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Oh, vergeet je even niet dat Apple begonnen is met $1 miljard te vragen van Google om default zoekmachine te zijn/worden op Apple-devices en dat dat, naar alle geruchten, oploopt naar $12 miljard in 2020?

Met dat soort bedragen zal er onder de motorkap van Apple wel meer dan alleen Google als zoekmachine geimplementeerd zijn.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Staat mij bij dat we hier al een topic voor hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jackssonss
MAX3400 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:52:
Oh, vergeet je even niet dat Apple begonnen is met $1 miljard te vragen van Google om default zoekmachine te zijn/worden op Apple-devices en dat dat, naar alle geruchten, oploopt naar $12 miljard in 2020?

Met dat soort bedragen zal er onder de motorkap van Apple wel meer dan alleen Google als zoekmachine geimplementeerd zijn.
Dat wist ik niet en klinkt niet best.
Donstil schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:54:
Staat mij bij dat we hier al een topic voor hebben.
Heb je misschien een link?

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:07
Jackssonss schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:34:
Ik heb gezocht, maar ik kan niet zo veel vinden. Mijn vraag is, wat doen jullie om je privacy te vergroten op iOS? Tot in hoeverre gebruiken jullie Google-services? Geeft iOS echt meer privacy dan Android?
Het lijkt me nuttig als je voor jezelf eerst vaststelt wat je wilt bereiken :)

Tegenwoordig gebruikt iedere dienst en website diverse tracking tools om het gebruik te analyseren als ook diverse advertentie platforms om inkomsten te genereren. Je ontkomt er dus praktisch niet aan tenzij je eigenlijk je smartphone niet als smartphone gaat gebruiken.
Besef verder ook dat je smart tv, health tracker, digitale tv kastje, supermarkten en meer ook eea van je bijhouden.

Met een adblocker zoals Adguard kun je surfgedrag meer afschermen en als je je apps naloopt ook een heel eind komen. Maar kun je ook zonder WhatsApp bijvoorbeeld?

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Relevant is:
- Welke gegevens verzameld worden.
- Hoe lang gegevens opgeslagen blijven
- Hoe de gegevens gebruikt worden.

IOS biedt op al die vlakken meer inzicht, controle en bescherming dan android.

| live and give like no one else |

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Door niet alle apps toegang te geven tot wat ze vragen. Regelmatig even door de lijstjes scrollen om te zien welke apps toegang tot gegevens hebben, indien nodig intrekken.

Locatievoorzieningen -> Systeem, onnodige dingen uitzetten. En dan met name "belangrijke locaties", want daar bewaart de iPhone waar je bent geweest. Tot aan de tankstations waar je hebt getankt.
Je kunt kiezen om geen gebruik maken van apps zoals Google Maps, Flitsmeister of Waze.

Over het algemeen is iOS best goed in het beschermen van je privacy als het om gebruik door derden gaat.

• Miki
3x3 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:08:
Relevant is:

Dat is maar voor een deel waar. Ja Android verzamelt meer over jouw omdat het letterlijk een Google telefoon is als ook dat de toegang en mogelijkheden ruimer zijn voor derden die daarvoor apps uitbrengen. Dit laatste heeft ook zijn voordelen als eindgebruiker.
Echter als je 1 van deze apps op je iPhone hebt staan: Facebook, Instagram, WhatsApp, Gmail of Outlook gebruikt en die kans acht ik op 80% dat je er minstens 1 van hebt. Dan kun je het al schudden met je privacy hoe goed Apple ook het delen van informatie beperkt. Het echt een illusie dat je op iOS heelveel beter af bent.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Jackssonss
Miki schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:02:
[...]

Het lijkt me nuttig als je voor jezelf eerst vaststelt wat je wilt bereiken :)

Tegenwoordig gebruikt iedere dienst en website diverse tracking tools om het gebruik te analyseren als ook diverse advertentie platforms om inkomsten te genereren. Je ontkomt er dus praktisch niet aan tenzij je eigenlijk je smartphone niet als smartphone gaat gebruiken.
Besef verder ook dat je smart tv, health tracker, digitale tv kastje, supermarkten en meer ook eea van je bijhouden.

Met een adblocker zoals Adguard kun je surfgedrag meer afschermen en als je je apps naloopt ook een heel eind komen. Maar kun je ook zonder WhatsApp bijvoorbeeld?
Nee, het was mijn idee een discussie te starten. Ik ben dus niet op zoek naar adviezen en dergelijke weerspiegelingen. Ik ben benieuwd naar hoe anderen tegen privacy aankijken en welke maatregelen ze daartoe nemen.

Verder ben ik niet van gisteren en weet dat er heel veel over mij verzameld word en dat ik dat faciliteer met bepaalde aankopen, maar dan nog kun je keuzes maken en bijvoorbeeld iOS kiezen over Android omdat je ‘denkt’ dat je daar beter zit.
3x3 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:08:
Relevant is:

Dit is dus wat mij betreft een nuttige bijdrage.
jeroen3 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:14:
[...]

Door niet alle apps toegang te geven tot wat ze vragen. Regelmatig even door de lijstjes scrollen om te zien welke apps toegang tot gegevens hebben, indien nodig intrekken.

Locatievoorzieningen -> Systeem, onnodige dingen uitzetten. En dan met name "belangrijke locaties", want daar bewaart de iPhone waar je bent geweest. Tot aan de tankstations waar je hebt getankt.
Je kunt kiezen om geen gebruik maken van apps zoals Google Maps, Flitsmeister of Waze.

Over het algemeen is iOS best goed in het beschermen van je privacy als het om gebruik door derden gaat.
En dit ook.

[Voor 18% gewijzigd door Jackssonss op 29-09-2018 23:17]

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Miki schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:15:
[...]

Echter als je 1 van deze apps op je iPhone hebt staan: Facebook, Instagram, WhatsApp, Gmail of Outlook gebruikt en die kans acht ik op 80% dat je er minstens 1 van hebt. Dan kun je het al schudden met je privacy hoe goed Apple ook het delen van informatie beperkt. Het echt een illusie dat je op iOS heelveel beter af bent.
Op IOS heb je flink veel controle over welke informatie apps mogen verzamelen.

Zelf vind ik BBos10 nog hele mooie privacy eigenschappen hebben.

Die is er niet zo op ontworpen om afhankelijk de zijn van data-verzamelende play-services, of 'icloud' diensten. Als je bbos10 apparaten toch wilt koppelen aan een centrale server, mag je die server zelf opzetten, configureren en ben je ook zelf eigenaar van die server, in plaats van dat alles via Amerikaanse clouds loopt .

| live and give like no one else |

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:00
2 zaken, naar instellingen en dan privacy en beperkingen aanzetten.

Het grote adblocking topic

• Miki
3x3 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:18:
[...]

Op IOS heb je flink veel controle over welke informatie apps mogen verzamelen.

Zelf vind ik BBos10 nog hele mooie privacy eigenschappen hebben.

Die is er niet zo op ontworpen om afhankelijk de zijn van data-verzamelende play-services, of 'icloud' diensten. Als je bbos10 apparaten toch wilt koppelen aan een centrale server, mag je die server zelf opzetten, configureren en ben je ook zelf eigenaar van die server, in plaats van dat alles via Amerikaanse clouds loopt .
Je hebt controle maar dat is dan ook alles. De apps vragen gewoon om bepaalde functies aan te zetten omdat anders de app niet volledig kan functioneren. En vergis je daarnaast ook niet in wat je er met allerlei algoritmes mogelijk is om als nog met grote mate van waarschijnlijkheid je persoonlijke profiel te “pin pointen”.
Fantasierijk voorbeeld, je locatie delen staat uit maar iedere keer bezoek je dienst met een specifiek ip-adres. Je hebt een vriend die je bezoekt en totaal niet bezig is met privacy en maakt ook gebruik van deze dienst via jouw WiFi netwerk en binnen deze dienst zijn jullie ook aan elkaar gelinkt. 2x keer raden waar dit naar toe gaat...

Wellicht heb ik teveel gelezen van Glenn Greenwald maar hoe mooi Apple eea ook beperkt. De echte marktspelers weten hier prima mee om te gaan.

• 715289
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
Er zijn moeilijk privacy vriendelijke telefoons te krijgen. Geen Android en geen iOS.

https://www.theguardian.c...6/us-tech-giants-nsa-data

Het ligt natuurlijk aan je risicoprofiel, maar voor doorsnee gebruik zou ik kiezen voor een Ubuntu Touch telefoon. Kijk even op https://ubports.com/nl_NL/ voor de beschikbare modellen.

Persoonlijk zou mijn keus een Fairphone zijn.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Niet zo 1.2.3. misschien kan een mod daar wat zinnigs over zeggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Miki
Ondanks dat iOS beter met privacy omgaat heb ik er ook apps als Google Maps op staan. Juist doordat Google zoveel weet biedt de app me ook veel bruikbare informatie. De route naar specifieke sportvereniging, hoe druk het in de trein gaat worden, fietsroutes, enz. Hierin loopt Apple echt fors achter.
Ontkomen gaat in mijn ogen niet lukken maar bewust ermee omgaan lijkt me wel verstandig.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:43
@Miki Apple loopt niet achter, ze kiezen er voor dit niet te doen. Daarom is ook Siri niet zo goed als de digitale hulpjes van andere aanbieders. Er gaat geen persoonlijke data naar Apple over dingen die je vraagt en krijg je (te) algemene antwoorden.

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:40
Ik denk dat je beter af bent met iOS. Apple heeft een verdienmodel dat gebaseerd is op verkopen van (dure) hardware. Android/Google en andere gratis diensten zijn niet echt gratis: je ‘betaalt’ deze diensten met je persoonlijke gegevens.

Als je iOS gebruikt zonder diensten van Google of Facebook, of andere diensten die ‘gratis’ zijn, ben je denk ik al aardig bezig.

• PKHS
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:32
Mijn vraag is, wat doen jullie om je privacy te vergroten op iOS?
Dit advies is niet exhaustief: o.a. niet twitteren, facebooken, instagrammen en flickeren draagt bij aan meer privacy.
_/-\o_

• Miki
PKHS schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:24:
[...]

Dit advies is niet exhaustief: o.a. niet twitteren, facebooken, instagrammen en flickeren draagt bij aan meer privacy.
_/-\o_
Vergeet het browsen dan ook maar tenzij je gebruik maakt van Firefox Focus of gedegen content blockers.

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:52

SuBBaSS

-has Ryzen

Miki schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:15:
[...]

Dat is maar voor een deel waar. Ja Android verzamelt meer over jouw omdat het letterlijk een Google telefoon is als ook dat de toegang en mogelijkheden ruimer zijn voor derden die daarvoor apps uitbrengen. Dit laatste heeft ook zijn voordelen als eindgebruiker.
Echter als je 1 van deze apps op je iPhone hebt staan: Facebook, Instagram, WhatsApp, Gmail of Outlook gebruikt en die kans acht ik op 80% dat je er minstens 1 van hebt. Dan kun je het al schudden met je privacy hoe goed Apple ook het delen van informatie beperkt. Het is echt een illusie dat je op iOS heelveel beter af bent.
Flink boude uitspraak die wel wat onderbouwing vraagt.

www.apple.com/privacy
vs.
https://policies.google.com/privacy?hl=nl&gl=ZZ
Gewoon voor de gein even vergelijken!

Apple hoeft geen centen te verdienen met het verkopen van persoonsgegevens, die verdienen hun geld met hardware.
Dat is al zo'n groot verschil dat het jouw bewering al meteen onderuit haalt.
Tenzij jij natuurlijk wilt beweren dat alle app-toegang die je instelt alsnog door Apple overruled wordt ofzo. Zouden ze nooit mee wegkomen.

Anyway, als je via je iphone alsnog google als zoekmachine gebruikt, google maps voor je navigatie ed. (ergo: alsnog je data vrijwillig bij google inlevert), dan gaat je stelling wellicht op.
Maar an sich kun je apple heel wat beter je privacy toevertrouwen dan een bedrijf als google of facebook dat als businessmodel heeft te kunnen cashen met jouw data (en dat van je vrienden en daar weer vrienden van etc. etc.).
Miki schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:15:
Ondanks dat iOS beter met privacy omgaat heb ik er ook apps als Google Maps op staan. Juist doordat Google zoveel weet biedt de app me ook veel bruikbare informatie. De route naar specifieke sportvereniging, hoe druk het in de trein gaat worden, fietsroutes, enz. Hierin loopt Apple echt fors achter.
Ontkomen gaat in mijn ogen niet lukken maar bewust ermee omgaan lijkt me wel verstandig.
Ja voor gemak zijn mensen bereid heel veel dingen in te leveren.
We gaan er hier ook naartoe dat de Google home's/amazone echo's hier in NL in de woonkamer staan mee te luisteren.
Het einde is wat dat betreft echt zoek, gezond verstand gaat verloren ten koste van gemak.
Maar da's weer een andere discussie.... Het is in ieder geval niet 'bewust ermee (~privacy) bezig zijn' als je op die manier je ziel verkoopt aan een bedrijf als Google. Ja, bewust niet ermee bezig zijn. (y)

[Voor 22% gewijzigd door SuBBaSS op 30-09-2018 22:58]

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• Miki
SuBBaSS schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:52:
[...]

Flink boude uitspraak die wel wat onderbouwing vraagt.

www.apple.com/privacy
vs.
https://policies.google.com/privacy?hl=nl&gl=ZZ
Gewoon voor de gein even vergelijken!

Apple hoeft geen centen te verdienen met het verkopen van persoonsgegevens, die verdienen hun geld met hardware.
Dat is al zo'n groot verschil dat het jouw bewering al meteen onderuit haalt.
Tenzij jij natuurlijk wilt beweren dat alle app-toegang die je instelt alsnog door Apple overruled wordt ofzo. Zouden ze nooit mee wegkomen.

Anyway, als je via je iphone alsnog google als zoekmachine gebruikt, google maps voor je navigatie ed. (ergo: alsnog je data vrijwillig bij google inlevert), dan gaat je stelling wellicht op.
Maar an sich kun je apple heel wat beter je privacy toevertrouwen dan een bedrijf als google of facebook dat als businessmodel heeft te kunnen cashen met jouw data (en dat van je vrienden en daar weer vrienden van etc. etc.).
Mooie stroman door mij woorden in de mond te leggen en er vervolgens ook een negatieve waarde aan te hechten. Top man, heel netjes van je :|

Gelukkig geef je zelf nog wel aan wat ik wel bedoelde.
Ja voor gemak zijn mensen bereid heel veel dingen in te leveren.
We gaan er hier ook naartoe dat de Google home's/amazone echo's hier in NL in de woonkamer staan mee te luisteren.
Het einde is wat dat betreft echt zoek, gezond verstand gaat verloren ten koste van gemak.
Maar da's weer een andere discussie.... Het is in ieder geval niet 'bewust ermee (~privacy) bezig zijn' als je op die manier je ziel verkoopt aan een bedrijf als Google. Ja, bewust niet ermee bezig zijn. (y)
En hier doe je het nog eens dunnetjes over. Door ook hier mij woorden in de mond te leggen. Wat is er aan de hand?

Wat ik aangeef is dat het ook een keerzijde heeft en dat Google ook erg veel bruikbare informatie terug geeft. Dit heeft geheel niets met je ziel verkopen van doen. Beter gezegd dit noem ik pas een baude uitspraak.

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:52

SuBBaSS

-has Ryzen

Miki schreef op zondag 30 september 2018 @ 23:12:
[...]

Mooie stroman door mij woorden in de mond te leggen en er vervolgens ook een negatieve waarden aan te hechten. Top man, heel netjes van je :|
Tja, het was wel jouw eigen uitspraak waar ik op aan sloeg..
Dat je het ervoor wel redelijk uitlegde was wel wat aan mij voorbij gegaan.
Excuses daarvoor, ben het achteraf meer eens met je dan lijkt.
Gelukkig geef je zelf nog wel aan wat ik wel bedoelde.

En hier doe je het nog eens dunnetjes over. Door ook hier mij woorden in de mond te leggen. Wat is er aan de hand?

Wat ik aangeef is dat het ook een keerzijde heeft en dat Google ook erg veel bruikbare informatie terug geeft. Dit heeft geheel niets met je ziel verkopen van doen. Beter gezegd dit noem ik pas een baude uitspraak.
Ja dat komt wel heel lelijk over, alsof het persoonlijk is (terwijl het me tot 5 min. geleden niet eens duidelijk was dat ik 2x achter elkaar op jou reageerde, kid you not).
Het was niet bedoeld als aanval op jou.

En ja, in het geval van Google heb ik het over 'je ziel verkopen', dat deed ik al voor dit topic en zal ik erna ook blijven doen. Die hebben voor mij het recht op 'voordeel van de twijfel' al lang verloren.
Trek dat je niet persoonlijk aan.

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 30 september 2018 @ 07:56:
@Miki Apple loopt niet achter, ze kiezen er voor dit niet te doen. Daarom is ook Siri niet zo goed als de digitale hulpjes van andere aanbieders. Er gaat geen persoonlijke data naar Apple over dingen die je vraagt en krijg je (te) algemene antwoorden.
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. De opname van je commando gaat wel degelijk naar Apple, daar wordt het verwerkt (daarom is internet nodig) en 6 maanden tot 2 jaar bewaard. Het is weliswaar geanonimiseerd maar “Stuur een WhatsApp-bericht naar Suus van Suusteren met <insert vulgaire taal>” of “Stuur bericht naar Piet Pieterszoon met Hoi, boek jij even €750 over naar Henk Henkensteyn, rekeningnr 1234567890” kan je toch behoorlijk wat correlaties leggen en lijkt mij persoonlijke data :P Voor de meeste standaard zaken wordt de data overigens wél lokaal verwerkt en dát gaat nooit naar Apple’s servers - maar de commando’s zelf: die gaan daar wel heen.

Ik heb een redelijk aantal dingen die ik doe voor extra privacy - zal een keer wat dingen uittikken. iOS is sowieso best fijn voor privacy, al mis ik echt een flag om apps de internettoegang geheel te ontzeggen...

[Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 01-10-2018 04:30]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:43
@WhatsappHack ja helder, als je echt privacy wilt dan is het toch een kwestie van internet afsluiten en wellicht off the grid gaan. Verder heb je gelukkig wat keuzes die kunnen helpen, al duurt het nog wel even voor ‘de mensen’ zelf ook doorhebben dat ze keuzes hebben. Sinds dat AVG met veel bombarie actief werd zie ik aan de kant van de klanten bijzonder weinig interesse in dit thema. Zal bij de keuze van een smartphone ook maar weinig invloed hebben.

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

• Miki
NiGeLaToR schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 07:57:
@WhatsappHack ja helder, als je echt privacy wilt dan is het toch een kwestie van internet afsluiten en wellicht off the grid gaan. Verder heb je gelukkig wat keuzes die kunnen helpen, al duurt het nog wel even voor ‘de mensen’ zelf ook doorhebben dat ze keuzes hebben. Sinds dat AVG met veel bombarie actief werd zie ik aan de kant van de klanten bijzonder weinig interesse in dit thema. Zal bij de keuze van een smartphone ook maar weinig invloed hebben.
Ik ben wellicht wat pessimistisch maar ik geloof er weinig van dat de “goe gemeente” de mogelijkheden zal gaan benutten. Het sleepnet referendum was wel het ultieme pijnlijke voorbeeld ondanks dat zelfs op tv behoorlijk wat aandacht is geweest.

Ps. Vanochtend in de bus heb ik privacy statement van buienradar eens bekeken. Die is ook niet misselijk en dat is ook een erg populaire app en website.
https://privacy.rtl.nl/privacy-statement/

Sappige quote:
Persoonsgegevens verkregen van derden
Derde partijen met wie wij samenwerken, zoals advertentienetwerken of social media partijen, kunnen gegevens over jou hebben verzameld die zij met ons delen. Deze gegevens worden vervolgens door ons gecombineerd met de door ons verzamelde gegevens zodat we onze profielen en doelgroepen kunnen verbeteren.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik begrijp ook niet waarom mensen buienradar.nl nog gebruiken terwijl je al gewoon betaald voor de neerslagradar het knmi.

In de nieuwe iOS 12 zitten overigens nog wel wat functie die op privacygebied misschien iets verder gaan dan je wenst.
Opdrachten geeft namelijk suggesties voor Siri snelkoppelingen op basis van websites die je vaak bezoekt. En de actieve app en schermtijd word nu ook bijgehouden.

[Voor 42% gewijzigd door jeroen3 op 01-10-2018 08:50. Reden: opdrachten suggesties en schermtijd]

• Miki
jeroen3 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:47:
Ik begrijp ook niet waarom mensen buienradar.nl nog gebruiken terwijl je al gewoon betaald voor de neerslagradar het knmi.

In de nieuwe iOS 12 zitten overigens nog wel wat functie die op privacygebied misschien iets verder gaan dan je wenst.
Opdrachten geeft namelijk suggesties voor Siri snelkoppelingen op basis van websites die je vaak bezoekt. En de actieve app en schermtijd word nu ook bijgehouden.
[sarcasme]Buienradar is de no.1 app in de NL Appstore dus er is iets wat jij niet snapt :+ [/sarcamse]

Dit is maar 1 app en zo zijn er nog wel meer van dit soort populaire apps die van alles en nog wat over ons verzamelen.

Er zijn mogelijkheden om te ontsnappen aan deze data verzameling maar dat vergt wel wat meer "tweaker" skills. VPN's, DNS filtering.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True