Vraag

• ReyerBrink
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-02-2020
is het handig om een fx-8120 te doen en daar een 1060 6gb bij te doen
zou ik dan games op high/ultra minimaal 60 fps kunnen spelen

alvast bedankt voor je hulp

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die CPU was in 2012 al niet al te snel, dus nu al helemaal niet.

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-05 09:34
@ReyerBrink Nee dit is niet handig ook is het een erg oude processor.

Ik zou eerder voor een Ryzen cpu gaan die is nieuwer en stuk sneller en zuiniger
Kan je ook een weer een tijd voor uit. Geld steken in oude spullen is zonde van het geld.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05
PilatuS schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:33:
Die CPU was in 2012 al niet al te snel, dus nu al helemaal niet.
Niet helemaal waar. Ik heb voldoende benchmarks gezien dat die fx cpu’s anno 2018 beter presteren in games dan vroeger. Ongetwijfeld doordat er nu meer games gebruiken maken van meerdere threads. Buiten dat lijkt het me niet slim om zo’n oude cou te kopen (los van de prestaties) hooguit is het te overwegen als overbrugging of als hij het heel goedkoop kan kopen.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:47
Goede mobos voor de fx8xxx worden schaars. Veel mobos kunnen ze niet aan ivm slechte vms.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-03 20:41
Een i7 2600 of 3770 zou wel prima zijn.

• ReyerBrink
  • Laatst online: 26-02-2020
Even een vraag mijn budget is 150 euro voor een processor en ram en moederbord
Want ik heb een 1060 6gb gekregen voor me verjaardag

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je hardware nu die combi is, gewoon proberen om te zien of het op je gewenste instellingen draait. Je kan daarna altijd nog wat meer sparen voor een upgrade van mobo en cpu, plus eventueel ram als je naar ddr4 moet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Uszka
  • Laatst online: 22:59
ReyerBrink schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:33:
Even een vraag mijn budget is 150 euro voor een processor en ram en moederbord
Want ik heb een 1060 6gb gekregen voor me verjaardag
En de behuizing, opslag, voeding en koeling dan? Kortom, wat heb je al en wat heb je exact op het oog?

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-05 09:34
Geef ons meer info over je huidige systeem zodat we je beter kunnen helpen bij het upgraden of verbeteren van je huidige systeem
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee