Vraag

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik probeer al een tijdje DMZ werkend te krijgen op mijn draytek router van t mobile thuis. Het gaat trouwens om de vigor2132. Ik wil DMZ graag aanzetten voor een D-link router die daar aan hangt zo dat alleen maar UpNp op de d-link hoeft te werken, of dat ik alleen daar poorten hoef open te zetten. Ik heb meerdere mogelijkheden geprobeerd. hier even op een rijtje

1. Het ip van de d-link router gebruiken (192.168.1.11) daarna ook dmz aanzetten op de d-link met het ip van mijn pc(192.168.0.102)
2. Het ip van mijn pc (192.168.0.102) gebruiken op de draytek en daarna ook op de d-link router

En nog wat andere optie's met geen enkele optie krijg ik niks door als ik via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ een willekeurige poort test.

Moet ik ook upnp op beide routers aanzetten in dit geval of juist uit?

Suh dude

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je een poort open zet, moet je er ook iets achter hebben draaien.

Poort 80 doorsturen naar een server zonder webserver zal CLOSED geven, maar als je dan de webserver aanzet, zal hij ineens open zijn.

Dus wat wil je doorsturen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40

lier

MikroTik nerd

Een "echte" Tweaker wil én geen UPnP en geen dubbele NAT. Waarvoor denk je het nodig te hebben?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pannekoek141
lier schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:06:
Een "echte" Tweaker wil én geen UPnP en geen dubbele NAT. Waarvoor denk je het nodig te hebben?
Ik heb er over nagedacht om een kabel door te trekken naar het glasvezel modem, maar helaas werken maar 2 van de aansluitingen hiervan voor internet. De poorten wil ik evt. gebruiken voor de forza horizon 4 of torrents. En wat jij zegt dat klopt. Daarom dacht ik aan een router op dmz

Suh dude

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56
pannekoek141 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:14:
I

1. Het ip van de d-link router gebruiken (192.168.1.11) daarna ook dmz aanzetten op de d-link met het ip van mijn pc(192.168.0.102)
2. Het ip van mijn pc (192.168.0.102) gebruiken op de draytek en daarna ook op de d-link router
Sorry, maar ik snap niet helemaal wat je hierboven nou gedaan hebt met het ip van je PC, en wat je eigenlijk wilt bereiken.

Er is een glasvezelmodem/router met 2 poorten beschikbaar. Waarom wil je daar dan nog een extra router achter?

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
pannekoek141 schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:10:
[...]

Ik heb er over nagedacht om een kabel door te trekken naar het glasvezel modem, maar helaas werken maar 2 van de aansluitingen hiervan voor internet. De poorten wil ik evt. gebruiken voor de forza horizon 4 of torrents. En wat jij zegt dat klopt. Daarom dacht ik aan een router op dmz
Dan zet je er een switch bij van 15 euro. :?

• pannekoek141
valkenier schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:46:
[...]

Sorry, maar ik snap niet helemaal wat je hierboven nou gedaan hebt met het ip van je PC, en wat je eigenlijk wilt bereiken.

Er is een glasvezelmodem/router met 2 poorten beschikbaar. Waarom wil je daar dan nog een extra router achter?
Sorry als het wat onduidelijk omschreven is, Ik woon in een groot huis met 5 mensen.
Achter het modem hangen 2 d-link routers omdat het huis te groot is. Maar een switch die heb ik nog wel liggen en dat is idd een optie :)

Suh dude

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee