Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop vervoeren tijdens slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Akif19
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-06 20:40
Beste Tweakers,

Ik heb een laptop terug gestuurd naar de webshop, maar achteraf kwam ik erachter dat ik misschien wel iets stoms heb gedaan.

Ik moest de laptop terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb dat gedaan, en daarna kwam er na een tijdje het startscherm van windows waarbij je je taal e.d. kan kiezen.
Ik wilde toen de laptop afsluiten, maar daar was geen mogelijkheid toe. Ik heb alle knoppen ingedrukt, de aan/uit toets zéér lang ingedrukt en alle mogelijke opties geprobeerd en alsnog kon de laptop niet dicht. Hij ging alleen in slaapstand.

Ik heb toen de webshop gebeld en gevraagd wat ik dan moest doen. De mevrouw aan fe telefoon zei dat ik het maar moest doen zoals ik denk dat het goed zou zijn. Ik zei nog dat ik het echt niet weet, maar ze zei dat het wel goed zou komen.

Met deze woorden heb ik daarna de laptop dichtgeklapt en in de katoenen folie gedaan en vervolgens in de normale plastic folie. Precies zoals ik het had meegekregen. Wist ik veel.

Ik heb nog getwijfeld of het zo wel veilig zou zijn (hitteproblemen e.d.). Ik heb daarna alsnog wat opgezocht op internet en veel mensen hadden geschreven dat de laptop in de slaapstand veilig vervoerd kan worden in de (laptop)sleeve e.d.. Met deze raad heb ik toch besloten de laptop precies zoals beschreven in de vorige alinea, retour te sturen.

Echter knaagt er toch iets in mij. De laptop in de slaapstand laten vervoeren terwijl hij om twee stukken folie gewikkeld zit. Ik ben echt erg bang dat er iets kan gebeuren ermee.

De laptop is nu al 2 dagen onderweg en zal naar waarschijnlijkheid pas maandag bij de webshop arriveren (dhl dat langzaam bezig is).

Is er iemand die mij gerust kan stellen hierover? Ik weet dat ik er niets meer aan kan doen maar ik zit hier echt mee in mijn maag.

Alvast bedankt

Alle reacties

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je laptop gaat niet ontvlammen van dat beetje stroom dat op het RAM staat.

P.S. Je aan-knop 5" of langer ingedrukt houden schakelt je systeem altijd uit, vastlopers of niet.

[Voor 40% gewijzigd door Borromini op 29-09-2018 18:59]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:25
Och, mijn Laptop lag voorheen wel vaker een lang weekend in mijn rugzak in een sleeve in slaapstand.

Ik zou mij geen zorgen maken.

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:14

ImNotnoa

Meisje!

Er gaat een paar volt door je Ram, dat gaat geen brand veroorzaken. Zelfs al zou de laptop heel warm worden, hij schakelt zichzelf uit op een temperatuur die veel lager is dan de temperatuur die nodig is om bijvoorbeeld kunststof te laten ontvlammen

In my defence: I wás left unsupervised.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je had toch de accu en de voeding eruit kunnen trekken; was ie ook uitgeweest?

En slaapstand boeit niet; er wordt geen excessieve warmte gegenereerd dus de machine koelt sneller af dan dat die "paar Volt" op de onderdelen uitoefent.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

MAX3400 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:59:
Je had toch de accu en de voeding eruit kunnen trekken; was ie ook uitgeweest?

En slaapstand boeit niet; er wordt geen excessieve warmte gegenereerd dus de machine koelt sneller af dan dat die "paar Volt" op de onderdelen uitoefent.
Ligt eraan welke laptop ; de Lenovo's waar ik tegenwoordig mee werk hebben meerdere accu's, eentje die je eruit kan halen en 2 verdeeld onder je handpalm die je er niet uit kan halen (T570)

En verder sleep is zo wat de standaard tegenwoordig, dichtklappen en hoppa die tas in.

• Akif19
Heel erg bedankt iedereen voor de reacties.
De accu van deze laptop is niet eruit te halen. Het is een msi ps42 (ultrabook).

De laptop heb ik na erg lang twijfelen retour gestuurd omdat de laptop wat haperde en vastliep bij te veel tabblads open (20 stuks) en er sprake was van cpu throttling bij de i7 waardoor een i5 sneller zou zijn. En verder de trackpad erg klein was waardoor het werken zonder trackpad vervelend was en ik daarnaast het uiterlijk minder vond dan op de foto's van de webshop.

• Akif19
Maar jullie zeggen dus dat het absoluut geen kwaad kan? Hij is natuurlijk wel dichtgeklapt en batterij was iets van 60% op dat moment. Maar hij stond wel op de windows "eerste keer aanmeldpagina".

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:45

watercoolertje

Ondertitel

Akif19 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:11:
Maar jullie zeggen dus dat het absoluut geen kwaad kan? Hij is natuurlijk wel dichtgeklapt en batterij was iets van 60% op dat moment. Maar hij stond wel op de windows "eerste keer aanmeldpagina".
Als die inderdaad in slaapstand kon en er dus geen fans meer draaien zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True